Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Hallo allemaal, ik heb een korte vraag:

Ik heb aan de wand van mijn CM Scout kast twee plekken voor 12cm fans. Tevens heb ik al twee bevestigde fans bovenin die de warme lucht van de CPU naar buitent trekt. CPU cooler blaast alles naar achteren.

Hoe zou ik de twee fans aan de zijkant moeten monteren? Beide in de kast blazen of eruit zuigen? Of de bovenste zuigen (vanwege cpu) en de onderste op mijn GPU blazen?

Don't know what to do :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je aan fans om lucht binnen te blazen? Je zal ongeveer evenveel luchtverplaatsing naar binnen moeten creëren als dat je naar buiten blaast.
Als je aan de voorkant een inlaat fan hebt, denk je dat de airflow zal verbeteren door aan de zijkant fans er bij te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom zoveel fans toevoegen voor misschien 3 graden verschil en een hoop extra herrie ? Normaal gesproken is 1x120mm in en 1x120 uit al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

De meeste kasten hebben tegenwoordig wel iets van een stoffilter erin zitten.
Stoffilter ervoor => lucht inblazen
Geen stoffilter ervoor => lucht uitblazen

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
GoT schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:00:
De meeste kasten hebben tegenwoordig wel iets van een stoffilter erin zitten.
Stoffilter ervoor => lucht inblazen
Geen stoffilter ervoor => lucht uitblazen
Dit is een goede tip. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Grappig toch.
Je stelt een duidelijke vraag, maar als antwoord krijg je alleen de visie van die andere persoon:
- Wat heb je aan ... ?
- Waarom ... ?
Antwoorden waar je verder niks aan hebt.
Als Cooler Master wilt dat je alleen maar 2 fans aansluit hadden ze die andere fan mounts niet in de kast gemaakt. Het is verder aan de eigenaar om zelf te bepalen of die het wel of niet erin wilt.
Ik zou ook niet willen dat iemand voor mij bepaalt hoeveel fans ik er wel of niet erin mag hebben.
En als je wilt dat de fans waar een stoffilter ervoor zit naar buiten blaast en andersom is ook helemaal up to you. (Misschien kan je het gebruiken als stofzuiger voor je kamer :+ )

Ik heb alleen al 8 fans in mijn mITX (!) kast zitten:
- 4x 120 mm PWM fans aan de radiatior
- 1x 140 mm PWM fan achter
- 2x 120 mm PWM fans voor
- 1x 135 mm fan in voeding
http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=113545&FotoID=8387
Ze draaien allemaal op een zeer laag RPM (300 - 600 RPM) en gaan pas omhoog als de temperatuur omhoog gaat.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Ik begrijp dat het mijn uiteindelijke keuze is. Maar een tip is altijd handig. Collaboratie levert inzichten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Meer intake dan outtake heeft ook een voordeel: Overdruk in de kast (zover je overdruk kunt realiseren dan). Als de hoeveelheid lucht in de kast te groot is voor de outtake-fans dan zal de lucht ontsnappen via alle openingen/kieren van je kast. Dit zorgt ervoor dat er zo min mogelijk stof in je kast komt te zitten (gaat met de overtallige lucht mee je kast uit).

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Pagina: 1