Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan ik een ATX 4 pin to 8 pin verloopstuk gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude 4 pin ATX 12V aansluiting nu wil ik deze http://mmcshop.nl/p/99095...M34uc3LrboCFcGd3god02wArQ
Gebruiken om mijn oude voeding te upgraden maar mijn vraag is kan dit gewoon?

MVG

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
De meeste moederborden met 8-pin socket werken ook gewoon met enkel een 4-pin connector aangesloten, staat er niks over in de handleiding? Verder iets meer info over je hardware is ook welkom. Een oude voeding, zeker een B-merk, gebruiken in combinatie met een nieuw systeem is niet echt aan te raden.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Het kan 'gewoon' maar of het ook zin heeft betwijfel ik. Je voeding is er niet opeens krachtiger van geworden oid.

My favorite programming language is solder.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:22

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Het gaat er niet zo zeer om dat er 8 pinnen gebruikt worden maar om de 8 draden die er aan vast zitten. Dit verlaagt de weerstand en zorgt er voor dat er een hogere stroom kan lopen voor CPU's met een hoger verbruik.

Dat verloop zorgt er niet voor dat er ineens 4 extra draden naar de PSU lopen. Ze zorgen er wel voor extra weerstand vanwege de extra draadlengte en connector. Dus is het een upgrade? Nee.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.