Welke 10/100 Hub/switch?

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zie van allerlei 10/100 hubs/switches in de pricewatch. Welke zal ik nemen (5-poorts). Zijn er hier mensen die bepaalde ervaringen hebben met bepaalde merken??

Zal ik perse een switch nemen voor een thuis netwerkje, of zal ik gewoon een hub nemen!

De prijzen liggen namelijk redelijk dicht bij elkaar (alles tussen de 150-250,--)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik vind het prijsverschil tussen hub en switch al zo marginaal dat ik voor thuis ook een switch heb gekocht. Extra voordeel van de meeste switches is dat je zonder problemen 10 en 100 mbit verbindingen door elkaar kunt gebruiken. Bij een gewone 10/100 hub gaan alle verbindingen terug naar 10 zodra er 1 apparaat op 10mbit aangesloten wordt. Met een 'switching hub' heb je dat nadeel overigens niet.

Zelf heb ik al een hele tijd de bekende Linkpro switch van http://www.mr-at.nl/ staan. Inmiddels bij heel wat tweakers in gebruik, heb er nog geen negatieve verhalen over gehoord. Is in 5, 8, 16 en 24 poorts te koop.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zie nu in een keer iets over die switch bij Gistron.... 159,-- voor een 8-poorts 10/100!

Zou dat wat zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Die heb ik hier thuis en die werkt perfect. heb in ieder geval nog geen problemen mee gehad.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb destijds voor F200,- een SVEC-switch gekocht bij DVC-computers.nl of zo. Inderdaad, de goedkoopste uit de pricewatch. 100Mb, 8 poorten. Er wordt gesproken over hub, switch en switching hub, maar het is een switch (blijkt in de praktijk). Dit ding werkt voor mij prima, voor de prijs hoef je het niet te laten.

Wat je nodig hebt? Klik op Whois in mijn sig, ga op de page waar je komt naar Network Tutorial, daar staat een overzichtje.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
ik ga zelf deze zeer binnen kort kopen =>

http://www.targetweb.nl/txt/tx24070.htm

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:14 schreef x-force het volgende:
ik ga zelf deze zeer binnen kort kopen =>

http://www.targetweb.nl/txt/tx24070.htm
Heb zelf vorige week dezelfde gekocht maar dan de 5-ports uitvoering. Besteld bij [url=http://www.1to0.nl[/url]. 135 piek.

• x-force
en ben je er tevreden mee ?>? en hoe was de levering ??

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:28 schreef x-force het volgende:
en ben je er tevreden mee ?>? en hoe was de levering ??
Perfect!! Ik heb 'm woensdag besteld, meteen een bevestigings mailtje gehad. Op donderdag een mailtje gehad dat ie op opgestuurd was. Zaterdag had ik 'm (TNT was al vrijdag langsgeweest maar ik was niet thuis). Moet er wel even bij vertellen dat rembours 25 piek is. Maar ze hebben nog meer aanbiedingen, dus misschien kun je meerdere dingen kopen?

Heb geen problemen met dat ding. Ik werk nu thuis gewoon Full-Duplex.

• x-force
nou ik ga de mijne niet daar halen want ze hebben de switch versie niet ....

ze hebben alleen de 5 poort swicht en ik wil 8 poorts :P

www.multipc.nl

die heeft ze wel

• x-force
Op woensdag 06 juni 2001 17:53 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik zie van allerlei 10/100 hubs/switches in de pricewatch. Welke zal ik nemen (5-poorts). Zijn er hier mensen die bepaalde ervaringen hebben met bepaalde merken??

Zal ik perse een switch nemen voor een thuis netwerkje, of zal ik gewoon een hub nemen!

De prijzen liggen namelijk redelijk dicht bij elkaar (alles tussen de 150-250,--)
maar wat wil je er mee gaan doen??? zwaar bestanden en gamen ??? of gewoon voor de lol of "het is makkelijk" ????

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Heb zelf een Netgear 5 poorts switch, perfect ding, full duplex transfer rates van 10 Mbyte per seconde.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• x-force
Op donderdag 07 juni 2001 09:55 schreef Tijger het volgende:
Heb zelf een Netgear 5 poorts switch, perfect ding, full duplex transfer rates van 10 Mbyte per seconde.
hij hij kan toch ook op 100mbit lopen of niet??
of heb jij 10bit kaartjes ?

• FragDaddy
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op donderdag 07 juni 2001 10:02 schreef x-force het volgende:

[..]

hij hij kan toch ook op 100mbit lopen of niet??
of heb jij 10bit kaartjes ?
10Mbyte != 10Mbit >:)

Have a wheelie good weekend!

• x-force
dat hoort toch ook bij een swicht ?? |:(

• oehoe
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Gisteren (deels naar aanleiding van dit topic) een Edimax 8 poorts 10/100 switch gekocht bij Mycom voor 195 piek. Fijn dingetje!! En lekker klein, ik was gewend aan die grote dingen hier op 't werk, maar mooi klein voor thuis is ook niet verkeerd :). Ik ben er erg blij mee... misschien een aanrader?

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 07 juni 2001 09:55 schreef Tijger het volgende:
Is bij http://www.asci.nl te krijgen voor f 226.
Moet je wel de uitgebreide lijst per merk opvragen.

Toch vind ik f 67 meer tov de "Gistron siwtch" iets te veel voor de naam Netgear en vijf jaar garantie maar sommigen denken daar ongetwijfeld anders over.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Netgear is "echt merkspul" en ik zou de 7 tientjes meer er wel voor over hebben, al was het maar voor mijn eigen gevoel om "iets goeds gekocht te hebben".

Die garantie vind ik ook wel fijn.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1