Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:34

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Tweakers,

Ik denk dat de meeste van jullie het al wel gehoord hebben, Apple komt met 2 nieuwe iPad's. Namelijk de Air, opvolger van de iPad 4, en de Mini 2, opvolger van de Mini.

Nu heb ik zelf een aantal weken geleden de Google Nexus 7 2nd Gen gekocht. Helaas ben ik er dit maal wel achter gekomen dat Android niks voor mij is (no offence ;)). Dus ik heb de Nexus 7 verkocht en wil nu een van de nieuwe iPad's gaan kopen.

In eerste instantie heb ik de Nexus 7 gekocht omdat ik dit een mooi handzaam formaat vond en ik deze in een hand kon houden en met de andere bedienen. Nu hebben de iPad's een andere beeldverhouding dan andere (Android) tablets, 16:9 of 16:10 vs. 4:3. Dit betekend dat de iPad's een stukje breder zijn t.o.v. de hoogte. Daarnaast is de diagonaal van de iPad Mini 2 groter dan de Nexus 7. Hieruit volgt simpelweg dat beide iPad's te groot zijn om met 1 hand vast te houden.

In eerste instantie wou ik een handzame iPad en wou ik voor de Mini 2 gaan, maar doordat de iPad Mini 2 erg 'groot' is in vergelijking met een 7" Android tablet en de iPad Air juist erg klein is. Wil ik graag beide iPad's meenemen in mijn overwegen.

Om een lang verhaal kort te maken: iPad Air vs. iPad Mini 2

Wat wil ik?
- Veel films streamen vanaf m'n NAS
- Dagelijkse dingen: browsen, mailen, agenda e.d.
- Zakelijkhulpmiddel tijdens vergaderingen

Wat hoef ik niet?
- Veel grafische kracht, moet natuurlijk wel de pixels vloeiend kunnen aansturen
- 3G

iPad AiriPad Mini 2
Prijs [€]479,-389,-
Gewicht [gram]469308 (oude Mini)
BxHxD [mm]240x170x7,5200x134x7,2
Diagonaal ["]9,77
Resolutie [pixels]Retina 2048x1536Retina 2048x1536
SocA7A7

Zoals hierboven te zien is, zijn de meeste spec's aardig overeenkomend. In dat geval zal de prijs doorslaggevend zijn. Wat betekend dat het de Mini moet worden. Maar voor mijn gevoel moeten er nog wel meer (essentiele) verschillen zijn, niet? :?

Als laatste hoorde ik een paar dingen over nieuwe cover's. Ik kan er, buiten de prijs, nog niet zoveel over vinden.

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door ChillPascal op 23-10-2013 18:08 ]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:03
ze gaan vasthouden als ze in de winkel liggen. Lijkt me duidelijk verhaal. Ik begrijp niet helemaal waarom deze vraag een topic waard is. Wat verwacht je dat wij gaan zeggen, het is duidelijk dat je de aankoop laat afhangen van hoe goed iets in jouw hand past, nou passen dus en klaar.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Het formaat en gewicht van de iPad's liggen dicht bij elkaar. Daarnaast kan ik geen van beide fatsoenlijk met 1 hand vasthouden.
Dit betekend dat 'hoe goed het in de hand ligt' zeker niet meer doorslaggevend is.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:50
Beide apples hebben 4:3 verhouding. Niet het meest geschikt voor afspelen van films. Je had beter de nexus kunnen behouden. Die ligt goed in de hand en je kunt er goed films op afspelen.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Het gaat niet zo zeer om de verhouding, hoewel wat breder (16:9 of 16:10) wel beter is.
Maar meer om het feit dat ik geen Android wil ;)

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Iemand advies?

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb de air gekocht zonder 3G, eind nov. Koop ik de mini retina 128gb 3G waarschijnlijk. Of lg of asus moeten dan een 8" 350ppi scherm hebben, dan koop ik die en houdt euro's over.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Wat is de reden dat je beide koopt?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

De Nexus beviel je niet vanwege Android en als ik naar de overige 'eisen' kijk, heb je al aan een Surface 2 RT gedacht?

Goede beeldverhouding van 16x9, full-hd resolutie wel wat zwaarder, maar daarnaast een goede standaard met 2 standen, ideaal om films te kijken.

Goede browser, agenda en mail.

Voor het zakelijke: Office aanwezig inclusief Outlook. Touch of Typecover is daarbij ook een ideale aanvulling.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1