Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik luister momenteel muziek op mijn smartphone, echter begint mijn muziek collectie groter te worden mijn micro sd kaartje toe laat. En bovendien zou ik toch liever wat meer ruimte vrij hebben voor apps en zou ik wat langer met mn batterij kunnen doen.

Daarom ben ik op zoek naar een mp3 speler met flink wat geheugen en genoeg batterij om de dag mee door te komen. Het liefst met flash geheugen en geen gigantisch dik 7" archos apparaat. Ik heb totaal geen intresse in cloud of spotify troep, aangezien een flink deel van mijn collectie daar niet op te vinden is en ik o.a. in de auto niet afhankelijk wil zijn van een dataverbinding. Ik had gehoopt dat Apple gisteren een iPod Touch 128gb aan zou kondigen maar ben bang dat met de 5c en terugvallende verkopen van de ipod apple er geen meer uit gaat brengen.

Het volgende ben ik zelf al tegen gekomen, maar het is het allemaal net niet. Zie ik hier iets over het hoofd of zijn mij eisen gewoon niet realistisch?

iPod Classic 160gb

Voordelen:
- ik heb nu ongeveer ±65gb aan muziek, dus kan hier een lange tijd mee vooruit
- fijne interface en besturing
- makkelijk op de autoradio's en recievers aan te sluiten
- iTunes ondersteunt id3tags en staat er al netjes met cover art in gesorteerd, dus niet klieren met mapjes
- veel accessoires voor te vinden

Nadelen:
- harde schijf, dus nogal fragiel, en met de bospaden hier lijkt me dat niet handig in de auto
- nogal dik, ik heb ook al een note 2 en moet er nog wel bij in mn broekzak passen
- traag
- batterij in de classic raakt snel lam
- veel errors en bekende fouten die niet gefixt worden.

Sandisk Sansa Clip Zip

Voordelen:
- lekker goedkoop
- compact
- de clip, dus lekker aan je broek of shirt zonder ruimte in de broekzak te moeten opofferen
- flashgeheugen, dus snel en betrouwbaar

Nadelen:
- erg veel gedoe om micro sdxc kaartjes werkend te krijgen (o.a. rockbox installeren)
- maar max.8000 nummers en max ±70gb, zit ik nu al overeen
- erg klein priegel scherm met een resolutie waarvan text niet goed te lezen is
- geklier met mapjes, geen id3tags
- lastig navigeren met een grote collectie

iPod Touch 64gb

Voordelen:
- lekker dun maar wel een groot en helder scherm
- flash geheugen, dus snel en betrouwbaar
- o.a. via airplay op de autoradio's en recievers aan te sluiten
- iTunes ondersteunt id3tags en staat er al netjes met cover art in gesorteerd, dus niet klieren met mapjes
- lekker navigeren met albums covers
- iOS7 plus het app aanbod

Nadelen:
- duur
- maar max 59gb, dat word dus nu al proppen en niet future proof
- geen mogelijkheid voor (micro) sdhc/sdxc kaartjes zoals bij de ipad het geval is met een adapter

Voor de rest zijn er nog van die Archos tablet actige mp3 spelers met harde schijf maar die zijn zo groot en breed dat dat ook niets is. Heb ook een Zune 128gb overwogen maar die zijn moeilijk te vinden en heeft last van de zelfde problemen als de Classic waar je nog garantie op kan krijgen. Overigens weet ik dat je een iPod Classic om kan bouwen zodat er CF kaartjes in passen, maar dat word me echt veels te duur.

Zie ik nou iets over het hoofd of zijn er gewoon verder geen mogelijk heden? Bij voorbaat dank.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb zelf een clip+, en jouw nadelen kloppen niet.

Rockbox installeren is zeer eenvoudig, zelfs mijn a-technische vriendin kon het zonder problemen.

Schermpje is geen klein priegel schermpje, wel moet je de juiste skin voor RB gebruiken. Er zitten onbruikbare bij, maar bij de juiste is het goed genoeg.

ID-3 tags werken gewoon, ik navigeer namelijk 99% van de tijd daarop.

Navigeren appeltje eitje: Artiest-album-klaar. Of op alleen albums, of op losse nummers, of op genres.

Geheugen is idd beperkt, maar dan koop je een tweede kaartje, of gewoon twee clips. Die dingen kosten toch niks.

Ook is het geluid uit die dingen vreselijk goed, accuduur prima en zijn ze niet stuk te krijgen.

Zelf zou ik wegblijven bij ipod. Heb in een grijs verleden een Nano 3G gehad, maar veel ellende gehad met itunes, wat toen [en volgens mij nogsteeds] een draak van een programma op windows.

Sowieso snap ik een ipod touch niet, dat is gewoon een smartphone zonder het stukje phone. Voor mij is een muziekspeler namelijk een speler die muziek kan afspelen, in de meest exotische extensies [zoals .ogg], met zeer hoge geluidskwaliteit en genoeg kracht om koptelefoons en oortjes met hoge impedantie aan te kunnen drijven. Volgens mij kunnen ipods maar een beperkt aantal extensies afspelen, hadden ze altijd last van vrij slechte chips en ook waren ze niet krachtig genoeg om de wat "zwaardere" koptelefoons goed aan te drijven, zodat er veel ruis was.

Mocht mijn Clip+ sneuvelen, koop ik direct weer eentje of een Zip. In mijn ogen zijn het de beste muziekspelers op de markt: Goede accu, spelen eenmaal gerockboxed alles af, zeer goede geluidschip, lekker krachtig, lekker klein, lekker goedkoop.

People as things, that’s where it starts.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Aangezien je ook een iPod 64 GB overweegt, heb je gedacht aan de mogelijkheid van een 64 GB microSD kaart ? Je blijft natuurlijk met de batterij van je telefoon zitten, maar je kan waarschijnlijk de telefoon wel in de auto opladen.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:10:
Ik heb zelf een clip+, en jouw nadelen kloppen niet.

Rockbox installeren is zeer eenvoudig, zelfs mijn a-technische vriendin kon het zonder problemen.

Schermpje is geen klein priegel schermpje, wel moet je de juiste skin voor RB gebruiken. Er zitten onbruikbare bij, maar bij de juiste is het goed genoeg.

ID-3 tags werken gewoon, ik navigeer namelijk 99% van de tijd daarop.

Navigeren appeltje eitje: Artiest-album-klaar. Of op alleen albums, of op losse nummers, of op genres.

Geheugen is idd beperkt, maar dan koop je een tweede kaartje, of gewoon twee clips. Die dingen kosten toch niks.

Ook is het geluid uit die dingen vreselijk goed, accuduur prima en zijn ze niet stuk te krijgen.
Bedankt voor de verbeteringen, welke skins zou jij aanraden voor Rockbox? Ik heb wat op youtube zitten kijken of Rockbox de moeite waard is op een Clip Zip maar vond het er echt niet uit zien namelijk. Maar ik neem aan dat dat de stock skin was aangezien het er overal het zelfde uit zag.
Zelf zou ik wegblijven bij ipod. Heb in een grijs verleden een Nano 3G gehad, maar veel ellende gehad met itunes, wat toen [en volgens mij nogsteeds] een draak van een programma op windows.
Ik heb heel erg lang uit principe geen iTunes op mijn pc's en laptops gezet omdat het een trage bagger zooi was. Maar moest het helaas laatst installeren voor een project, en op het opstarten na werkt het ondertussen best wel lekker op windows.
Sowieso snap ik een ipod touch niet, dat is gewoon een smartphone zonder het stukje phone. Voor mij is een muziekspeler namelijk een speler die muziek kan afspelen, in de meest exotische extensies [zoals .ogg], met zeer hoge geluidskwaliteit en genoeg kracht om koptelefoons en oortjes met hoge impedantie aan te kunnen drijven. Volgens mij kunnen ipods maar een beperkt aantal extensies afspelen, hadden ze altijd last van vrij slechte chips en ook waren ze niet krachtig genoeg om de wat "zwaardere" koptelefoons goed aan te drijven, zodat er veel ruis was.
Tja, ik gebruik geen exotische formaten dus dat heeft voor mij weinig extra waarde. Bovendien kies ik in-ear boven een koptelefoon voor onderweg. Wat ik mij dan weer wel af vraag, zou dit effect hebben als je die via een radio of receiver over een boxen set af laat spelen?
Mocht mijn Clip+ sneuvelen, koop ik direct weer eentje of een Zip. In mijn ogen zijn het de beste muziekspelers op de markt: Goede accu, spelen eenmaal gerockboxed alles af, zeer goede geluidschip, lekker krachtig, lekker klein, lekker goedkoop.
Misschien toch maar wat reviews van opzoeken dan. :)
kzin schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:13:
Aangezien je ook een iPod 64 GB overweegt, heb je gedacht aan de mogelijkheid van een 64 GB microSD kaart ? Je blijft natuurlijk met de batterij van je telefoon zitten, maar je kan waarschijnlijk de telefoon wel in de auto opladen.
Heb ik er ook in zitten. :p Maar ik zou die ruimte graag gebruiken voor andere dingen zoals fotos en filmpjes maken en comics lezen, En om een of andere reden wilt mijn telefoon (note 2) niet goed opladen in de auto. Ik heb er een goede lader voor dus denk dat het gewoon het contact in mijn auto is.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb een Sansa clip met maar liefst 2gb geheugen, maar twee dingen zijn wel noemenswaardig aan dat apparaatje.
Ten eerste is de chip idd. goed en met een goede headset klinkt het erg goed, ten tweede is ie bijna onverwoestbaar.
Na vier jaar en meerdere keren hard vallen doet ie het nog steeds prima en inmiddels heeft ie een scheur in de behuizing en mist er een stukje.
Geen ervaring met Rockbox, maar er zijn veel mooie skins en mogelijheden beschikbaar voor de Sansa produkten.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Rockbox is natuurlijk niet gemaakt om mooi te zijn, maar om functioneel te zijn. Persoonlijk vind ik het heerlijk werken, van mij mag het zelfs een mobiel OS worden.

Qua skin, ik heb een Clip+, die heeft een flink stuk met alleen blauwe OLEDs en een klein randje gele oleds, dus dat is nog simpeler. Volgens mij heb ik Yellowbar of een kopie daarvan. Letters zijn duidelijk genoeg dat als ik mijn arm strek ik nog kan lezen wat er speelt, zij het net. Je hebt ook best leuke zoals de Pacman skin. Overigens bedoel ik met skin het stukje wat te zien is tijdens het afspelen. De menu's kun je volgens mij niet aanpassen.

Er zijn ook oortjes die problemen hebben met te weinig kracht van een mp-3speler, maar, dat zijn behoorlijke high-end dingen van een paar honderd euro. Bij koptelefoons zie je het sneller, mijn Sennheiser HD 530 II kan niet hard bij ipods, anders heb je veel last van ruis.

Volgens mij kan elke tonkie-wonkie speler nog wel via een radio afspelen, dat is geen probleem dus.

Met exotische formaten bedoel ik trouwens het niet-zo-exotische FLAC, wat volgens mij niet werkt op ipods, maar ik kan het fout hebben.

Leuke van Rockbox is trouwens dat er erg leuke spelletjes bijzitten, zoals Doom [ja, echt, je kan Doom spelen op een Clip], al is het wel even wennen aan een schermpje van een paar vierkante cm.

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Totaal geen ervaring met dit toestel, maar kon me hem wel vaag herinneren:
pricewatch: Meizu Mx3 Wit

Hij staat bijv. bij Spemall voor $499, daar komen dan natuurlijk nog wel belastingen en importkosten etc, overheen, maar dan heb je wel een 128gb apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Die Sansa Clip serie begint steeds interessanter te worden. En voor het geld vind ik het de gok wel waard. Zit er naast het scherm en bediening nog een groot verschil tussen de Clip+, Zip Clip en de Fuze+ (staat niet in de pricewatch maar nog gewoon te bestellen) Ik neig wat meer naar de Zip Clip omdat het een lekker klein apparaatje is met clip maar nog wel een scherm om door menus te bladeren.
Jan-Willem P. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:05:
Totaal geen ervaring met dit toestel, maar kon me hem wel vaag herinneren:
pricewatch: Meizu Mx3 Wit

Hij staat bijv. bij Spemall voor $499, daar komen dan natuurlijk nog wel belastingen en importkosten etc, overheen, maar dan heb je wel een 128gb apparaat.
Heb ik naar gekeken. Alleen levert dat Flyme OS tot nu toe nog veel problemen op binnen europa. En ik ben ook nogal sceptisch over importeren. Maar bedankt voor de suggestie, mocht het later mogelijk worden stock android er op te zetten zou dat zeker een ideale keuze zijn. :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De clip zip is eigenlijk een soort verbetering van de Clip+,

De Zip heeft micro-usb in plaats van mini-usb [dus standaard]
Een nadeel van de de Clip+ was dat micro-sd kaartjes uitstaken, een mm ongeveer, de zip heeft dat niet.
Zip heeft een wat groter kleurenscherm, al vond ik het twee kleurige OLED scherm van de Clip+ ook prima werken.

Grootste nadeel van de Zip vind ik de knoppen, deze werken echt veel minder lekker als je de Clip+ bent geweest. Zijn erg glad en de bovenste en onderste zijn vrij klein, terwijl je bij Rockbox die vrij veel gebruikt, werkt gewoon iets minder lekker.

De Fuze+ was een onding toen ie uitkwam, hoe het er nu mee is, geen idee. In het begin werkte het touchpad voor geen meter, en er is volgens mij geen rockbox voor te krijgen, terwijl juist Rockbox de Sansa's zo geweldig maakt.

Als je niet zoveel geeft om een kleurenscherm, maar gewoon de AK-47 onder de muziekspelers zoekt, zou ik toch kijken of je een Clip+ kan vinden. Dat ding is erg goedkoop, vreselijk betrouwbaar en doet gewoon wat ie moet doen, zonder dat er dingen opzitten die je eigenlijk niet nodig hebt.

Ik ben trouwens overgestapt van merkloze rommel naar iPod Nano 3G naar Creative Zen X-fi naar Sansa Clip naar Sansa Clip+, en ik was direct gewend aan rockbox wat alleen maar uit letters bestond, aangezien de structuur eigenlijk dus hetzelfde is. Het fijnste was gewoon dat het werkte. De iPod liep zo af en toe vast en kutte met itunes, de Zen liep steeds vaker vast.

Pagina: 1