Beste lezer,
Ik luister momenteel muziek op mijn smartphone, echter begint mijn muziek collectie groter te worden mijn micro sd kaartje toe laat. En bovendien zou ik toch liever wat meer ruimte vrij hebben voor apps en zou ik wat langer met mn batterij kunnen doen.
Daarom ben ik op zoek naar een mp3 speler met flink wat geheugen en genoeg batterij om de dag mee door te komen. Het liefst met flash geheugen en geen gigantisch dik 7" archos apparaat. Ik heb totaal geen intresse in cloud of spotify troep, aangezien een flink deel van mijn collectie daar niet op te vinden is en ik o.a. in de auto niet afhankelijk wil zijn van een dataverbinding. Ik had gehoopt dat Apple gisteren een iPod Touch 128gb aan zou kondigen maar ben bang dat met de 5c en terugvallende verkopen van de ipod apple er geen meer uit gaat brengen.
Het volgende ben ik zelf al tegen gekomen, maar het is het allemaal net niet. Zie ik hier iets over het hoofd of zijn mij eisen gewoon niet realistisch?
iPod Classic 160gb
Voordelen:
- ik heb nu ongeveer ±65gb aan muziek, dus kan hier een lange tijd mee vooruit
- fijne interface en besturing
- makkelijk op de autoradio's en recievers aan te sluiten
- iTunes ondersteunt id3tags en staat er al netjes met cover art in gesorteerd, dus niet klieren met mapjes
- veel accessoires voor te vinden
Nadelen:
- harde schijf, dus nogal fragiel, en met de bospaden hier lijkt me dat niet handig in de auto
- nogal dik, ik heb ook al een note 2 en moet er nog wel bij in mn broekzak passen
- traag
- batterij in de classic raakt snel lam
- veel errors en bekende fouten die niet gefixt worden.
Sandisk Sansa Clip Zip
Voordelen:
- lekker goedkoop
- compact
- de clip, dus lekker aan je broek of shirt zonder ruimte in de broekzak te moeten opofferen
- flashgeheugen, dus snel en betrouwbaar
Nadelen:
- erg veel gedoe om micro sdxc kaartjes werkend te krijgen (o.a. rockbox installeren)
- maar max.8000 nummers en max ±70gb, zit ik nu al overeen
- erg klein priegel scherm met een resolutie waarvan text niet goed te lezen is
- geklier met mapjes, geen id3tags
- lastig navigeren met een grote collectie
iPod Touch 64gb
Voordelen:
- lekker dun maar wel een groot en helder scherm
- flash geheugen, dus snel en betrouwbaar
- o.a. via airplay op de autoradio's en recievers aan te sluiten
- iTunes ondersteunt id3tags en staat er al netjes met cover art in gesorteerd, dus niet klieren met mapjes
- lekker navigeren met albums covers
- iOS7 plus het app aanbod
Nadelen:
- duur
- maar max 59gb, dat word dus nu al proppen en niet future proof
- geen mogelijkheid voor (micro) sdhc/sdxc kaartjes zoals bij de ipad het geval is met een adapter
Voor de rest zijn er nog van die Archos tablet actige mp3 spelers met harde schijf maar die zijn zo groot en breed dat dat ook niets is. Heb ook een Zune 128gb overwogen maar die zijn moeilijk te vinden en heeft last van de zelfde problemen als de Classic waar je nog garantie op kan krijgen. Overigens weet ik dat je een iPod Classic om kan bouwen zodat er CF kaartjes in passen, maar dat word me echt veels te duur.
Zie ik nou iets over het hoofd of zijn er gewoon verder geen mogelijk heden? Bij voorbaat dank.
Ik luister momenteel muziek op mijn smartphone, echter begint mijn muziek collectie groter te worden mijn micro sd kaartje toe laat. En bovendien zou ik toch liever wat meer ruimte vrij hebben voor apps en zou ik wat langer met mn batterij kunnen doen.
Daarom ben ik op zoek naar een mp3 speler met flink wat geheugen en genoeg batterij om de dag mee door te komen. Het liefst met flash geheugen en geen gigantisch dik 7" archos apparaat. Ik heb totaal geen intresse in cloud of spotify troep, aangezien een flink deel van mijn collectie daar niet op te vinden is en ik o.a. in de auto niet afhankelijk wil zijn van een dataverbinding. Ik had gehoopt dat Apple gisteren een iPod Touch 128gb aan zou kondigen maar ben bang dat met de 5c en terugvallende verkopen van de ipod apple er geen meer uit gaat brengen.
Het volgende ben ik zelf al tegen gekomen, maar het is het allemaal net niet. Zie ik hier iets over het hoofd of zijn mij eisen gewoon niet realistisch?
iPod Classic 160gb
Voordelen:
- ik heb nu ongeveer ±65gb aan muziek, dus kan hier een lange tijd mee vooruit
- fijne interface en besturing
- makkelijk op de autoradio's en recievers aan te sluiten
- veel accessoires voor te vinden
Nadelen:
- harde schijf, dus nogal fragiel, en met de bospaden hier lijkt me dat niet handig in de auto
- nogal dik, ik heb ook al een note 2 en moet er nog wel bij in mn broekzak passen
- traag
- batterij in de classic raakt snel lam
- veel errors en bekende fouten die niet gefixt worden.
Sandisk Sansa Clip Zip
Voordelen:
- lekker goedkoop
- compact
- de clip, dus lekker aan je broek of shirt zonder ruimte in de broekzak te moeten opofferen
- flashgeheugen, dus snel en betrouwbaar
Nadelen:
- erg veel gedoe om micro sdxc kaartjes werkend te krijgen (o.a. rockbox installeren)
- maar max.8000 nummers en max ±70gb, zit ik nu al overeen
- erg klein priegel scherm met een resolutie waarvan text niet goed te lezen is
- geklier met mapjes, geen id3tags
- lastig navigeren met een grote collectie
iPod Touch 64gb
Voordelen:
- lekker dun maar wel een groot en helder scherm
- flash geheugen, dus snel en betrouwbaar
- o.a. via airplay op de autoradio's en recievers aan te sluiten
- lekker navigeren met albums covers
- iOS7 plus het app aanbod
Nadelen:
- duur
- maar max 59gb, dat word dus nu al proppen en niet future proof
- geen mogelijkheid voor (micro) sdhc/sdxc kaartjes zoals bij de ipad het geval is met een adapter
Voor de rest zijn er nog van die Archos tablet actige mp3 spelers met harde schijf maar die zijn zo groot en breed dat dat ook niets is. Heb ook een Zune 128gb overwogen maar die zijn moeilijk te vinden en heeft last van de zelfde problemen als de Classic waar je nog garantie op kan krijgen. Overigens weet ik dat je een iPod Classic om kan bouwen zodat er CF kaartjes in passen, maar dat word me echt veels te duur.
Zie ik nou iets over het hoofd of zijn er gewoon verder geen mogelijk heden? Bij voorbaat dank.