Gezocht: Harde schijf behuizing met 2x 3.5" slot & USB 3.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:40
Hey guys,

Ik heb hier nog een Western Digital 1TB externe harde schijf en nog een andere harde schijf met een hoop gigs', maar beide zijn nog 3.0. Zeker met backuppen en nu ik ook nog een SSD in m'n werkstation heb is USB 2.0 gewoon te traag in mijn ogen. Daarom ben ik op zoek naar een 3.0 behuizing waar ik m'n harde schijven in wil plaatsen.

Echter ben ik op zoek naar een Combi-behuizing, waar ik minimaal 2 harde schijven (3,5") in kan plaatsen en welke is voorzien van minimaal een USB 3.0 aansluiting. Thunderbolt kan ook, maar dat drijft de prijs lekker omhoog en daar heb ik weinig zin in.

Ik zoek een kwalitatieve behuizing tegen een lage prijs. Premium features zijn overbodig om zodoende de lage prijs te realiseren. Als het even kan, dan zou een prijs onder de €50,- fijn zijn!

Echter heb ik geen idee waar ik moet zoeken aangezien m'n huidige zoektochten niks hebben opgeleverd.

Wie o wie? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjeefr op 23-10-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Een standaard externe behuizing is een DAS (Direct Attached Storage) en werkt voor maximaal één hardeschijf. Wil je een externe behuizing voor 2 of meer schijven, dan heb je geen DAS nodig maar een NAS (Network Attached Storage).

Belangrijk hierbij is dat een standaard DAS een mini USB->SATA bridgechip heeft en verder het een normale hardeschijf betreft. Maar met een speciale DAS of NAS heb je eigenlijk een 2e computer die je aan je 1e computer koppelt. Je kunt dan met RAID de schijven of meer capaciteit laten krijgen of in mirror zetten.

Wat heb je zelf al geprobeerd om te vinden wat je zoekt? En: heb je persé de gegevens van beide disks nodig onder één volume? Zo nee, dan kun je goedkoper twee USB3 externe behuizingen kopen zonder poespas. Minste kans op problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
In deze behuizing kan je 2 disk in kwijt, heeft USB3 maar is wel wat boven je budget. Dit is overigens de goedkoopste behuizing met 2 disk en USB3.0

pricewatch: Fantec MR-35VU3R

Verder heb je wel dockingstations waar je 2 schrijven in kunt doen:

pricewatch: Zalman ZM-MH200 U3 Zwart

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850