Load Balancing?

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Wat is load balancing en heeft het nut dat ik dat aanvink op mijn Windows 2000 server?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Load balancing is het verdelen van belasting.

Stel je hebt een website, www.ikbengaaf.nl met verschrikkelijk veel hits. Je kunt dan bv. 2 webservers plaatsen en alle verzoeken voor www.ikbengaaf.nl verdelen tussen die 2 servers.

Of windows 2k dezelfde definitie aanhoudt durf ik zo niet te zeggen, waarsch. wel.

Indien je dus geen andere server hebt staan is het niet nodig dat vinkje te zetten.

Naast load balancing heb je ook nog packet shaping; een voorbeeld van packet shaping is bv. zeggen dat http: verkeer maar 1% vd. beschikbare bandbreedte mag gebruiken oid.

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Als je geen 2e server hebt staan zou ik maar van loadbalancing afblijven, loadbalancing werkt alleen in combinatie met een switch die poorten kan bundelen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Euh.. deze loadbalancing is heeft niets met hubs/switches te maken :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Je kunt ook loadbalancing tussen twee NIC's doen, om zo je througput omhoog te krikken.

Aannames zijn fataal.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Maar daar heeft de poster het niet over ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Load balancing zorgt ervoor dat de belasting op de servers wordt verdeelt. Als je bijv citrix load balancing hebt, als bijv 10 users op serv1 zitten, en 9 users op server 2, gaat een nieuwe user dan automatisch naar server 2. bwvs.

Verwijderd

Kan je ook op server load balancen??

zo ja hoe.

Ik type dus uptime/top in en zie de load hou doe ik daar op balancen?

Verwijderd

ik snap je vraag niet helemaal

je kunt alleen balancen met 2 servers. Je verdeelt gewoon eerlijk de complete belasting over 2 servers, das ut moraal vant verhaal

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 12:28 schreef arjo_kamp het volgende:
ik snap je vraag niet helemaal

je kunt alleen balancen met 2 servers. Je verdeelt gewoon eerlijk de complete belasting over 2 servers, das ut moraal vant verhaal
Je server heeft een bepaalde load!! er draait behoorlijk zwaar process. en de andere doet helemaal niks. hoe kan ik dan balancen dat de ene server minder connecties heeft als de ander.
Pagina: 1