Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Android] Bluetooth low energy serial data

Pagina: 1
Acties:

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 04:06
Hallo,

Ik ben bezig met een projectje en vanaf mijn bluetooth module wil ik een string verzenden naar mijn android app. Dit gaat via bluetooth LE(en dan gaat het om serieele data(SPP)). Het opzetten van de verbinding werkt allemaal alwel, alleen ik kan niet vinden hoe ik de data moet ontvangen aan de kant van mijn Android applicatie. Iemand een hint in de goede richting? De software van de embedded kant is alwel klaar, ben alleen nieuw met android en kom niet echt verder.

Mvg,

Omisys

[ Voor 4% gewijzigd door Omisys op 23-10-2013 15:03 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Je vraag is nu nog iets te generiek om te kunnen helpen :)

Wat heb je technisch al gedaan?

Welke classes gebruik je?

Bij welke method call gaat het fout?

Wat voor foutcodes krijg je terug?

[ Voor 27% gewijzigd door Laurens-R op 23-10-2013 15:24 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

• Omisys
Het probleem is meer dat ik niet terug kan vinden in de guides hoe het SPP profile gebruikt moet worden in bluetooth low energy. Ik zie zo niet terug welke functies ik moet gebruiken om de data te ontvangen in mijn app.

Wat mijn app nu alwel doet is discoveren en connecten. Ook kan ik de services en de bijbehorende characteristics uitlezen hiervan. Ik probeer nu alleen via SPP data te versturen maar ik kan niet vinden hoe ik dit afhandel op android.

[ Voor 35% gewijzigd door Omisys op 23-10-2013 15:32 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

• Omisys
BluetoothSocket is voor classic bluetooth, niet voor bluetooth low energy.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ah, geen ervaring met BT Low Energy. Maar met een simpele Google komik wel dit tegen: "Bluetooth low energy technology provides no support for the Serial Port Profile (SPP) in the standard Specification v4.0"

Weet je wel zeker dat je het SPP profile kunt gebruiken met de Low Energy API?

Daarnaast lijkt het me dat je met de GATT Client en Server moet werken?

[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 23-10-2013 15:54 ]

• Omisys
Je kan niet letterlijk het SPP profile overnemen omdat BLE deze idd niet bevat, maar als het goed is zou je door een eigen service te maken de data moeten kunnen ontvangen. Die data moet dan weer gekoppeld worden aan de characteristics van deze service.
Pagina: 1