Port Forwarding kan niet meer dan 5000 ports

Pagina: 1
Acties:

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
Hallo Mede-Tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe internet provider gekregen, en daarbij een nieuw modem. (SMCD3GN3) en ik wilde weer wat ports forwarden voor mijn spelletjes. Dat ging allemaal goed totdat ik de port 10000 - 20000 moest invullen en dan geeft hij aan "Total port number setting could not exceed 5000"

nu heb ik vrolijk op internet gezocht en daar werd mij verteld dat ik de MaxUserPort en TcpNumConnections in regedit moest aanpassen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

Dat heb ik gedaan, computer opnieuw opgestart en helaas nog steeds niks.. Zelfde foutmelding. Weet iemand misschien wat ik nog meer kan doen? Kan zelf verder niks vinden op internet.. behalve malware programmas die het voor je willen doen... voor 30 dollars...

alvast bedank!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan vul je toch 2 ranges in van 5000 ?

zowiezo 10000-20000 voor een spelletje. wat een kutspel, welk spel

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 23-10-2013 14:51 ]

Iperf

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:55
^^

Waarom je registry aanpassen als je iets op je modem wilt wijzigen?

Hattrick: Thorgal Eagles

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fish schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:46:
dan vul je toch 2 ranges in van 5000 ?

zowiezo 10000-20000 voor een spelletje. wat een kutspel, welk spel
Idd.

Waarschijnlijk gaat zo'n ongelofelijk grote aantal poorten de routeringsvermogen van je router te boven - en terecht - wat je hier vraagt is niet normaal voor een simpel thuisroutertje :o

Oslik blyat! Oslik!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
10000 poorten voor een spelletje :')?

• MapacheLoco
tja wat kan ik zeggen.. EA.. https://help.ea.com/za/ar...should-i-open-for-fifa-14

Het totale Max is 5000.. Dus als ik er nog een van 5000 open gaat het ook weer fout.

Registry moet ik aanpassen om het max aantal porten te mogen forwarden

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Even naar de specs gekeken van de SMCD3GN3

Gebruik de DMZ optie, dan worden ALLE poorten geforward. Gebruik dan je windows firewall om de boel dicht te zetten.

• MapacheLoco
Bedankt ben! Ik heb alle porten geforward met DMZ optie.. IP static gemaakt.. alle firewalls uitgezet..

nog steeds geeft het spel aan dat firewall status "moderate" .. nog steeds niet open..

Ik geef het gewoon op.. EA maakt het ook niet makkelijk met 10000 porten..

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 23:48
Dat artikel zegt welke poorten OPEN moeten staan, niet geforward.

Elk spel dat nu nog zo met portforwardings loopt te kloten en is je tijd niet waard lijkt me.

Je bent bezig poorten te forwarden op je modem. Je registry van je PC heeft daar _NIKS_ mee te maken en gaat niet werken. Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het is fout of je hebt het fout gelezen (denk het laatste).

Wat Ben! zegt is de makkelijkste optie voor je. Zoek de 'DMZ' optie, en vul daar het interne IP adres in van je PC. Dan zorgt de modem ervoor dat _alles_ botweg naar je PC wordt gestuurd als hij niet weet wat er mee moet. Dat heeft het effect alsof je je PC direct op internet zonder router zou aansluiten.

1) Alles gaat werken, want _alles_ staat open EN geforward. Zo niet, lag het probleem wat je had uberhaupt al niet aan je portforwardings. Staat je Windows Firewall en / of andere virusscanner niet toevallig Fifa te blokkeren?

2) Je doet er dus slim aan om te zorgen dat je dan iets van Firewall hebt lopen op je PC. Ik zou de Windows Firewall op z'n minst aan laten staan (er vanuit gaande dat je Vista of hoger draait) en goed letten op de popups wanneer hij iets blokkeerd en of je dat wel wil.

Maar wat Ben! zegt (iets als 'gooi de boel dicht wat je niet nodig hebt') klopt dus, maar ik krijg de indruk dat je gewoon niet weet hoe dat zal gaan en ik heb niet zoveel zin om het in een tekstbericht te moeten gaan uitleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door dipje2 op 23-10-2013 15:06 ]

• MapacheLoco
@Dipje2

"Players having difficulties connecting to online play or to other players in FIFA 14 likely need to open, or FORWARD, their online ports." Het lijkt mij daar te staan dat fowarden ook kan?

Registry file was nodig omdat 5000 porten het max was van mijn router.., en ik las dat je MaxUserPort hoger moest zetten. Kennelijk verkeerd gelezen.

DMZ optie gebruikt en zelfs even de firewall uitgezet (nu weer terug..) werkte ook niet.

Maar bedankt voor je hulp, kennelijk weet je meer hierover dan ik. Maar je reactie komt behoorlijk geïrriteerd over. Als het zoveel irritatie opwekt hoef je niet te reageren. Scheelt voor je hart :)

(Edit) ik lees net dan ports openen en forwarden hetzelfde is.. http://findports.com/docu...-opening-difference--help Dus je reactie is niet alleen geïrriteerd maar ook nog niet eens helemaal correct..

[ Voor 14% gewijzigd door MapacheLoco op 23-10-2013 15:20 ]

Verwijderd

Controleer dan bij http://www.grc.com

Scroll naar beneden, naar ShiledsUp. Dan zie je welke poorten open zijn, en welke niet. Heel handig om te testen of je firewall correct werkt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MapacheLoco schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:15:
...(Edit) ik lees net dan ports openen en forwarden hetzelfde is.. http://findports.com/docu...-opening-difference--help Dus je reactie is niet alleen geïrriteerd maar ook nog niet eens helemaal correct..
Dipje2 's reactie is helemaal correct. Maar kennelijk wil jij niet geholpen worden. Succes...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MapacheLoco schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:15:
(Edit) ik lees net dan ports openen en forwarden hetzelfde is.. http://findports.com/docu...-opening-difference--help Dus je reactie is niet alleen geïrriteerd maar ook nog niet eens helemaal correct..
Kom op, iets over splinter <-> balk...

Je wilt je blijkbaar niet verdiepen in de materie, maar hebt dan wel gelijk grote mond tegen iemand die je probeert te helpen :X

Zie een computer even als een kasteel. Die heeft een muur. Daarin zitten poorten. Om een of andere reden besluit een van de kooplui in jouw kasteel dat hij duizend poorten open moet zetten 8)7

Een router is ook een computer, dus ook een kasteel met poorten. Maar hij doet aan NAT. Dat betekent dat alle verkeer wat van buiten het koninkrijk binnenkomt eerst door de kasteel "NAT" moet, waar de douane (firewall) het controleert en indien toegelaten weer doorstuurt naar jouw grote kasteel.

Wat is een port forwarden? Dat is zeggen tegen de beheerder van kasteel "NAT" dat alle bezoekers die op poort X binnenkomt op kasteel "NAT" gelijk zonder verder gedoe doorgestuurd worden naar poort 11 van de bestemming, in dit geval jouw grote kasteel.

DMZ houdt in dat alle binnenkomend verkeer doodleuk gelijk doorgestuurd wordt naar jouw grote kasteel zonder controle. Moge duidelijk zijn dat DMZ en port forwarding elkaar uitsluiten - zodra je bepaalde poorten wel of niet wilt doorsturen, of poorten naar verschillende kastelen wilt sturen, kun je geen DMZ doen.

Een poort openzetten is exact dat: het mogelijk maken dat iemand via die poort naar binnen kan. Dat moet je doen in je eigen kasteel. Want je kunt de beheerder van kasteel "NAT" nog zo goed vertellen om alle bezoekers direct naar jouw grote kasteel door te sturen, als je de deur niet open doet kunnen ze niet naarbinnen. In jouw kasteel is het sergeant Firewall die je daarop moet aanspreken.

Pas als het verkeer door kasteel "NAT" naar jouw kasteel gestuurd wordt (ofwel door het forwarden van alle benodigde poorten, danwel instellen van jouw kasteel als DMZ) en op jouw kasteel de relevante poorten open staan kan die koopman z'n verkeer over al die duizend poorten ontvngen.

Dan nog zouden max een handjevol poorten nodig moeten zijn voor een toepassing, iemand die 10k poorten open wil hebben schop ik stante pede uit mijn koninkrijk. Nog los van of de router het aankan of niet is het een *ENORME* veiligheidsissue, want iedere open poort is een ingang waar naast het gewenste verkeer potentieel minder gewenste figuren binnen kunnen komen. Poortje hier of daar is nog te overzien, maar dit... :X

Zo duidelijker? :z

Oslik blyat! Oslik!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens is het plaatsen van je systeem in de DMZ forwarding i.c.m. het uitzetten van je windows firewall niet verstandig.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

10.000 poorten? Ik zou de koop onmiddelijk ongedaan maken en mijn geld terugvragen.
Een paar gaten in de muur maken is tot daar aan toe maar ze vragen hier om een hele muur uit je huis te slopen. De NSA had het zo mooi niet kunnen bedenken. Dit is waanzin.

Zet maar een goede firewall op al je computers want van die router kun je niks meer verwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23-10-2013 18:13 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Volgens mij schrijft hij het verkeerd op. EA zegt dat UDP port: 3659; 9565; 9570; 9000 - 9999 en TCP port: 3569; 9946; 9988; 10000 - 20000; 42124 open moet. NIET 10000 poorten, maar poort 10000 t\m 20000.
Heb het idee dat TS de port forward niet goed heeft ingesteld.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

plizz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:25:
Volgens mij schrijft hij het verkeerd op. EA zegt dat UDP port: 3659; 9565; 9570; 9000 - 9999 en TCP port: 3569; 9946; 9988; 10000 - 20000; 42124 open moet. NIET 10000 poorten, maar poort 10000 t\m 20000.
Heb het idee dat TS de port forward niet goed heeft ingesteld.
En volgens welke exotische variant op wiskunde is poort 10000 t/m poort 20000 plus nog het een en ander niet hetzelfde als >10000 poorten?

@TS: is die registry truc niet juist bedoeld om het aantal poorten dat FIFA mag gebruiken te beperken, waardoor je minder poorten hoeft te forwarden? Geef anders even een linkje na t waar je die oplossing gevonden had.

Verder sluit ik me wel aan bij de opmerkingen dat het volslagen idioot is dat je dergelijk kunstgrepen uit moet halen om een spel volledig werkend te krijgen. Maar goed, als je het op een Xbox speelt schijn je zelfs poorten te moeten forwarden die bedoeld zijn voor web en DNS verkeer, dus het aantal poorten is niet het enige steekje dat los zit bij EA.

Edit: wacht ff, in het artikel van FIFA 13 verwijst EA naar een pagina die helemaal niet gaat over forwarding. Maar over het openen van je Windows firewall: https://help.ea.com/artic...rts-for-connection-issues

Dus ik gok dat die poorten helemaal niet (allemaal) relevant zijn voor forwarding.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 23-10-2013 21:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oei 10000 t/m 20000 is idd geen 10000, maar 10001

en daar komt de rest ook nog bij
udp

1 | 3659;
1 | 9565;
1 | 9570;
1000 | 9000 - 9999
1 | 3569;
1 | 9946;
1 | 9988;
100001 | 10000 - 20000;
1 | 42124

11008 poorten

------------------------------------

maar ok deze pagina verwijst naar deze
(wheheehh komen we dan ook tegelijkachter in een edit :P )

ik gok zo dat ze een poort met upnp openen en de firewall de shit niet moet blokkeren

dat brengt mij bij het volgende, ts , heb je niet toevallig een router achter een router ?

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 23-10-2013 21:49 ]

Iperf

• MapacheLoco
Heej Jongens bedankt voor alle informatie!

@ Dipje2 bedankt, en sorry dat ik geïrriteerd reageerde, niet netjes van mij.

@Dion_b bedankt voor de informatie ben weer wat wijzer!

@Haic erg handige link bedankt!

@Fish ik ben direct aangesloten op het modem! Maar ik denk dat het ergens anders aan ligt dan aan het modem!

Ik ga nog even verder aan de puzzle met de gekregen informatie! Bedankt iedereen!

Verwijderd

Als de software niet 10.000 simultane connecties open hoeft te hebben, is 10.000 poorten forwarden of open zetten in je firewall complete waanzin.

De PS3 client kan het zo te zien af met 100 connecties. Wat gaat de PC versie dan allemaal doen? Misbruiken ze hun clients voor het redistribueren door middel van een torrent netwerk ofzo? Ik ben daar wel benieuwd naar.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MapacheLoco schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 04:04:
Heej Jongens bedankt voor alle informatie!

@Fish ik ben direct aangesloten op het modem! Maar ik denk dat het ergens anders aan ligt dan aan het modem!

Ik ga nog even verder aan de puzzle met de gekregen informatie! Bedankt iedereen!
Je kan geen poorten forwarden op een modem, wel op een router
Jouw modem heeft dus een ingebouwde router, of visa versa.

Iperf

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat ingewikkeld. Kun je niet een klein subnetje van je provider krijgen? Dan geef je dat spel gewoon een public IP. Zolang je een goede software firewall gebruikt, dan is er niets aan de hand.

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
dipje2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:05:
Dat artikel zegt welke poorten OPEN moeten staan, niet geforward.

Elk spel dat nu nog zo met portforwardings loopt te kloten en is je tijd niet waard lijkt me.

Je bent bezig poorten te forwarden op je modem. Je registry van je PC heeft daar _NIKS_ mee te maken en gaat niet werken. Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het is fout of je hebt het fout gelezen (denk het laatste).
Is het openen van poorten en portforwarding niet gewoon hetzelfde? Waarbij poorten openen meer temaken heeft met firewalls, terwijl port forwarding te maken heeft met een router type device.

En portforwarding is nog steeds nodig in elk spel dat geen centrale server heeft, minder kosten voor het bedrijf achter het spel (alleen een "matchmaking" server nodig, geen gameserver) en minder tussenstappen, dus lagere latency.

Van het registry gebeuren snap ik het ook niet.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

looc schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

Is het openen van poorten en portforwarding niet gewoon hetzelfde? Waarbij poorten openen meer temaken heeft met firewalls, terwijl port forwarding te maken heeft met een router type device.
Ja en Nee. Het is het verschil tussen een uitsmijter die voor de deur staat en een receptionist die mensen doorverwijst. Voordat je bij de receptionist komt moet je eerst langs de uitsmijter. Het zijn twee verschillende zaken. Maar onder Linux (wat de meeste routers draaien) wordt dit met dezelfde tool gedaan.
Van het registry gebeuren snap ik het ook niet.
Misschien kun je via het registry het spel opdragen om niet zo achterlijk veel poorten te gebruiken.
Ik zou nog eens op zoek gaan naar een andere informatiebron voor welke poorten je moet forwarden. 10.000 is zo veel dat ik niet kan geloven dat een hedendaagse programmeur dat nog zou doen. Ik vraag me af of het geen typo is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1