Toon posts:

Iphone per abuis hersteld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb dit weekend mijn Iphone via USB aan mijn MacBook gekoppeld en per abuis mijn Iphone hersteld door bij de openingspagina in iTunes te drukken op de toets iPhone herstellen. Nu is mijn iPhone hersteld naar de instellingen van een maand of 2 geleden.

Het probleem waar ik nu mee zit, is dat daardoor mijn agenda niet meer up-to-date is (alle afspraken zijn uit mijn agenda verdwenen). Nu gebruik ik wel Exchange voor mijn agenda die gesynchroniseerd wordt met Google (Gmail, Google Agenda en Google contactpersonen). Echter, dit werkt ook niet: ik krijg steevast als ik mijn agenda open (of contactpersonen open) de melding dat ik het wachtwoord voor de Exchange-account moet invoeren. Ik heb via Instellingen - Emails, contacten, agenda's, Exchange het volgende ingevuld:

Email: mijn gmail-adres
Server: m.google.com
Domein: optioneel (grijs)
Gebruikersnaam: mijn gmail gebruikersnaam
wachtwoord: mijn gmail wachtwoord
Beschrijving: Exchange
Gebruik SSL: aan

Ik begrijp er niks van en wil graag mijn agenda terug. Wie kan mij helpen? Mijn dank is groot voor jullie adviezen.

Groeten,

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet niet of het niet meer werkt omdat Google geen " nieuwe" connecties via Exchange meer toestaat.

Wat je als workaround kan doen:
email als imap instellen
En contacts en agenda via CardDAV en CalDAV toevoegen.
Dat resulteert in dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens krijg ik dus steevast een pop-up dat ik mijn Exchange wachtwoord moet invoeren als ik naar Contactpersonen ga. Dat is erg irritant. Ik ga ervan uit dat dat verholpen is als ik Exchange weer goed het ingesteld. Ik vraag mij dus af hoe dat moet.

Daarnaast krijg ik altijd herinneringen in mijn Gmail van afspraken die ik via Agenda-app van Iphone invoer. Dat wil ik ook uitzetten. Waar kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, Hannibal. Ik ben niet zo technisch aangelegd, dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Zou je dat iets meer in detail kunnen uitleggen? Dank alvast voor je tijd en inspanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:
Thnx, Hannibal. Ik ben niet zo technisch aangelegd, dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Zou je dat iets meer in detail kunnen uitleggen? Dank alvast voor je tijd en inspanningen.
Verwijder het exchange account:

Google hoe je gmail toevoegt via IMAP:
http://www.imore.com/node/20717

Voor contacts en calendar settings:
https://support.google.com/mail/answer/3008051?hl=en

Dit is te googelen hoor. Ik heb zelf geen iphone, maar bovenstaande is hoe ik het heb gedaan op de iPad. En dat werkt helemaal prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 23-10-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:02
Hann1BaL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:34:
Ik weet niet of het niet meer werkt omdat Google geen " nieuwe" connecties via Exchange meer toestaat.

Wat je als workaround kan doen:
email als imap instellen
En contacts en agenda via CardDAV en CalDAV toevoegen.
Dat resulteert in dezelfde functionaliteit.
Je eerste zin klopt inderdaad, Google accepteert geen nieuwe Exchange connecties meer, bestaande zijn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Enige nadeel waar ik tegen aan loop met die CardDAV en CalDAV is de herinneringen van afspraken. Ik deel de agenda met mijn vrouw (beide Google Agenda omdat zij een Android toestel heeft) en sinds Exchange niet meer lukt met Google krijg ik ook herinneringen van haar afspraken. Iemand een idee waar en of ik dat kan uitschakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 24-10-2013 11:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Kun je niet per agenda instellen of je herinneringen wilt ontvangen? Ik heb hier geen ervaring mee.
Ik werk met een gedeelde google agenda met mijn vriendin en zie haar agenda niet. Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dylan93 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Je eerste zin klopt inderdaad, Google accepteert geen nieuwe Exchange connecties meer, bestaande zijn geen probleem.
Hmm, ik ben gestopt met GMail omdat ik hetzelfde probleem had. Lekker arrogant van Google om ActiveSync eruit te gooien, zeker omdat ik hierzo pas lees waarom het niet werkt. Is er een manier om toch ActiveSync te krijgen? Ik weiger IMAP en CalDAV dingen te gebruiken als er iets beters zoals ActiveSync bestaat.

Destijds had ik er best voor willen betalen, maar nu ik feitelijk alles heb weggemigreerd wil ik er niet meer voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Hann1BaL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:50:
Kun je niet per agenda instellen of je herinneringen wilt ontvangen? Ik heb hier geen ervaring mee.
Ik werk met een gedeelde google agenda met mijn vriendin en zie haar agenda niet. Geen ervaring mee.
Ik kan alleen de herinneringen uitzetten voor mijn agenda. Die van mijn vrouw wordt getoond via mijn agenda omdat deze vanuit Google gedeeld is, als ik deze apart toevoeg kan ik ze wel uitzetten maar dan zie ik haar agenda 2 keer.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1