Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Daryst
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 09:11
ik kwam er achter dat mijn Nexus nog steeds op versie 4.2.1 (build JOP40D.I9250XWMA2) en probeer deze te updaten naar 4.3, maar dit wilt mij niet echt lukken.

Ik download de update van android het zipbestand met en hernoem deze naar update.zip en plaats deze in de root van de telefoon. Ik start de telefoon naar het boot menu en selecteer recovery. met enige moetje kom ik in het menu waar staat dat ik kan kiezen voor een update van USB en van ADP. Ik kies voor de USB, maar ik zie nergens het zip bestand staan om de update daadwerkelijk te starten.

het zelfde geldt als ik de 4.2.2 versie pak.

Alvast bedankt

Ik volg de stappen die hier staan beschreven.

http://www.teamandroid.co...39-ota-official-firmware/

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
is je toestel geroot en heb je custom of stock recovery erop staan?
wat noem jij de root van de telefoon, het deel wat je ziet als je em op de computer aansluit (root /sdcard) of heb je em met een file browser helemaal naar / gekopieerd.
Zie je uberhaubt bestanden staan, als je voor USB kiest in recovery?

Wat ook nog een optie is, is om factory images te flashen, je bent dan wel al je gegevens kwijt, wat je wilt behouden moet je dus wel backuppen.

Strava

• Daryst
Ik heb het toestel niet geroot, voorzover ik weet. Alles zou standaard Stock instellingen moeten zijn.

Heb het toestel op mijn PC aangesloten en heb het dan naar hoofd folder dus inderdaad (root /sdcard). Heb hem niet vanuit een file manager op de telefoon aangepast.

Ik zie verder geen bestanden staan als ik de USB optie kies in de recovery.

• Prulleman
hmmm, volgens de site die je zelf noemt moet je kiezen voor:
Step 8 - Select update from SD card. Now select update.zip file and select it with the Power button. Installation should start now.

Strava

• Daryst
Dat klopt, maar ik zie dus nergens die optie staan. Heb alleen maar de USB en de ADP optie.

• Daryst
Heb het ook nog geprobeerd via de ADP optie met de Android SDK Manager, maar dan kan hij de drivers niet installeren als ik in de recovery mode zit. Je ziet hem staan in de device manager, maar met een uitroepteken er bij. Heb al meerdere google drivers via android en samsung zelf binnen gehaald, maar hij pakt hem niet.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11 15:51
Als je Google Framework services cache leeggooit en de service stopt, krijg je dan niet de OTA update automatisch binnen? Ik kreeg die na dit uitgevoerd te hebben enkele weken geleden direct aangeboden op mijn i9250.

• Prulleman
waarschijnlijk is het een jakjuxw (samsung versie) ipv een jakju / takju google versie. deze lopen enorm achter met updates (bezopen voor een nexus device, maar dat was volgens mij ook de eerste en laatste x dat ze dat zo hebben gedaan). Dan kom je er alleen vanaf door een jakju factory image te flashen

Strava

• Daryst
Heb de cache van Google Framework services geleegd, maar dat maakte helaas niets uit. Waar kan ik zien wat voor versie het is? Zie namelijk nergens jakjuxw of jaku / takju staan.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:47

IkWilbert

Het is mij!

Daryst schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:45:
Heb de cache van Google Framework services geleegd, maar dat maakte helaas niets uit. Waar kan ik zien wat voor versie het is? Zie namelijk nergens jakjuxw of jaku / takju staan.
Google Maps - Settings - Info - 4e regel
Zo heb ik het ooit achterhaald

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 24-10-2013 10:54 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• Daryst
Er is inderdaad de versie yakjuxw en niet de jakju / takju. Ga maar eens aan de slag om die versie er op te zetten maar.

• Prulleman
kijk eens naar de wugfresh toolkit, deze maakt het unlocken en flashen een stuk makkelijker

Strava

• Daryst
Had hem a gevonden, maar alsnog dank voor de link :). Laat het resultaat weten, maar ik denk dat het wel goed gaat komen, helemaal nu ik weet wat het exacte probleem is.

• Daryst
Het is gelukt. Hij is eindelijk ook versie 4.3. Dank voor alle hulp!
-------------
heb nu alleen het probleem dat het aanmelden met mijn google account niet wilt werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Daryst op 25-10-2013 00:15 ]

• Daryst
Synchen werkt nu wel weer, maar iedere keer als ik de camera start, dan crashed deze. Als ik de gallery service clear en uitzet en weer aanzet kan ik wel de gallerij weer in, maar bij het starten van de Camera gebeurd het zelfde.

Nog maar een keer een full wipe/factory reset gedaan, maar zodra de telefoon aangaat na de wipe, komt hij meteen met de gallery error.

[ Voor 78% gewijzigd door Daryst op 25-10-2013 11:12 ]

Pagina: 1