Naam connector en hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:49
Ik ben op zoek naar een manier om een pomp uit mijn oude pomp/reservoir combinatie te gebruiken omdat het reservoir helaas is gaan lekken.

De pomp heb ik los van het reservoir gehaald. Op de pomp zit de volgende aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ue1rx3.jpg

Deze aansluiting zat eerder op een printplaat tussen de pomp/reservoir combinatie. De printplaat was vervolgens d.m.v. een kabel verbonden aan de voeding van de computer. De printplaat is niet meer bruikbaar omdat deze laagwater protectie heeft, waardoor een deel in het reservoir verwerkt zat.

Op de pomp zelf staat 12v 0.5A.

Hoe ga ik deze pomp aansluiten binnen mijn pc zodat ik deze weer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27
stekker afknippen en solderen??? we zitten hier op tweakers....

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draad afknippen, strippen en dan aansluiten op de 12volt van een molex adapter lijkt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Wat helios zegt, Gewoon op de 12 volt van molex zetten.

http://www.onlinekabelsho...I_Q8KSbrboCFYdZ3godfXIAww Waar de fan hoort kan je de Pomp op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
afknippen is zeker de makkelijkste manier, maar als je de naam alsnog wil weten, ik gok op een JST connector.

Zelf draadjes eraan maken is niet zo makkelijk, aangezien je daar speciale krimp contacten voor nodig hebt, met bijbehorende tang.

Met een punttangetje krijg je de contacten niet zo best dicht, en speciale tangen zijn DUUR.

Als het om 1, of een paar stekkertjes gaat, zou ik lekker de draden knippen, en je eigen draadjes eraan solderen, dat is makkelijk en effectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

wel zorgen dat de draadjes elkaar niet raken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12

Rmg

nick_haak schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:02:
afknippen is zeker de makkelijkste manier, maar als je de naam alsnog wil weten, ik gok op een JST connector.
Even een noot. Jst is net als molex een merknaam... Kan nogal voor verwarring zorgen als je er naar zoekt..
Pagina: 1