Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus G750JH usb problemen

Pagina: 1
Acties:

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Beste lezer,

Ik heb niet al te lang geleden een Asus G750JH laptop gekocht en ondervind problemen met usb apparaten die o.a. niet herkend worden.

Een van de usb apparaten die niet herkend worden is een Razer Megalodon headset en na contact met Razer werd mij aangeraden om een powered usb hub ertussen te zetten. De powered usb hub heeft geholpen, de headset werkt met de hub.
Het andere apparaat is een usb stickje die initieel niet herkend werd, maar na wat wisselen van usb poorten werkte het opeens wel (op alle poorten).
Een ander usb apparaat waar ik problemen mee heb is een Mad Catz Rat 3 muis waarvan de verbinding hapert (random freezes waarbij geen knop op de muis het meer doet). Dit heb ik nog niet getest met een powered usb hub.

Het liefste zou ik alle apparaten werkend willen krijgen zonder de powered usb hub aangezien het meer rommel, een extra stopcontact en meer inname van ruimte in de tas met zich meebrengt. Ernaast vind ik het ook niet kunnen dat zo'n dure laptop "mankementen" vertoont. Weet iemand wat er aan de hand is zodat ik het misschien op kan lossen?

De laptop draait W8 en de nieuwste chipset drivers zijn geïnstalleerd.

Bij voorbaat dank,

Xeiji

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Lijkt me een typisch gevalletje van een defect op het moederbord, tijd om een RMA aan te maken. ( garantie aanspreken )

Ook nog even voor je verder gezocht, maar het lijkt me geen bekend probleem met dit model.

Wat je nog wel even moet/kan controleren is of je de nieuwste versie van de BIOS draait, ze zijn ondertussen op 205:
http://support.asus.com/D...=nl-nl&m=G750JH&p=3&s=521

Maar dit is wel iets wat normaliter vanaf fabriek toch moet werken.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
De huidige bios is versie 202, misschien dat ze inderdaad hiervoor een fix hebben uitgebracht (ik kan geen revisielijst vinden). Ik zal Asus bellen met de vraag of ze hier een oplossing voor hebben.

[Edit] Asus kon telefonisch niet meer erover zeggen, nu moet hij toch terug...
Bedankt voor je input HammieDuDe!

[ Voor 22% gewijzigd door Xeiji op 23-10-2013 16:42 ]