• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06-2025
Hallo internet.

Ik heb sinds kort mijn computer onderdelen gekocht en voor het eerst in elkaar gezet.
Als ik mijn computer opstart, krijg ik een scherm van Gigabyte (Gigabyte GA-970A-DS3) waar ik kan kiezen tussen

''Press DEL for BIOS SETUP/Q-FLASH''
''Press F9 for PC information''
''Press F12 for bootup menu''
''Press END for Q-Flash''

Druk ik op nergens, dan krijg ik "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''. Als ik dus op een toets druk komt deze melding voor de tweede keer tevoorschijn.
Bij het moederbord kreeg ik een installatie CD maar ik heb geen idee hoe ik deze moet installeren.
Mijn computer heeft ook geen besturingssysteem, deze heb ik ook op CD.
Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Jelle.v.A op 23-10-2013 12:16 ]

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:24
Gooi de installatie cd van je OS in de dvd drive en gaan. Als je dan het OS geinstalleerd hebt, driver cd van moederbord erin en die installeren. Daarna drivers voor de rest van je onderdelen en je bent klaar voor gebruik.

• Jelle.v.A
brambo39 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:21:
Gooi de installatie cd van je OS in de dvd drive en gaan. Als je dan het OS geinstalleerd hebt, driver cd van moederbord erin en die installeren. Daarna drivers voor de rest van je onderdelen en je bent klaar voor gebruik.
Als ik de OS CD in mijn computer doe en opstart, krijg ik nog steeds het Gigabyte scherm in beeld.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik zou zeggen; select een proper boot device in je bios. Hij kan dat blijkbaar niet vinden.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Jelle.v.A
warhamstr schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:23:
Ik zou zeggen; select een proper boot device in je bios. Hij kan dat blijkbaar niet vinden.
Tja, hoe? Als ik naar mijn BIOS menu ga kan ik kiezen tussen mij DVD drive en mijn SSD (mijn HDD is nog niet aangesloten door een missende kabel die ik nog ga bestellen). Ik kies voor de DVD drive maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding.