Toon posts:

AMD 7970 fancontrol, wordt te heet, crasht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 16:24 ]

Verwijderd

Weet je hoe je zo'n ding moet reseaten? Dat is dus koeler eraf en nieuwe pasta ertussen. Af fabriek wil de koelpasta er nogal eens slecht tussen zitten, of te veel, of te weinig. Ik denk dat het hieraan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik vanavond nazien,

maar ook bij slecht contact.....de fan moet dan toch automatisch zijn toerental verhogen....
in feite zo dat ie dus bij een onvoldoende warmteoverdracht op max gaat.

Verwijderd

Officieel wel ja, maar heb je niet iets in de BIOS aangepast? Kan je de fancurve niet aanpassen? Catalyst heeft vast wel zo'n optie.

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 15:23
in afterburner kan je in de instellingen een custom fan profiel aanmaken, kan je kijken of die het dan wel doet

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:48

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:22:
Officieel wel ja, maar heb je niet iets in de BIOS aangepast? Kan je de fancurve niet aanpassen? Catalyst heeft vast wel zo'n optie.
msi afterburner heeft zo'n optie, maar laat ook eens je temperatuur mee lopen en weg schrijven. in geval van crash kan je het dan nog nazien. je zou voorzichtig als je temp niet heel hoog wordt furmark kunnen draaien om te zien hoe je gpu daarop reageerd. ik hoor je zeggen dat de temp te hoog wordt, maar je doet er voor de rest niet veel aan om het zeker te krijgen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

je zou het programma MSI afterburner kunnen installeren, hierin kun je on screen je FPS en warmte en fan speed terwijl je speelt. daarnaast kun je hier fan profielen aanmaken zodat de gpu tijdens het spelen bijvoorbeeld bij 70 graden ook op 60% draait en bijvoorbeeld bij 90% op 100% draait.

Is een heel handig programma, check het maar eens uit!

EDIT: Damned er waren er een paar voor mij :9

[ Voor 6% gewijzigd door prupke15 op 23-10-2013 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:44:
Bedankt voor de tips
ik ga afterburner eens opzoeken en installeren..

BIOS: net nieuw bord, ik heb nergens aangezeten, alleen de poorten op raid gezet en de oproms aan.
Na een hoop lelijke woorden eigenlijk net ontdekt dat het de fanspeed moet zijn en ook net ontdekt dat je die met de hand kunt aanpassen....
In eerste instantie dacht ik aan stof maar dat bleek het dus niet te zijn.

Hoe heet mag zo'n GPU eigenlijk worden?
Ver over de 80 graden wil je hem niet hebben, 80 is zelfs al veel. Nu komt die van mij op 105 als ik furmark draai, maar ik heb deze gebakken (8800 series) dus ik neem aan dat het daardoor komt.

Verwijderd

Topicstarter
.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Binnen CCC heb je in het overdrive tab ook een fancontroller staat die op manual?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Binnen CCC

/AMD overdrive
-overdrive inschakelen: niet aangevinkt.
- handm. fan wat lager ook niet aangevinkt.

zou dus auto moeten gaan.

edit
A10 warthog bij 5720x1070 loopt ook lekker nou, fan komt netjes mee. (op MSI-AB)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 22:01 ]

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Raar, je fancontoller van je graka gebruikt dezelfde sensoren als MSI-AB dus aan de sensoren kan het niet liggen.... echter ben ik wel blij dat het probleem soort van is opgelost door MSI AB, kun je in iedergeval wat doen zonder dat je systeem uitvalt. Maar wel vreemd dat je grafische kaart zelf niet de fan speed reguleert en normale temps kan behouden...

Mischien even alle drivers verwijderen en opnieuw proberen?
laatste versie CCC?

P.S: een graka mag eigenlijk uiterlijk 105 graden worden. Is dit goed voor je graka? nee.

Probeer hem zoals hier boven word gezegd eigenlijk onder de 80 graden te houden!.

indien je er nog geen hebt, een side fan (200mm fan aan de zijkant plaatsen, deze haalt aardig wat graadjes eraf!)

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Ver over de 80 graden wil je hem niet hebben, 80 is zelfs al veel. Nu komt die van mij op 105 als ik furmark draai, maar ik heb deze gebakken (8800 series) dus ik neem aan dat het daardoor komt.
80 is helemaal niet teveel. Boven de 95 zou ik me zorgen gaan maken, maar gpu's zijn gemaakt om behoorlijk warm te kunnen worden. 80 is in ieder geval geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 16:24 ]

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

@coinoperator

Ik zou het zo snel even niet weten, volgens mij doe jij in iedergeval niets verkeerd
- versche drivers
- laatste CCC
- Sensoren werken
- Kaart werkt naar behoren (buiten temp na dan)

als je het mij vraagt, zou ik MyCom bellen en zeggen wat je probleem is.

Kans is groot (ervaring met MyCom (heb er gewerkt)) dat ze afspraak met je maken en dat je je systeem daar even moet achterlaten bij de TD. Deze zullen hem dan voor je nakijken.

Bovenstaande adviseer ik je omdat je nu nog garantie op het systeem hebt zitten, en als wij je teveel laten proberen en aanpassen ze bij de MyCom mischien ook niet meer eruit komen.

Mochten hun ook tot de conclusie komen dat die kaart niet goed werkt zul je waarschijnlijk gewoon een nieuwe vergoed krijgen.
Pagina: 1