Geluidsinstallatie tips gezocht

Pagina: 1
Acties:

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-01 09:13
Hallo allemaal,

sinds kort woon ik op me zelf en kwa electronica heb ik alles al in huis behalve de geluidsinstallatie maar omdat ik niet echt thuis hierin hoop ik dat iemand hier mij leuke tips kan geven.

Wat wil ik er op aansluiten:
- Mijn Samsung Smart TV
- Mijn Xbox
- Boxen onder de overkapping (moet ik ook nog hebben)
-Mijn muziek afspelen vanuit mijn NAS

Wat ik nu in mijn hoofd heb is:
Iets in de vorm van de Bose Solo (Hier). Omdat mijn TV niet op een hoge standaard staat kan een traditionele soundbar niet omdat deze denk ik voor het beeld dan staat.

Ook vind ik de Sonos systemen er erg mooi uitzien. Door de draadloze boxen kan ik buiten de lekker muziek luisteren en het software vind ik erg mooi dmv mijn tablet het systeem besturen spreekt me erg aan

Maar ik weet absoluut niet of dit goede systemen zijn of dat je alleen maar betaald voor de naam

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zowel Bose als Sonos leveren geen goedkope producten. Wat betreft Bose ben ik zelf van mening dat je hierbij voornamelijk betaald voor de naam en het design en dat de geluidskwaliteit geen juiste prijs-kwaliteitsverhouding heeft. Sonos heeft op zich best wel een leuk systeem op de markt gezet maar ook dit is een vrij prijzige optie waarbij ik deze niet meer in verhouding vindt staan.

Geen idee hoeveel geld je er aan zou willen spenderen maar zelf zou ik kiezen voor een receiver en hierbij speakers kopen. Wanneer je een receiver koopt die meerdere zones kan aansturen, kun je behalve binnen ook buiten je buurtgenoten lastig vallen met muziek. :+

Zelf heb ik een receiver met netwerkfunctionaliteit, mijn muziek op een NAS staan en kan ik de boel desgewenst besturen met smartphone/tablet. Als je voor iets soortgelijks zou gaan, heb je volgens mij meer mogelijkheden en kwaliteit in huis dan Bose of Sonos kan bieden.

• dongilles
oke dan ga ik eens naar receivers kijken.

Wel een paar vragen hierover:
Wat zijn hier goed merken in?
Kan ik hier ook draadloze boxen aan koppelen?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:30
Loop eens een winkel binnen en ga kijken (en luisteren!) naar instapmodellen van Marantz/Denon/Onkyo/Pioneer/etc, daar moet vast wel iets voor je tussen zitten.
Wat betreft draadloze boxen.. Deze zijn nooit draadloos, want als er een draadloze ontvanger in zit, dan heeft deze alsnog stroom nodig (dus een stekker voor het stopcontact).

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
GermanPivo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:54:
Loop eens een winkel binnen en ga kijken (en luisteren!) naar instapmodellen van Marantz/Denon/Onkyo/Pioneer/etc, daar moet vast wel iets voor je tussen zitten.
Wat betreft draadloze boxen.. Deze zijn nooit draadloos, want als er een draadloze ontvanger in zit, dan heeft deze alsnog stroom nodig (dus een stekker voor het stopcontact).
Hier sluit ik me helemaal bij aan. De genoemde merken zijn prima, misschien kun je er Yamaha nog aan toevoegen. Draadloze speakers kun je in mijn ogen beter vergeten.

Speakers klinken per merk/type erg verschillend dus het is zeker goed om te gaan luisteren, vergelijken, wegstrepen en selecteren. Doe dit bij een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt, BCC, etc) want hier kunnen ze je binnen het budget beter informeren. En de keuze is er veel groter.

• dongilles
Okee dan ga ik dat eens doen.

bedankt voor de adviezen
Pagina: 1