Gestopt met gamen, gtx770 verkocht. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Pimml
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Beste Tweakers,

Na een wat ingrijpend moment in mijn leven heb ik besloten om het gamen te stoppen en eens te kijken wat er buiten de deur te vinden is. Ik heb mijn gtx770 verkocht, maar omdat ik mijn pc toch nog nodig heb voor school en af en toe wat simpele entertainment, ben ik op zoek naar een kleine grafische kaart.

In een oude computerkast vond ik een oude nvidia 8600, maar deze draait windows niet eens op 1920x1080 8)7 . De pricewatch staat hardstikke vol met goedkope videokaarten, maar ik ben ten eerste nooit thuis geweest in de manier waarop AMD zijn kaarten naam geeft en ten tweede heb ik geen flauw idee wat bijv een nvidia 630 voor mogelijkheden heeft.

Ik wil graag rond de 50 euro uitgeven.

De eisen die ik stel zijn:
HDMI aansluiting
1080p.
Spelletje als Terraria of andere simpele indie games kunnen spelen.
Geen problemen hebben met het afspelen van video's.
Als het kaartje stiekem nog op te voeren is zou dat mooi meegenomen zijn.

Heeft iemand misschien ervaring met goedkope kaarten en kan je mij een suggestie geven?
Alle hulp is mooi meegenomen.

Alvast hartelijk dank!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Heb je toevallig niet een onboard kaart op je moederbord zitten?
Ik game ook al heel lang niet meer op m'n pc en heb via beeld via de Core i5 gpu, werkt prima :)

Soundcloud

• Pimml
Ik heb een i7 2600k, maar geen dvi aansluiting op mijn mobo

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-02 01:34
Sorry las iets te snel, spuit elf.

[ Voor 95% gewijzigd door S.J_84 op 23-10-2013 11:33 ]

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-02 06:38
en hdmi? is hetzelfde signaal. kun je een passief hdmi naar dvi kabeltje aansluiten. een 2600k heeft een HD3000 igp. voor filmpjes en desktopweergave prima.

http://www.allekabels.nl/...e-dvi-female-adapter.html

Klaaaar.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02 17:39
Leuk dat jullie dat allemaal aandragen, maar het hangt af wat de TS voor moederbord heeft. Enkel H67 en Z68 hebben mogelijkheid tot gebruik van de IGP.

De veel gebruikte P67 chipset van toentertijd had die optie niet en was alleen geschikt voor CPU+losse GPU.

Voor de rest aan TS, ik zou zeggen lees reviews... met alle respect, maar we zijn geen lopende encyclopedie hier.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als de interne gpu geen optie is, dan zou je bv pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB DDR3 kunnen nemen of 2e hands is erook wel wat moois te vinden

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2013 11:47 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Een 8600GT moet gewoon full-hd aankunnen? Drivers wel netjes herinstalleert?

Heb uit een 5*** serie ooit nog wel is Full-HD gekregen door middel van alternatieve drivers...

• Pimml
nooberke schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:
Een 8600GT moet gewoon full-hd aankunnen? Drivers wel netjes herinstalleert?

Heb uit een 5*** serie ooit nog wel is Full-HD gekregen door middel van alternatieve drivers...
Herinstallatie drivers heeft het niet voor elkaar gekregen.
smekkos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:30:
en hdmi? is hetzelfde signaal. kun je een passief hdmi naar dvi kabeltje aansluiten. een 2600k heeft een HD3000 igp. voor filmpjes en desktopweergave prima.

http://www.allekabels.nl/...e-dvi-female-adapter.html

Klaaaar.
mijn p67 chipset heeft idd geen mogelijkheid tot hdmi.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:08
De nVidia GeForce 8600GT en Full HD werkt gewoon. Deze kaartje werden destijds maximaal gepushed als er ook een Blu-ray drive in de PC of laptop zaten.

Waar je op moet letten is, dat je voor Windows 8 een WDDM 1.2 ondersteunende videokaart nodig hebt (wil je wat instellingen zoals aanpassen in de drivers), voor Windows 7 WDDM 1.1.

Hier kwam ik van de week ook achter toen ik een HD3200 IGP machine upgrade naar Windows 8.1, toen kon ik de schaling niet meer aanpassen, zodat het beeld het hele scherm besloeg via HDMI. Via VGA werkte het wel, maar dan had ik weer geen 5.1. geluid, maar stereo met een losse kabel.

Edit: Even gekeken, de 8600GT ondersteund WDDM 1.2 en werkt gewoon volledig in Windows 8.X. AMD schijft pas vanaf de HD4XXX serie goede WDDM 1.2 ondersteuning.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 23-10-2013 12:00 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan dan net zo goed een "nieuw" moederbord nemen.
De igpu van die intel is goed. Ik speelde er zelfs starcraftII mee.

En dan heb je opeens een stille pc zonder dat gerammel van de graka.
Pagina: 1