Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2010 geen mail verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik op de juiste afdeling zit hiervoor.

Onze Exchange server 2010 verstuurd sinds maandag geen mail naar zowel interne als externe adressen. Ik kan hem wel netjes vanuit outlook verzenden en staat hij ook bij de verzonden items. Echter komen deze bij mijn collega of mijn eigen gmail/Hotmail niet aan.

Na een aantal uur ( op maandag na 3 a 4 uur en vanmorgen na 1.30 uur ) komen in een keer alle emails die ik heb verstuurd aan, zowel bij me collega`s als bij me Hotmail/gmail

Ook heb de SBS 2011 server al herstart maar dat mocht niks uitmaken. Ook geeft de Exchange server geen foutmeldingen.

De Exchange management console kan ik ook gewoon opstarten.

Waar zou dit aan kunnen liggen of hoe kan ik met Exchange troubleshooten?
Ik heb zelf niet super veel kennis van Exchange.

Met vriendelijke groet,
Pim hendriks

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Exchange is Server Software, ik verplaats het topic dan ook even naar Serversoftware en Windows Servers :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
Ben je niet slachtoffer geworden van een spammer die je server nu als relay gebruikt? Dan kan je queue zo groot worden dat je eigen mails pas veel later behandeld worden. Zou je symptoom kunnen verklaren.

In de Ex2010 toolbox zit een queue viewer o.i.d. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je de management console start van Exchange kun je inderdaad de toolbox selecteren, daarin zitten een aantal Mail Flow tools waarmee je kan proberen te achterhalen waar het misgaat.

En anders iemand erbij halen die beter thuis is in Exchange ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Start de Exchange toolbox op en start de mailflow troubleshooter. Deze wizard helpt je om je problemen te diagnosticeren.