Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik hoop dat ik hier in het goede subforum zit, excuses als ik fout zit.
Ik heb namelijk jullie hulp nodig voor het kiezen van nieuwe onderdelen.

Huidige onderdelen:
Intel core2 quad q8300
Sapphire hd 7770 > redelijk nieuw
500w Coolermaster > redelijk nieuw
4gb ram
MS 7366
120gb SSD > nieuw

De computer is 3 jaar oud en presteert logischerwijs niet meer optimaal, heb dus een tijd geleden een aantal nieuwe onderdelen gekocht maar hij wordt weer minder. Ik vroeg me dus af wat ik het best kan vervangen en waardoor ik deze kan vervangen.

Ik wil dat ik weer op een goed niveau kan gamen en dat kan momenteel niet goed. De prijs moet niet te duur zijn.

Wat moet ik vervangen?

Bedankt alvast.

Gr

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Welke games speel je?
Welke resolutie?
Aantal beeldschermen?

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel veel LoL maar ik wil in principe dat het een battlefield goed moet kunnen spelen.
1 21 inch beeldscherm
1280x1024

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-02 13:35

Ryada

She/Her

Ik zou zeggen als je Battlefield wil spelen neem zowieso 8GB aan RAM.
4GB is echt weinig voor een game pc.
Videokaart is goed icm de resolutie.
Wat je kan proberen is om je processor te overclocken dat zou in iedergeval wat moeten helpen om het sneller te maken.

Steam: Ryada.

Verwijderd

Topicstarter
Ram verhogen is idd een goede optie, maar weet niet of dit op mijn moederbord past ( msi ms 7366 ) aangezien ik heb gehoord dat ik een erg slecht moederbord heb.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-02 13:35

Ryada

She/Her

Ik zou je moederbord processor en ram vervangen in 1 keer want op dit moederbord past namelijk alleen DDR2 en geen DDR3.

Ook hal je niet het mximale uit je videokaart omdat er geen PCI-E 16x slot op je moederbord zit
(tenminste volgens de website van msi zelf)

Als je je SSD op een Sata poort hebt aangesloten haal je ook niet het maximale uit je SSD qua snelheid dit omdat er geen 6GB/s sata poorten aanwezig zijn en alleen maar 3GB/s poorten.

Ook denk ik dat als je BF4 gaat spellen de processor een beetje de bottleneck gaat worden.
(dit is alleen speculatie)

Steam: Ryada.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt!

Wat voor moederbord kun je me aanraden? Ik wil er graag een waarop ik op het maximum vermorgen kan spelen en ik een ram upgrade naar 8gb kan doen.

Bedankt alvast
Pagina: 1