Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook Air of Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

Ik wil een nieuwe Apple laptop komen. Ik was nog even op de aankonding van de nieuwe Macbook Pro's aan het wachten met het maken van een keuze, maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet wat de beste keus is. Ik wil maximaal €1500 uitgeven, al is minder natuurlijk geen bezwaar :)

Ik ben nu uitgekomen op 2 systemen die elkaar volgens mij niet veel ontlopen:

Macbook Pro 13" (€ 1.429,00)
2,4-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,9 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
128 GB flashopslag

Macbook Air 13" (€ 1.379,00)
1,7-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,3 GHz
8 GB 1600-MHz LPDDR3 SDRAM
128 GB flashopslag

Volgens mij zit het grootste verschil dan dus in een paar andere zaken:
- Pro heeft beter scherm en betere videokaart
- Air heeft langere batterijduur, is lichter en iets sneller

Klopt dat (ook dat bovenstaande Air sneller is)? Of zie ik nog een ander belangrijk verschil over het hoofd? :)

Bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Teun

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
De Macbook Air is niet sneller, ik zou zelf zeker weten voor de Macbook Pro gaan. De Macbook Pro is namelijk ook dun, sneller, goede accuduur en een fantastisch scherm vergeleken met het bagger scherm van de Air. Aangezien de prijs van de Macbook Pro ook nog eens verlaagd is, is dat de betere keuze in mijn ogen.

Normaliter ben ik niet zo'n Apple voorstander, maar kudos voor Apple met het lanceren van de nieuwe Macbook Pro. Een goed apparaat voor een nog redelijk te betalen prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door tweegroenethee op 23-10-2013 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Daan!
Denk/weet je dat die Pro sneller is dan de Air omdat hij een veel hogere clockspeed heeft zonder die Turbo Boost (wat dat ook moge betekenen)? Is die turbo boost iets dat zichzelf inschakelt zodra je op netstroom werkt of zoiets? Anders zou ik niet weten waarom dat niet altijd aanstaat :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De turbo clock van de Air ligt wel hoger, maar hij mag deze alleen gebruiken als het stroomverbruik (en dus de warmte) beperkt blijft tot een bepaald waarde. Een Pro heeft veel meer ruimte om de turbo echt te benutten. Op de langere termijn, en zeker als je af en toe een spelletje wilt spelen, zal de Pro dus sneller zijn.

Ik denk verder niet echt dat je er veel van merkt in de praktijk, het betere scherm zal je daarentegen echt wel opvallen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-10-2013 11:33 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

De grote vraag is hier wat je er mee gaat doen. Zonder dat te weten is het lastig te bepalen welke beter is.

• tweegroenethee
Daar heb je gelijk in, maar in dit geval is het zonde om de Air te kopen als een betere laptop te koop is voor €50,- meer. De Macbook Pro heeft in principe alles wat de Air heeft, maar dan wat dikker en zwaarder. Maar daar krijg je wel betere prestaties en een veel beter scherm voor terug.

Verwijderd

Topicstarter
Dank weer voor jullie reacties!

Wat ik er mee ga doen; varieert van filmpjes kijken (1080p) tot gewoon browsen en voor werk de Photoshoppen (aangesloten op 2e scherm). Dus ik denk ik gezien de bovenstaande reacties beter voor de Pro kan gaan :)

Verwijderd

Ik zou dus absoluut niet voor de pro gaan. Ik snap niet waarom ze die laptop zelfs nog verkopen, een resolutie van 1280*800 is gewoon niet acceptabel boven de €800.

De air is een leuke laptop, maar het scherm is gewoon ver onder de maat in vergelijking met windows ultrabooks. Er is bijna geen windows laptop meer te vinden in deze prijsklasse welke geen significant beter scherm heeft.

Volgens mij is de retina 13" de enige zinvolle uitgave in 13" apple land op dit moment.

• tweegroenethee
Aan de topicstart te zien (2,4Ghz i5, 8GB RAM, 128gb SSD) voor €1429,- gaat het in dit geval om de Retina Macbook Pro. De niet-retina MBP is inderdaad niet meer van deze tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt. Gaat idd om de retina ;)
Pagina: 1