Toon posts:

Slackware 7.1 Geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal wazig probleem hij boot totaal niet als hij geinstalleerd is .. Hij zegt nix .. hij boot gewoon niet. dus .. ik krijg te zien

"Boot from Atapi Cd-rom: Failure ...."
dan kom daar normaal gebla van linux dit blijf totaal uit geen melding nix. is trouwens de eerste keer dat ik S7.1 op dit systeem zet. Begint Goed :D

(server)
- AMD Duron Proccessor 600@1000Mhz (10x100)
- Thermaltake Chrome Orb Socket A1,3 GHz
- ABit KT7, Moederbord,
- 128MB PC133 Cas2-2-2 @133Mhz, Geheugen ,
- Hercules 3D Prophet II MX, Videokaart,
- Cyberdrive 32Speed, CD-Rom speler,
- Mitsumi 1,44MB Floppy Drive,
- Creative Labs SB128PCI 2 Kanaals, Soundkaart,
- Western Digital 10,2GB, U-ATA66, 2MB, 5400RPM, Harddisk,
- 2x Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Kaart, Netwerkkaart,
- AOpen HQ08 Grey (300W, Big Tower), Kast, Modded
- LG 17" 78 Flatron Plus, Monitor
- Logitech Internet Keyboard PS/2
- Logitech Mouseman Wheel Optical, Muis
- Primax Speakerset
- Extra Koeling, 2x Linda 120MM 145CFM 220V

/edit

Vraagstelling vergeten >:)

- Kent iemand dit soort problemen ?
- Hoe Optelossen
- Of gewoon opnieuw proberen ??

Verwijderd

Heb je wel in je BIOS de boot vd. HD weer aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja .. Boot staat

1e CDROM
2e HD_01 (die WD Dus)
3e Floppy
"Try for other source" staat ook aan

Verwijderd

heb je lilo wel geinstalleerd, of heb je lilo op een bootflop gezet... lilo in de mbr doet wonderen :) veel suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
lilo is geinstalleerd dat kon je kiezen .. je weet wel auto .. ? .. kan dit ook niet goed gaaan dan ... en wat is in de mbr zetten .... (Ben linux Newbie !!!, athans ... :D ) ... maar wil erg graag overstappen heb nu een 1Ghz voor Linux en een 1.1Ghz voor windows .. dus vandaar :D !

Verwijderd

zet de hd eens als eerste boot optie

Verwijderd

Topicstarter
Done ... Geen effect :(

Verwijderd

Maar als je linux newbie bent, waarom zet je er dan geen RedHat distro ofzo op ?'

Dat kan bijna niet misgaan

Verwijderd

Topicstarter
Nou had gehoort dat dit de beste was ??? :? en gelezen, en ik had zo iets van ik begin er gewoon aan ... Maar als jij zegt dat Redhat net zo goed is om mee te beginnen ??? dan doen we dat toch gewoon :D ... Ik heb @Home niet voor nix ... :D

/Gelly heb jij ook icq of msn .. kan ik effe praten :D .. dan lukt het mischien ooit en komt het ooit nog goed met me >:)

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:56
Zeker weten dat je cd wel ok is? Zelfde probleem namelijk gehad met een niet goed gebrande iso. Ook wil mijn Abit BH6 niet van cdrom booten als ik de laatste bios installeer. Misschien is dat een idee.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Van CD Boot hij wel .. hij heeft hem zelf helemaal geinstalleerd maar, dan ... start hij lekker niet meer op :D .... Nieuwste bios heb ik al ... (had ik al aangedacht ! )

Verwijderd

Topicstarter
Thnx For Uw Hulp .. @Home is nu weer bezig :D ... 220kb/s dus heb hem binnen het uur ... (Ga nu voor RedHat7.1 ??) Oke :D .. vol goede moed :D

Verwijderd

Voor een newbie is imo Mandrake bezig, maar slackware moet echt wel werkend te krijgen zijn hoor..

Boot eens van CD-rom, en als hij dan met een boot-prompt (boot:) of lilo-prompt komt (lilo:) dan type je in: rescue <ENTER>

is ie klaar met booten dan ben je ingelogged, ga dan naar de /mnt dir en kijk of daar een 'disk' directory bestaat (cd/mnt, ls). Zo niet, maak die dir aan (mkdir /mnt/disk).

Nu gaan we de HD mounten, dat kan met:
mount /dev/hda1 /mnt/disk

e.e.a. hangt er van af hoe je partitie indeling er uit ziet, het zou bv. ook kunnen zijn dat je
mount /dev/hda2 /mnt/disk moet hebben enz. Heb je een schijf gemount die je niet wou hebben dan kun je hem unmounten met umount /mnt/disk.

Dit doe je net zo lang totdat je je linux partitie gevonden hebt. Daarna doe je:
cd /mnt/disk/
chroot .
lilo

Daarna opnieuw starten zonder CD.

Verwijderd

Lees dan ook gelijk even wat documentatie.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik Slackware opnieuw geinstalleerd, en heb nu ook die boot flop gemaakt.

allen zoals jij zij Rescue .. dan zegt me pctje ... NO SUCH IMAHE. [TAB] shows a list... typ ik dan tab in en druk op enter kan alleen keizen voor mount.

Gebruik nu een Lilo Boot disk overigens.

/edit

Wat ik wel kan is gewoon inloggen dan kom ik wel in het systeem maar als ik dan de disks wil mounten dan zijn ze logiser halve al gemount want dat doet die disk ! ... :D

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik wil geen flamewar beginnen over distro's maar ik ben ook newbie en heb een hoop distro's geprobeert, maar Mandrake 8.0 is echt top. Completer dan w2k en de installatie ging sneller en makkelijker dan w2k!!!
(Helaas gaat niet alles makkelijker dan in w2k, maar installatie wel ;) )

Verwijderd

Nou ja in feite is het gewoon dezelfde linux, maar distro's zoals RedHat ( en idd mandrake :) ) hebben mooie simpele installatie progjes die perfect Zijn voor linux beginners.

Verwijderd

Ik Slackware opnieuw geinstalleerd, en heb nu ook die boot flop gemaakt.
allen zoals jij zij Rescue .. dan zegt me pctje ... NO SUCH IMAHE. [TAB] shows a list... typ ik dan tab in en druk op enter kan alleen keizen voor mount.
Dat zou kunnen, ik ken slackware niet zo goed, de meeste distro's hebben een 'rescue' optie op de cd-boot lilo prompt, slack blijkbaar niet.
Gebruik nu een Lilo Boot disk overigens.
Ah, goed, dan 1 keer booten van die bootdisk, dan inloggen en dan lilo intypen.
Eventueel moet je nog even je /etc/lilo.conf lezen (vi /etc/lilo.conf).

Daarna zou hij moeten booten van HD.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, ik draai ook Slack 7.1... Erg tevreden over, inmiddels geen complete newbie meer verder :)

Maar, doe eens het volgende:

[i]-Boot de Slackware CD
-Log gewoon in als root
-Mount je boot disk met mount /dev/hda1 /mnt
-doe lilo -vr /mnt

Post eventueel de dan gegenereerde ouput hier, mocht dat niet helpen...

Verwijderd

Topicstarter
:D .... dat lilo werkte .. en dat controleren hij kwam er in ... maar ik er niet meer uit ...

Dus hoe moet ik nu uit die config file ? :D

/geluk/

Nu reboot hij dus elke keer vanzelf ? .. erg grappig om te zien :D ... maar schiet er niet echt iets mee op :D

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal bedankt voor jullie steun :D ... moet zeggen dat linux gebruikers een stuk aardiger zijn :D .... ik heb uit eindelijk toch maar verkozen om Mandrake 8.0 te installeren ... en die werkt ... toch bedankt voor jullie hulp ... i will come back again, ik voel het ;)...
Pagina: 1