Beste Dames en Heren,
Ik ben met mijn lieftallige dame een nieuwe telefoon aan het uitzoeken, en wij kunnen wat advies gebruiken. Momenteel hebben wij allebij een IPhone, en die van haar heeft zn beste tijd gehad. Echter de prijs van een apple vinden we te gek worden, en zijn we op zoek gegaan naar een alternatief.
De grote onbekende voor ons is het Android systeem, waar de meeste van de huidige opties op draaien, en het belang van de updates hiervan. Zo heb ik geen idee of een telefoon die niet verder gaat dan 4.1 wel een beetje mee kan, als het even kan zouden we natuurlijk graag de telefoon pas vervangen als hij kapot is, en niet omdat merkX gewoon geen android update uit wil brengen. Toekomstbestendigheid is wel van belang!
De eisen:
- Bellen, SMS, Whatsapp, Facebook, IMDB, niet veel spannends dus.
- Een degelijke/goede camera ivm babyfoto's!
- Af en toe een spelletje, dus een OS met flink wat te kiezen lijkt me leuk
- Een lekker groot scherm om foto's te kijken, maar wel pocket-size. Minimaal 4", maximaal ~5", ik denk dat ergens in het midden mooi uit zal komen.
- Een beetje net scherm mbt resolutie. Foto's moeten mooi te zien zijn.
- Geen Samsung. Vindt ze niet mooi.
- Lekker vlot de bovenstaande taken uitvoeren, vlotte camera is een plus.
- Een beetje degelijke batterij is fijn.
- Budget is niet zo heel spannend, maar volgens mij moeten deze eisen voor ca 250-350e gewoon kunnen. Uiteraard geven wij natuurlijk liever 250 dan 350 uit als het verder niets extras geeft.
- Moet toch wel minstens 2-3 jaar goed mee kunnen.
Onze huidige ideeen:
HTC One X
+ Degelijke en snelle camera
+ Goede specs/allrounder
+ Design spreekt haar erg aan
= Android 4.2 en geen updates meer?
- Iets ouder model? Maar was ooit wel een topmodel
- Iets duurder dan de rest.
Huawei G700:
+ Goede specs
+ Nieuw model, mag je dus ook updates van verwachten?
+ Goede prijs
+ Lekker groot scherm ook met degelijke res.
= Nieuw model, camera specs lijken leuk met 8mp, maar nog geen degelijke review gevonden.
= Weinig verdere info nog te vinden over prestaties, bouwkwaliteit, e.d. Dus evt. nadelen zijn nog onbekend.
- Heb mij laten vertellen dat Huawei niet geweldig is met het uitrollen van updates?
Sony Xperia T
+ Leuke camera
+ Leuke prijs
- Android 4.1, en geen updates meer als ik het goed begrijp?
- Ouder model?
Nexus 5
+ Specs
+ Prijs (Nou ja, voor wat je dan ook krijgt!)
- Hoe lang moet je wachten?
Nokia Lumia 920
+ Degelijke specs, en lijkt erg vlot te werken
+ "Beste" camera uit de reeks
+ Updates ivm Windows Phone
+ Prijs
- Windows Phone. Wil ze gewoonweg niet, misschien als er hier een volmondig "NOKIA" uit komt dat ik haar kan overtuigen
Nexus 4
+ Goede allrounder
+ design spreekt haar aan
+ stock android = goede update support?
= sommige alternatieven zijn wat goedkoper
- geen bijzondere camera als ik het goed begrijp, dit zou voldoende zijn om hem te laten afvallen
- Iets duurder
Dit is het lijstje zo'n beetje. Nexus4 (camera) en Lumia (Windows) staan nu voor haar onderaan. De HTC lijkt de voorkeur te hebben, echter vindt ze hem wat duurder, en ik maak mij zorgen over de updates. De Sony spreekt aan maar hetzelfde geldt voor een oudere telefoon/android, en volgens mij (mede dankzij het gebrek aan updates) heeft deze meer last van software problemen.. De Huawei zou m.i. wel DE telefoon kunnen zijn, maar gebrek aan reviews maakt dat wij nog net even niet helemaal overtuigd zijn, maar hopelijk kan daar vlot verandering in komen. De Nexus 5 zal wel de nieuwe topper zijn, maar kan wellicht wel maanden op zich laten wachten.
Waar doen wij nu verstandig aan? Advies is zeer welkom!
Ik ben met mijn lieftallige dame een nieuwe telefoon aan het uitzoeken, en wij kunnen wat advies gebruiken. Momenteel hebben wij allebij een IPhone, en die van haar heeft zn beste tijd gehad. Echter de prijs van een apple vinden we te gek worden, en zijn we op zoek gegaan naar een alternatief.
De grote onbekende voor ons is het Android systeem, waar de meeste van de huidige opties op draaien, en het belang van de updates hiervan. Zo heb ik geen idee of een telefoon die niet verder gaat dan 4.1 wel een beetje mee kan, als het even kan zouden we natuurlijk graag de telefoon pas vervangen als hij kapot is, en niet omdat merkX gewoon geen android update uit wil brengen. Toekomstbestendigheid is wel van belang!
De eisen:
- Bellen, SMS, Whatsapp, Facebook, IMDB, niet veel spannends dus.
- Een degelijke/goede camera ivm babyfoto's!
- Af en toe een spelletje, dus een OS met flink wat te kiezen lijkt me leuk
- Een lekker groot scherm om foto's te kijken, maar wel pocket-size. Minimaal 4", maximaal ~5", ik denk dat ergens in het midden mooi uit zal komen.
- Een beetje net scherm mbt resolutie. Foto's moeten mooi te zien zijn.
- Geen Samsung. Vindt ze niet mooi.
- Lekker vlot de bovenstaande taken uitvoeren, vlotte camera is een plus.
- Een beetje degelijke batterij is fijn.
- Budget is niet zo heel spannend, maar volgens mij moeten deze eisen voor ca 250-350e gewoon kunnen. Uiteraard geven wij natuurlijk liever 250 dan 350 uit als het verder niets extras geeft.
- Moet toch wel minstens 2-3 jaar goed mee kunnen.
Onze huidige ideeen:
HTC One X
+ Degelijke en snelle camera
+ Goede specs/allrounder
+ Design spreekt haar erg aan
= Android 4.2 en geen updates meer?
- Iets ouder model? Maar was ooit wel een topmodel
- Iets duurder dan de rest.
Huawei G700:
+ Goede specs
+ Nieuw model, mag je dus ook updates van verwachten?
+ Goede prijs
+ Lekker groot scherm ook met degelijke res.
= Nieuw model, camera specs lijken leuk met 8mp, maar nog geen degelijke review gevonden.
= Weinig verdere info nog te vinden over prestaties, bouwkwaliteit, e.d. Dus evt. nadelen zijn nog onbekend.
- Heb mij laten vertellen dat Huawei niet geweldig is met het uitrollen van updates?
Sony Xperia T
+ Leuke camera
+ Leuke prijs
- Android 4.1, en geen updates meer als ik het goed begrijp?
- Ouder model?
Nexus 5
+ Specs
+ Prijs (Nou ja, voor wat je dan ook krijgt!)
- Hoe lang moet je wachten?
Nokia Lumia 920
+ Degelijke specs, en lijkt erg vlot te werken
+ "Beste" camera uit de reeks
+ Updates ivm Windows Phone
+ Prijs
- Windows Phone. Wil ze gewoonweg niet, misschien als er hier een volmondig "NOKIA" uit komt dat ik haar kan overtuigen
Nexus 4
+ Goede allrounder
+ design spreekt haar aan
+ stock android = goede update support?
= sommige alternatieven zijn wat goedkoper
- geen bijzondere camera als ik het goed begrijp, dit zou voldoende zijn om hem te laten afvallen
- Iets duurder
Dit is het lijstje zo'n beetje. Nexus4 (camera) en Lumia (Windows) staan nu voor haar onderaan. De HTC lijkt de voorkeur te hebben, echter vindt ze hem wat duurder, en ik maak mij zorgen over de updates. De Sony spreekt aan maar hetzelfde geldt voor een oudere telefoon/android, en volgens mij (mede dankzij het gebrek aan updates) heeft deze meer last van software problemen.. De Huawei zou m.i. wel DE telefoon kunnen zijn, maar gebrek aan reviews maakt dat wij nog net even niet helemaal overtuigd zijn, maar hopelijk kan daar vlot verandering in komen. De Nexus 5 zal wel de nieuwe topper zijn, maar kan wellicht wel maanden op zich laten wachten.
Waar doen wij nu verstandig aan? Advies is zeer welkom!