Keystone Jacks: WCD's bij bouwmarkten of online?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101331

Topicstarter
Ik zoek wandcontactdozen voor keystone jacks. Onlie heb ik wel een paar gevonden, maar die komen totaal niet in de buurt van wat ik thuis aan andere wanddoosjes in de muur heb.

Kan ik bij de gemiddelde bouwmarkt ook wandcontactdozen kopen voor Keystone Jacks? Zo ja, waar en waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Zeker niet!

Je wilt dat dit goed werkt, en straks ook het ook Gbit haalt.

Je moet het merk en type wandcontactdozen weten (Busch Jaeger, Jung, Peha etc...) en dan een speciaal frame ervoor om de keystones erin zetten.
Dan moet je ook de juiste keystones kiezen (zelf inserting, of met een tool etc...)

Dus al met al, het is niet "zo simpel"..

Als je meer info wilt, stuur maar een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Raar maar waar: kan niet vinden waar ik een DM kan sturen :S

Ik dacht dat het wel wat eenvoudiger was dan jij nu schetst.
Komt er dus op neer dat als ik bij een webwinkel keystone jacks koop, ik van hetzelfe merk een plaatje moet kopen oid? Heb je ergens een siteje met wat meer info over die dingen?

Mijn plan is om bij een webwinkel kabel te kopen (cat7, ja is overbodig, maar goedkoper dan cat6a en cat6 misschien net te licht?) met keystone jacks. Als het even kan wil ik een WCD-plaatje kopen waar deze jacks inkunnen, maar liefst niet bij de webwinkel (plaatje = lelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DM: Je klikt op mijn naam, en dan op profiel. Daar zie je een e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52
Makkelijkst is om het bij een electrohandel te kopen. Ze zullen je dan helpen om het juiste schakelmateriaal en binnenwerk te leveren.

Wil je het goedkoop en ben je niet vies van wat uitzoekwerk dan is voltus.de een goede zaak met een ruim assortiment. Wel lastig om precies de juiste jacks bij de juiste draagring bij het juiste merk etc te vinden, maar het is me een paar keer gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Wat is er mis met?

Afbeeldingslocatie: https://www.netwerkwinkel.com/photos/600/25085.jpg

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waarschijnlijk dat ze niet bij het elders gebruikte schakelmateriaal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het grote probleem is meestal de draagplaat voor de keystones, vooral als het andere schakel materiaal al wat ouder is.

Als je het nog wel kan krijgen dan ontkom je vaak niet aan kleurverschil, je moet dan vaak alle overige delen van dit segment ook vernieuwen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In mijn geval gaat het om nieuw schakelmateriaal. Huismerk Gamma.

Ik zoek dus eigenlijk een draagring + afdekplaat wit die past in het raamwerk van het Gamma huismerk, met bijpassende jacks die dus compatibel zijn met de gekozen draagring + afdekplaat. Voor nu gaat het om 1 doosje. Als het hoe dan ook niet in het raamwerk van de Gamma gaat passen, is een complete ook prima. Hij wordt toch achter de TV verstopt uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Volgens mij is het huismerk van de gamma "berker" (S1 serie)

https://www.elektroschake...2813579-454101-11422.html
https://www.elektroschake...5-2817210-4555-11274.html

Volgens mij zijn deze 2 compatible, je moet dan elders nog wel 2 keystones kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gira, BuschJaeger, Peha en dat soort merken hebben kant en klare oplossingen. Met ingebouwde keystones en al.

Bv. Gira 080500. EAN nummer: 4010337805007
Dit is het basis model met de keystones erin. Daarbij moet je nog een frame + frontplaat nemen.

Bv. Gira 027001 (creme kleur). 027003 (witte kleur). Of deze: 028401 (kant en klaar met een witte papiertje om er tekst op te schrijven, wat voor nummer waar hoort).

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 23-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag die kant en klare ook al voorbij komen.
Heb zelf de Gamma Everest. Is helaas een slagje groter (dus dunner raamwerk) dan de berker..

Zal eens proberen te zoeken welk merk daar het dichtste bijkomt..

Maar anders is het niet erg om van een ander merk, welke sterk gelijkt, te bestellen. Weet ik zeker dat ik passend raamwerk, draagring en jacks heb.

Volgens mij heb ik de info die ik nodig heb. Tnx voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een vraag: zijn er bouwmarkten bij jullie bekend die dit schakelmateriaal verkopen (dus ring, frame en jacks)? Hornbach bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hornbach heeft het redelijk uitgebreid. Ik weet niet of ze ook UTP verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Koop die meuk a.j.b. niet bij de bouwmarkt. Ga of naar een vakhandel waar je gewoon met een medewerker door de catalogi van alle merken loopt en je gegarandeerd met wat goeds thuiskomt (wat ik heb gedaan in Eindhoven bij Verweij), of ga naar een fatsoenlijke online winkel (zoals bv Voltus.de) waar je met wat eigen uitzoekwerk de juiste spullen voor een aantrekkelijke prijs koopt (en terug kunt sturen als je zoals ik toch een keer per ongeluk iets verkeerds bestelt).

Bij de vakhandel weten ze ook wat compatibel met elkaar is en kan men dus nette creatieve oplossingen bedenken bv met inzetframes, compatibele binnenwerken, gelijkende series tussen merken (bv uitgefaseerde serie van Gira en gelijkende nieuwe serie van Jung bv), etc indien nodig om het te laten passen.

Bij bouwmarkten hebben ze een kleine selectie, alleen basisseries, tegen een te hoge prijs. Qua netwerk outlets vind ik het vaak rondweg troep wat bouwmarkten aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 23-10-2013 14:37 ]

Pagina: 1