Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ok je zou zeggen dit is super eenvoudig, maar ik krijg dit niet werkend.

Het gaat om het volgende, een pop mail account over het vodafone netwerk.

Geconfigureerd voor inkomende mail, werkt perfect.
Geconfigureerd voor uitgaande mail, werkt niet. Waarom werkt dit niet?

Gebruikte settings
server: authsmtp.vodafone.nl
security: SSL
username/password.

Wat heb ik al gedaan om het probleem te vinden:
Mail verstuurd via pop client op laptop (om credentials te valideren) werkt als een malle :).
Telefoon over Wifi laten connecten om 3g/apn uit te sluiten, maakt niet uit.
Andere telefoon (Galaxy S3), zelfde gegevens. Ook geen resultaat.

Ik snap echt niet meer waar dit nog aan kan liggen. De settings (en credentials) kloppen dus, maar vanaf het moment dat het op een telefoon ingevuld wordt werkt het niet meer. Zowel over 3g als over WIFI.

Anyone?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-11 17:24
misschien werkt hun uitgaande server zonder username en password? en gebruiken ze wellicht geen ssl?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Verwijderd

Topicstarter
furian88 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:13:
misschien werkt hun uitgaande server zonder username en password? en gebruiken ze wellicht geen ssl?
Nee dat is verplicht. Daarom heb ik de settings ook met mijn laptop geverifieerd.

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 21:49
Het probleem is SPAM.
De meeste GSM providers (KPN, VODAFONE enz.) accepteren niet dat je via het GSM UMTS netwerk mail verstuurd uit naam van een andere provider. In jou geval dus met een XXX abonnement, @home mail versturen.
Je kunt dit oplossen door je @gmail server te gebruiken als verzender. Het maakt Google niets uit wat je provider is (natuurlijk vanwege reclame inkomsten). Je gebruikt dan smtp.gmail.com als uitgaande server op poort 465 (SSL).
Je hebt vanwege je android telefoon toch al een gmail account aan moeten maken, dus je bent al geregistreerd voor deze dienst.
Je inkomende mail is gewoon je @home mail account instellingen.

Mail wordt nu verstuurd (dus uitgaand) met als afzender je @home mail.

Verwijderd

Topicstarter
Daimen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:12:
Het probleem is SPAM.
De meeste GSM providers (KPN, VODAFONE enz.) accepteren niet dat je via het GSM UMTS netwerk mail verstuurd uit naam van een andere provider. In jou geval dus met een XXX abonnement, @home mail versturen.
Nee, maar daarvoor hebben ze toch hun eigen relay server:
http://handleidingen.voda...aseerde-e-mail-instellen/

Verwijderd

Topicstarter
Daimen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:12:

Je kunt dit oplossen door je @gmail server te gebruiken als verzender. Het maakt Google niets uit wat je provider is (natuurlijk vanwege reclame inkomsten). Je gebruikt dan smtp.gmail.com als uitgaande server op poort 465 (SSL).
Google replaced de from dus en laat alleen reply to op het juiste adres staan. Ook geen oplossing dus.

Volgens de helpdesk van Vodafone moet dit ook gewoon kloppen. Wat bevestigt wordt door het feit dat het op mijn laptop werkt
Pagina: 1