Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exact Globe Next] Snelheid MRP langzaam

Pagina: 1
Acties:

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
We bezitten een gloednieuwe server met SSD waarop de Exact Database(SQL) draait. De database is ong. 60 GB groot en bestaat uit 10225 items.

Nu is het probleem dat het Refreshen van de MRP meer dan 2 minuten tijd kost. Dat duurt veel te lang als je er meerdere keren per dag mee moet werken. We hebben de server al van een HDD (15.000RPM) naar een SSD (Kingston SSD now) veranderd om te meten of er snelheids winsten zijn. Dit gaat echter maar om enkele seconden.

Exact gebruikt Excel( alleen 32 bit versie word ondersteund) om alles te berekenen, een nieuwe versie van Excel gebruiken geeft ook geen snelheids winst. Ook diverse client computers geprobeerd.

Tijdens een MRP refresh run word zoveel de client pc als de server amper belast qua performance. De HDD/SSD word max. 20% benut.

Heeft iemand ervaring met het MRP systeem binnen Exact Globe Next? En vooral met betrekking tot het optimaliseren hiervan? :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok zo dat excel maar op 1 core kan werken. kijk een naar je belasting per core. ik vermoed dat er 1 van de x voluit draaid

Iperf

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
fish schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:56:
ik gok zo dat excel maar op 1 core kan werken. kijk een naar je belasting per core. ik vermoed dat er 1 van de x voluit draaid
De CPU belasting tijdens de MRP refresh run, hij lijkt inderdaad maar 1 core volledig te benutten. Maar niet helemaal voor 100%. Hij komt tussen de 90 en 70 procent qua load.

EDIT: In Excel staat multi-threaded calculation wel op: Use all processors on this computer. (i5 3570). Waarschijnlijk negeert hij deze setting als het via Exact gaat?

[ Voor 42% gewijzigd door PerK op 23-10-2013 09:19 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb ook wel eens vanuit een programma Excel aangestuurd en het is vrij makkelijk om dat verkeerd te doen. Verkeerd in de zin dat het ellenlang duurt voordat Excel zijn taken af heeft. Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat dat hier ook speelt. Daar heb je zelf uiteraard geen invloed op.

Als je genoeg geheugen in je server hebt en een SSD geïnstalleerd, en het is dan nóg traag, dan wordt het tijd om Exact in te schakelen lijkt me.

... en gaat over tot de orde van de dag