Frontpage vervanger, site werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 20:29

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Beste medetweakers,

een goede kennis van me (wat oudere man) heeft een familiewebsite waar hij dagelijks de laatste tekeningen, nieuwtjes, vakantiefoto's etc op zet voor de familie. Hij heeft de site in FrontPage gemaakt en bestaat uit tientallen pagina's, elk met een andere opmaak en websiteonderdelen.

Dit is de site: *snip* Niet relevant; het verhaal is duidelijk zat (je zou moeten kunnen doorklikken door op het logo te klikken)

Nu heeft hij pas een nieuwe computer met windows 7 en........ internet explorer 10. Nu blijkt zijn site niet meer te werken onder IE10, tenzij ik hem in IE7 compat modus zet. Ik heb daarom een htacces file aangemaakt die ervoor zorgt dat een header mee wordt gestuurd die IE10 in de juiste modus zou moeten zetten.

Het leek even te werken maar daarna werkte dat niet meer en ook familieleden met IE 10 klaagden dat de site niet meer goed te bekijken was. In de code is iets van 'VML' o.i.d. opgenomen waardoor IE10 alle tekst als plaatjes weergeeft en een hoop elementen zoals bewegende tekst en tekstvakken niet meer werken. Ook blijkt nu de laatste versie van chrome hem ook niet juist weer te geven.

Ik wil hem een structurele oplossing bieden: weg met FrontPage! Het is een eeuwenoud pakket, maar..... wel gebruiksvriendelijk. Ik zit dus met 2 problemen bij de keuze voor een nieuw pakket:

1) Het moet de oude site kunnen importeren en alle VML zooi etc eruit halen zodat er nette htmlcode overblijft die in de gangbare browsers werkt. Dit is eventueel op te lossen door de pagina's allemaal opnieuw te maken maar uiteraard liever niet gezien de hoeveelheid pagina's.

2) Het moet net zo gebruiksvriendelijk zijn als FrontPage. Het moet ook WYSIWYG zijn en bijvoorbeeld met simpele klikjes tekstvakken kunnen plaatsen die te positioneren zijn, achtergrondjes van de pagina's in kunnen stellen en bewegende tekstjes kunnen plaatsen. Ook moet het simpel online gezet kunnen worden (gepubliceerd) zonder dat hij zelf met ftpclients etc aan de gang hoeft. Let erop, het is een leek die door heeeeel veel proberen zich wegwijs heeft gemaakt in FrontPage, dus htmlcode of javascript zeggen hem totaal niets.

Wie heeft het juiste gratis/niet te dure pakket voor ons????

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 23-10-2013 01:58 ]

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie even niet wat dit in WEB doet (zie Waar hoort mijn topic?), maar heb je al eens gezocht naar alternatieven? Wat kwam daar uit? Wat vond je allemaal, welke alternatieven voldeden niet aan je eisen, welke heb je überhaupt geprobeerd/bekeken en waarom niet? Allemaal zaken die in onze Quickstart beschreven zijn die je had kunnen vermelden zodat wij 't niet uit je hoeven trekken ;)

En waarom overweeg je niet eens een CMS (al-dan-niet kant-en-klaar hosted)? Ook daar heb je 1001 keuzes in en 't lijkt me stug dat daar niets bij zit voor hem?

offtopic:
http://www.hetdomeininkwestie.nl/nieuwe%20padevage%20home%20pagina/nieuwe%20padevage%20home%20pagina.htm 8)7

Misschien moet je 'm toch eens even wijzen op 't feit dat 't handig is je bestanden een fatsoenlijke naam (liefst zonder spaties) te geven :P

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 23-10-2013 02:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 20:29

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Sorry, post niet zo vaak in het forum. Hierbij mijn reactie op jouw reactie:

Waarom in web:
met FrontPage maak je websites... web... websites... ? Daarnaast werkt de website dus niet goed. Daarom heb ik de link erin gezet, zodat men kan zien wat er fout gaat. Mogelijk dat men dit op kan lossen en toch FrontPage kan blijven gebruiken

Gezocht naar alternatieven:
Ik heb uren gespendeerd aan het installeren van allerlei paketten maar de meeste hebben geen WYSIWYG maar een html-programmeer interface. Of je moet los je website gaan uploaden omdat er geen ftp client ingebouwd zit. Of ze zijn zo simpel (vergelijk de editor van tweakers) dat het niet geschikt is om pagina's met ingewikkelde layouts te maken.

Waarom geen cms:
Je hebt simpelweg niet de mogelijkheden die FrontPage biedt. Bijvoorbeeld:
- ik wil rechtboven een tekstje over een foto plaatsen -> KLIK en hij staat er.
- ik wil een plaatje op de achtergrond van de pagina die op mijn pc staat -> niets uploaden naar de server of iets dergelijks. Gewoon rechtsklikken, eigenschappen, plaatje selecteren, klaar

Het probleem zit hem erin dat het voor iemand met een beetje ervaring of kennis van website maken geen probleem is maar voor iemand die alleen maar visueel kan werken zonder codeer-ervaring of layoutopbouw is het heel lastig als het niet allemaal click-and-play is...

Als er wel een cms of iets is wat in de buurt komt hoor ik het graag... maar dat was dan ook de insteek van deze topic: naar ervaring van medetweakers vragen zodat ik niet alle cms'en en pakketten hoef te installeren om er achter ge komen dat ze niet een sin de buurt komen...

Sorry voor de achterafinfo, ben het ondertussen beetje beu na al het zoeken... zit nu al weer vanaf 20.00u tot nu te zoeken.. pff...

//oftopic: FRONTPAGE :-) //

[ Voor 12% gewijzigd door P-e-t-j-e op 23-10-2013 02:18 ]

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P-e-t-j-e schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 02:15:
Waarom in web:
met FrontPage maak je websites... web... websites... ? Daarnaast werkt de website dus niet goed. Daarom heb ik de link erin gezet, zodat men kan zien wat er fout gaat. Mogelijk dat men dit op kan lossen en toch FrontPage kan blijven gebruiken
Kan iemand even...? -> En daarom haalde ik de link dus weg ;)
Sowieso, met alle respect voor je kennis, die puinhoop (en dan druk ik me zacht uit) maak je niet "effe" goed.
Gezocht naar alternatieven:
Ik heb uren gespendeerd aan het installeren van allerlei paketten
Wélke dan? Dan hoeven we die al niet meer aan te dragen als je aangeeft waarom ze dan zijn afgevallen. En misschien kunnen we je wel wijzen op een optie/dinges waar je helemaal niets van hebt gezien maar wat er wel in zit. Als je niet aangeeft wat je hebt geprobeerd kunnen we daar ook niets zinnigs over zeggen.
maar de meeste hebben geen WYSIWYG maar een html-programmeer interface
Of je moet los je website gaan uploaden omdat er geen ftp client ingebouwd zit.
En de lijsten die ik postte dan? Daar staan toch nog genoeg WYSIWYG editors tussen? Ik pluk er hier al zo 15+ uit die én WYSIWYG zijn en een FTP client hebben (volgens die lijst althans).
Of ze zijn zo simpel (vergelijk de editor van tweakers) dat het niet geschikt is om pagina's met ingewikkelde layouts te maken.
With all due respect: die layouts die ik zag zijn vérre van "ingewikkeld". Hooguit "rommelig" (again: with all due respect, ik besef dat je kennis geen expert is) en inconsequent.
Waarom geen cms:
Je hebt simpelweg niet de mogelijkheden die FrontPage biedt. Bijvoorbeeld:
- ik wil rechtboven een tekstje over een foto plaatsen -> KLIK en hij staat er.
Dat kan een beetje CMS met WYSIWYG editor ook hoor :?
- ik wil een plaatje op de achtergrond van de pagina die op mijn pc staat -> niets uploaden naar de server of iets dergelijks. Gewoon rechtsklikken, eigenschappen, plaatje selecteren, klaar
Ik denk dat je je eisen een beetje reëler moet opstellen en je je kennis erop moet voorbereiden dat er sowieso geen ontkomen aan is dat er zaken 'anders' zijn dan in Frontpage. Als je dat niet wil moet je Frontpage blijven gebruiken, da's de enige manier waarop alles 'hetzelfde' blijft. En blijf in dat geval gewoon van die "fancy-wordart-knoppen" af en je bent waarschijnlijk al een heel eind.
Als er wel een cms of iets is wat in de buurt komt hoor ik het graag... maar dat was dan ook de insteek van deze topic: naar ervaring van medetweakers vragen zodat ik niet alle cms'en en pakketten hoef te installeren om er achter ge komen dat ze niet een sin de buurt komen...
Again: ik ben eens benieuwd welk CMS volgens jou niet in de buurt komt? Ik heb pas 2 "vage" eisen gehoord (over 't invoegen van een plaatje -> kan elk CMS, niets uploaden -> not gonna happen in het geval van een CMS) en verder weinig spannends? En in 't geval van "client software", dus geen CMS, hoor ik alleen "WYSWYG" (zat te vinden), FTP client (ook zat te vinden), "net als Frontpage" -> Frontpage.

De enige, in mijn ervaring, die wel "aardig" is en in de buurt komt van FP (let wel: het is duizendmaal beter dan FP, maar 't is qua functionaliteit 't dichts in de buurt van FP) is DreamWeaver, maar die kost wa. Hedde ook wa ;) VS Express is al een stuk technischer maar gratis. Ook van MS is WebMatrix; die is stukken minder complex dan VS Express maar heb ik geen tot weinig ervaring mee. Verder dan dat kan ik je niet echt helpen, ik schrijf normaliter code i.p.v. dat ik WYSIWYG doe en als ik WYSIWYG doe dan doe ik dat in een CMS ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 23-10-2013 02:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 10:48

Bosmonster

*zucht*

De tijden zijn een beetje veranderd, en daarom zie je pakketten als Frontpage tegenwoordig niet meer op de markt. Het web is niet meer de aaneenschakeling van simpele html-paginaatjes die door 99% van de mensen met Internet Explorer wordt bekeken.

Er zijn wel wat pakketten die je nog WYSIWYG mogelijkheden geven, maar die zullen ook altijd enige technische kennis vereisen over waar je mee bezig bent (zoals dat iets geupload moet worden bijvoorbeeld). Als je dat niet wilt, dan denk ik dat je nog het beste uit de voeten komt met een online platform, zoals Google Sites. Dan zit je vast in een vrij strak stramien en hoef je je niet druk te maken over uploaden, hosting of browser-compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
Ben je http://bluegriffon.org/ of http://www.w3.org/Amaya/Overview.html tegengekomen? Dat lijkt wel een beetje te doen wat fp vroeger deed, alleen iets dichter tegen de webstandaarden aan.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
P-e-t-j-e schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:55:een goede kennis van me (wat oudere man) heeft een familiewebsite waar hij dagelijks de laatste tekeningen, nieuwtjes, vakantiefoto's etc op zet voor de familie.
Nieuwtjes: elk CMS heeft wel een "nieuws" sectie.

Vakantiefoto's: http://www.opensourcecms....ategory=Image%20Galleries
of je neemt een photo gallerij module in een CMS.

Gewoon niet meer Fancy Schmancy doen met de hell uit de jaren 90 genaamd FrontPage.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de wat oudere man zijn leven makkelijker te maken?

Nog een voordeel is dat men kan inloggen en vervolgens commentaar kan toevoegen (a la gesichtsbuch)

Ooit had ik met anderen een CMS ontwikkeld die al die wensen combineerd: dragonflycms.org
Het is een beetje ondergesneeuwd omdat gamers niet meer een eigen website hebben omdat game distributeurs zelf game hosting doen, maar de gene die het gebruiken hebben alles wat ze willen en wordt nog door veel families gebruikt voor de vakantiekiekjes.

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 28-10-2013 01:21 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:19
Ik zou een serieuze blik werken op WordPress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

Vos

AFCA

Finder schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:45:
Ik zou een serieuze blik werken op WordPress.
Met ^^
  • Standaard nieuws functie
  • Pagina's hebben een WYSIWYG editor
  • Foto-album is eenvoudig te realiseren
  • Je krijgt eenheid in je website
  • Stuk eenvoudiger te beheren dan een website in FP te beheren
Maar ik denk dat de persoon in kwestie het ook wel leuk vind om te stoeien met de website. Dat verdwijnt wel wat met het gebruik van WP natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 30-10-2013 10:28 ]

Pagina: 1