Vraag over het geven van de juiste feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:59

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Beste medetweakers, ik zit met een dilemma en zou graag jullie mening horen:

ik heb een computer met een i3 cpu van iemand overgenomen. De tweaker heeft de deze volgens mij zelf geassembleerd, maar 100% zeker weet ik het niet.

We hebben best wel wat op en neer gemaild om het eens te worden over de prijs. De prijs was erg goed gezien de componenten die er in het systeem zaten maar het was boven mijn budget. Het is een pc voor mijn schoonvader en die had 100 euro budget. De vraagprijs voor de pc was 250 dus dat vond ik teveel verschil om bij te leggen, daarom heb ik het aanbod afgewezen.

Later ben ik weer door de tweaker benaderd of ik toch nog interesse had en dat het een erg net systeem was voor de aangeboden prijs. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 5 euro korting, de verzendkosten inbegrepen. Het is namelijk 2 uur heen rijden en weer 2 uur terug. Dus toch maar verzenden. In totaal dus 245,00.

Ik heb met mijn schoonvader overlegd en die wilde wel tot 150 gaan en ik heb aangeboden de rest voor te schieten tot hij het bij elkaar heeft gespaard. Aangezien het om een i3 systeem gaat ben ik tot aankoop over gegaan omdat hij hier echt de komende tijd mee vooruit kan. Aangezien hij binnenkort jarig is dacht ik hem een beetje te kunnen sponsoren door hem 50,00 voor zijn verjaardag te geven in de vorm van een nieuwe pc waar hij dus zelf de rest bijlegt.

Ik heb het geld overgemaakt, en een screenshot gestuurd van de betaling met de vraag of de pc snel geleverd kon worden zodat ik hem voor zijn verjaardag in orde had. De dag erna wordt er door de tweaker een bericht gestuurd of ik een zwaardere voeding wilde voor 10,00 meerprijs. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wil omdat de aangeboden pc een voeding zou bevatten en dat volgens mij prima zou voldoen. Dit werd echter niet goed opgepakt volgens mij want ik hem tot 3x toe moeten zeggen dat ik ervanuit ga dat de eerder aangeboden voeding zou voldoen en dat ik mijn budget niet verder wil overschrijden. Uiteindelijk geeft hij aan dat hij het snapt en de pc met de 'oem' voeding uit zal leveren.

De pc is de dag erop verzonden (snel! erg fijn) dus ik heb er met smart op zitten wachten. Ik heb de pc vanmiddag binnen gekregen en heb hem direct uitgepakt. Toen bleek het front van de kast gebroken te zijn, waarschijnlijk tijdens het transport. De kast zat in een doos met daarin foam aan de zijkanten en een krant onderin. De kast had echter aan alle kanten nog zeker 5 cm ruimte en kon dus behoorlijk bewegen in de doos. Naar mijn idee is dat dus niet goed verpakt, hij had 'klem' gezet moeten worden in de doos door de lege ruimte op te vullen met krantenproppen o.i.d. De insteek was er dus wel gezien het foam maar de uitvoering was naar mijn idee niet goed.

Ik heb dit gecommuniceerd naar de tweaker en foto's bijgesloten. Die reageerde in de trant van 'Ja, TNT gaat er altijd lomp mee om'. Ik heb aangegeven dat dit mede kwam door het niet goed inpakken en dat ik nu met een kast zat die kapot was.

Ik heb hem gevraagd wat de vervolgstappen waren om het naar tevredenheid op te lossen. De reactie was dat hij met wel tegemoet zou komen maar ik moet wel een 5++ feedback geven en niets vermelden over de kast. Toen ik vroeg wat de tegemoetkoming zou zijn had hij het over 5 tot 10 euro. Ik heb op marktplaat en tweakers gekeken naar een net zwart kastje maar deze zijn er pas vanaf een euro of 20 ex verzendkosten.

Ik heb daarop de tweaker gezegd dat ik toch graag een andere kast zou willen. Ik had namelijk bij het maken van de foto's gezien dat er nog meer mankementen waren: Er zitten twee 5,25" sloten in waar niets in zit en maar 1 afdekklepje. Ook miste het klepje dat over de lipjes van de insteekkaarten valt. Deze zijn per kast anders en dus niet even te regelen. Hierdoor klopt de airflow in de kast niet meer. En als laatste bleek er voor op het front een 'inzetstuk' te missen van 20 bij 20cm. Hier zit dus een lege ruimte met 10 gaten waar normaal de bevestigingsnokjes in klikken. Het is een glad zwart plastic oppervlak dus je ziet het niet van 10 meter afstand maar als je bij de pc ziet is het erg duidelijk dat er iets mist op die plek.

Al met al dus behoorlijk wat mangekementen aan kast, zowel fysiek (breuk) als optisch (missende inzet). De tweaker wil echter geen andere kast leveren en blijft nu alleen maar reageren dat de prijs voor het totale systeem heel netjes is (en dus eigenlijk de slechte kast zou moeten goedmaken) en dat het in zijn ogen een nette kast is, ongeacht de foto's van het missende inzetstuk en de breuk, want dat laatste lag aan de tnt. Hij heeft vantevoren niet gemeld dat het geen 'complete' kast zou zijn dus vind ik niet dat hij net geleverd heeft.

Ik heb daarop aangegeven dat ik hem 2 opties bood:

1) 15 euro terugstorten zodat ik op internet een kast zou kunnen zoeken want voor 10 euro heb ik simpelweg geen inclusief verzendkosten. Ik heb gezegd dat ik hem dan wel goede feedback zou geven maar wel in de tekst zou vermelden dat de kast niet goed was maar dat er vanuit de tweaker een financiele vergoeding is geboden. Dan zou het voor mij naar tevredenheid opgelost zijn, ongeacht dat ik dan zelf een andere kast zo moeten regelen. Voor de tweaker zou het dan ook positief zijn omdat iedereen kan lezen dat hij het achteraf opgelost heeft. Lijkt me dus een positieve feedback.

2) Geen financiele vergoeding maar dan beschouw ik de kast in zijn huidige staat als definitief onderdeel van de overeenkomst en dat vind ik niet terecht. Gevolg zou een 1 ster voor verzending en omschrijving omdat ik wel tevreden ben over de snelheid in communicatie maar erg ontevreden over de manier van inpakken (ondanks het foam dus eigenlijk los in de doos) en missende onderdelen van de kast die niet genoemd waren.

Hierop kreeg ik een mailtje waarin de tweaker aangeeft dat ik naar zijn idee zijn reputatie om zeep probeer te helpen terwijl hij alleen maar een goede pc heeft geleverd en mensen wil helpen.... Daarbij een verhaal over zijn oma in het ziekenhuis. Hij wil liever geen feedback meer van me en ik zou hem een poot uit willen draaien...

Kort komt het hier dus op neer:

Volgens de tweaker mag ik niet klagen over de kast omdat de prijs voor het systeem heel netjes is. Mijn voorstel voor 15,00 is onredelijk en ik probeer hem een poot uit te draaien leek hem.

Volgens mij is het zeker een nette prijs maar had hij vantevoren moeten melden dat de kast niet helemaal compleet was (inzet mist). Betreft het kapot gaan tijdens transport zal ik op een twijfelgeval houden maar hij had zeker beter vastgezet kunnen worden in de doos. Los daarvan is het een deel een cadeau voor mijn schoonvader en wil ik hem een net kastje geven (hoeft niet fancy en nieuw maar wel gewoon netjes en compleet), en ben daarom van mening dat een ander kastje of 15,00 een reeele vergoeding is.

Wat vinden jullie hiervan?

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ng6jnm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/14y1ff5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28amib7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ngf2w5.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door P-e-t-j-e op 23-10-2013 01:40 . Reden: Foto's toegevoegd ]

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Die reageerde in de trant van 'Ja, TNT gaat er altijd lomp mee om'.
Reden te meer reden om 'm degelijk te verpakken.
Wat vinden jullie hiervan?
De verkopers intentie is inmiddels duidelijk, dus ik zou mijn conclusies trekken (Voldoet aan beschrijving: onvoldoende, Verzending: onvoldoende), feedback plaatsen, een ander kastje halen en de zaak vergeten.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Was bij mij een onvoldoende feedback geworden, dan nog een 5 sterren feedback afdwingen vind ik grof.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:23

P_Tingen

omdat het KAN

De mankementen aan de behuizing hadden van te voren gemeld moeten worden. In dat geval had jij er niet over kunnen klagen, want het was bekend. Nu niet, dus je hebt een punt.

De computer is kennelijk niet goed verpakt voor transport. Als de tweaker al reageert dat "TNT er altijd lomp mee omgaat" dan weet hij dat kennelijk en had hij ervoor moeten zorgen dat de computer goed verpakt was. Ook hier heb je een punt.

De tweaker wil niet tegemoetkomen aan een regeling die mij - als ik jouw kant van het verhaal lees - alleszins redelijk lijkt. Ook hier sta ik aan jouw kant.

Nu probeert de verkoper het in het persoonlijke vlak te trekken. Erg onvolwassen. Ik zou zeggen: volg het advies van 8088 op. Regel een kast voor je schoonpa en vergeet het snel.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 18:21
Ik wil je in ieder geval met klem vragen om, eventueel nadat je een vervolgregeling hebt getroffen, toch een negatieve feedback achter te laten voor deze gebruiker. Hiermee voorkom je dat andere Tweakers in dezelfde problemen zullen komen. Hij zal jou dan ook wel trollen met een negatieve feedback maar dan moet je even naar de mod'jes gaan.

Ik vind verder overigens dat jij op bijna alle punten gelijk hebt en je redelijk op stelt. Hij had de kast inderdaad beter moeten verzenden en is in mijn ogen zeker verantwoordelijk voor de schade aan de kast.
Ik vind wel dat de paar kleine dingetjes aan de achterkant van de kast niet per se vermeld hadden hoeven te worden en dat je daar dus niet zo'n punten van hoeft te maken (laatste twee foto's).
Uiteraard is de schade en het grote gebrek aan de voorkant wel echt een gebrek.

Ik zou nog even proberen om die15e terug te krijgen (lijkt me eigenlijk al wat weinig, ik zou 20/25 vragen) en anders de boel gewoon vergeten. Dit is het "risico" (ook al heb je gelijk) als je tweedehands spullen koopt. Het is altijd moeilijk filteren of een adverteerder betrouwbaar is of niet.
Tip is wel dat je in het vervolg dergelijke producten, waaraan veel mankementen kunnen zitten, toch op haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Ter info, dit is mijn uiteindelijke reactie. Ik denk dat dit wel de juist is aangezien ik het idee heb dat het geen onwil is maar gewoon pech:

---------------

<naam tweaker>,

om alle eventuele miscommunicatie uit de weg te gaan nogmaals mijn mening:

1) De prijs van het totale systeem staat los van het feit dat je een kast hebt geleverd waar een stuk van het front van mist. Het heeft niet met functioneel te maken maar met het feit dat ik nu een kast heb waar midden in het zicht een groot stuk van mist. Of ik nu 1 euro of 1000 euro heb betaald maakt niet uit, je hebt vantevoren niet gemeld dat de kast niet compleet zou zijn (laat ik de achterkant buiten beschouwing, ik heb het puur over de voorkant). Als jij vindt dat de staat van kast bij de prijs van het totale systeem hoort had je het moeten melden VOOR we de koop gesloten hadden en ik had betaald. Ik kan het vanaf mij thuis namelijk niet zien dat de kast onderdelen mist.

2) Ja, de prijs van het totale systeem is heel erg netjes. Ik kan het zo niet snel opnieuw kopen. Nee, dit is geen reden om zonder melding te maken een kast te leveren die onderdelen mist.

3) Ja, je hebt moeite gedaan om de kast in te pakken. Maar je had zelf ook kunnen zien dat de kast nog vrij kon bewegen in de doos. Dat is een belangrijke factor of een kast heelhuids kan worden verstuurd. Je eerste reactie is ''Ja, de post is lomp". Dat is destemeer reden om de kast goed vast te zetten en in te pakken, wat dus niet is gebeurd. Ik kan hier niets aan doen, ik heb hem niet ingepakt en heb het niet gezien toen je hem verstuurde.

4) 15 euro is een heel net voorstel van mij gezien het feit dat de prijs van een andere kast gemiddeld rond de 25 euro inclusief verzendkosten ligt. Daarmee wil ik jou dus niet alleen voor de kast op laten draaien maar komen we elkaar ongeveer in het midden tegen. Reden dat ik vind dat jij iets meer kan betalen is omdat jij tijdens het sluiten van onze overeenkomst al wist dat de kast een stuk van het front miste en dus had kunnen weten dat ik daar problemen mee zou kunnen hebben.

5) Ik wilde het graag op een fijne manier oplossen, zonder vervelende berichten op en en neer. Daarom heb ik het voorstel gedaan om een kast te leveren of financieel tegemoet te komen. Jij begint meteen over het feit dat ik je 5++ feedback moet geven en niets van de kast mag noemen. Dat is raar en onterecht. De kast is niet goed ingepakt en mist onderdelen dus waarom moet ik dan een 5++ feedback geven? Als je gewoon direct had gezegd "ik had het niet gezien, ik maak 10 euro over, is dat akkoord?" dan had ik je een 5 voor communicatie gegeven en 3 of 4 voor de overige. Dat was dan nog steeds een positieve feedback geweest. En dan had ik bij de tekst genoemd dat je het achteraf netjes opgelost hebt. Nu ben je me aan het betichten dat ik je een poot uit wil draaien, en dat ik je geen feedback mag geven?

Ik heb het verhaal op het forum gepost (zonder je naam te noemen) om te kijken wat de overige tweakers ervan vinden (Vraag over het geven van de juiste feedback). Puur om te kijken of ik, zoals jij zegt, teveel eis en onterecht een vergoeding vraag. Ze zijn het tot nu toe (2x) met mij eens en zeggen zelfs dat 15 euro te weinig is. Zoals ik al zei, ik hoef je geen poot uit te draaien, ik wil gewoon een nette computer voor mijn schoonvader, die geen onderdelen mist.

Ik wil je het volgende alsnog voorstellen:

1) Je maakt 15 euro over en je krijgt van mij 5 sterren voor communicatie en 4 voor verzending en 3 voor omschrijving. Ik meld erbij dat je me financieel tegemoet bent gekomen en zal niets melden over de 34 mailtjes die we erover hebben gewisseld.

2) Je maakt niets over en ik betaal zelf een kast (ik heb er net een gekocht via marktplaats voor 23,00 incl verzendkosten) en je krijgt van mij een 3 sterren voor alles.

Dat ik geen 1 voor verzending geeft is omdat je inderdaad wel foam in de doos hebt gedaan en dus wel enige moeite hebt gedaan om hem beter in te pakken dan alleen een doos.

Dat ik een 3 voor omschrijving geef is omdat de staat van de kast niet voldoet aan wat men mag verwachten als men een complete pc koopt gezien het missende stuk van het front.

Dit is overigens niet bedoeld als 'chantage'. Ik vind dat de beoordeling af hangt van de insteek waarmee het probleem opgelost wordt. Als er geen oplossing wordt gevonden naar tevredenheid van beide partijen vind ik dat je in gebreke bent gebleven en dat je dus geen verantwoording neemt voor het inpakken en ga ik ervanuit dat je vooraf wist dat een deel van de kast miste.

Ik hoor graag van je wat je keuze wordt.

Daarnaast wens ik je nogmaals beterschap met je oma. Ik zie niet helemaal waar de link met onze discussie ligt maar persoon heb ik uiteraard niets tegen jou of je familie en ik hoop dat je oma weer op zal knappen. Ook je opmerkingen dat ik je reputatie om zeep wil helpen zijn ongegrond. Ik heb zelf ook wel eens heel goedkoop en set pc's verkocht. Bleek bij testen door de koper dat 6 van 8 dvd-spelers het niet te doen. Ik heb zonder communicatie kosteloos 6 nieuwe dvd-spelers opgestuurd (zie mijn feedback, daar staat het in). Dus uiteindelijk heb ik maar heeeel weinig verdiend op de pc's. Maar ik heb vooraf niet gezegd dat de dvd's kapot konden zijn en heb ze niet getest (pc's zelf overigens wel). Eigen schuld dus en dan moet ik het in orde maken, zonder moeilijk te doen. Door die service achteraf wordt je extra gewaardeerd door de koper en leer ik dat ik volgende keer dus alles goed moet testen of moet vermelden dat ik ze ongetest verkoop. Ik denk dat elke tweaker die leest dat ze kapot waren en in de volgende recentie dat ik kosteloos nieuwe heb opgestuurd juist meer vertrouwen in mij als verkoper zal hebben. En ik heb zeker niet tegen de koper gezegd dat hij een bepaalde feedback moest geven, dat is aan hem wat het is zijn mening.

Ik hoop dat je het vanuit mijn standpunt kunt zien. Ik snap jouw mening ook, het is weinig geld voor het systeem maar je hebt de deal helaas niet goed uitgevoerd. Leerpuntje voor jou, niet voor mij. Dat ik tegemoet kom in de kosten voor een kast is omdat ik wil laten zien dat het me niet om het geld gaat.

Ik wens je het beste en hoop alsnog op een positieve reactie van jou uit.

gr Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:23
Sorry, maar zelfs na overmaken van een vergoeding is 3 sterren teveel in mijn ogen. Kast is gewoon in slechte staat, klaar. Verzending is gewoon op zijn hoogst matig, zeker als de tweaker al aangeeft dat PostNL "lomp is". Sterker nog, ik vind dat je te vriendelijk bent in je communicatie.

Als zijn feedback zo heilig is had hij het ding fatsoenlijk in moeten pakken, gebreken moeten melden en een vergoeding aan moeten bieden bij schade bij transport. Vijf sterren verdien je niet zomaar in mijn ogen. (alhoewel het hier vaak lijkt of het gaat tussen 1, 3, en 5 sterren voor respectievelijk slecht, voldoende en goed).

PS. Overigens ben ik ook benieuwd naar de overige hardware, want voor 250 euro kom je best een eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Kleine summary:

- Kast
- Standaard voeding
- Moederbord (asus meen ik) - onboard vga/hdmi/dvi
- Intel Core i3 3240
- 4 GB ram
- 750GB Harddisk

Is volgens mij wel een nette prijs. Kan het zelf niet los bij elkaar kopen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kast + voeding 35 Euro
Moederbord 50 Euro
CPU 110 Euro
Ram 35 Euro
HD 45 Euro

Heb je het nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:42
Bam alles nieuw:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3240 Boxed€ 97,45€ 97,45
1MSI H61M-P31 (G3)€ 33,95€ 33,95
1WD Blue WD7500BPVX, 750GB€ 49,95€ 49,95
1LC-Power LC-1400mi€ 35,67€ 35,67
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 246,52

Over bepaalde zaken heb je gelijk, maar zaken als afdekklepjes die missen, of metalen pinnetjes op de IO shield die de verkeerde kant op steken zou ik niet zo over klagen. het is nou eenmaal een tweedehands product en niet in nieuwstaat.

Het verzenden had wel beter gekund (gemoeten), en zeuren om een 5 sterren beoordeling is imo uit den boze, zeker bij nalatigheid en schade.
Pagina: 1