Mail app toont geen notificaties van mails

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Ik heb 2 email-accounts ingesteld op mijn mbp.
Alleen ik krijg geen notificatie te zien als ik een email ontvang.
Nadat ik de mail app handmatig open krijg ik alle notificaties.
Heb al naar de instellingen gekeken maar zie het probleem niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Wat heb je zelf al geprobeerd? Al naar oplossingen gezocht via bij Google? Die info helpt ons weer om jou te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Ja ik heb via google gezocht.
En ik las dat je de mail app "running" moet hebben.
Maar ik begrijp dus dat je mail app de hele tijd geopend moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Ik heb ook milde problemen met mail notificaties! Nog niet heel erg uitgebreid naar gezocht en aan gestoord etc. maar ik heb het idee dat notificaties later binnen komen dan eerst (iPhone en mac mail waren op 10.8 praktisch gelijk, nu ebt mail een flink stuk achter) of wellicht inderdaad helemaal niet en dat ik ze steeds door mail te verversen binnen heb gehaald. Ook heb ik al af en toe twee keer een melding van dezelfde email gekregen (de tweede veel (paar min.) later, wellicht op het moment dat hij dan van de server werd afgehaald, nadat ik de eerste had gekregen voor verversen o.i.d.). Nog niet hele duidelijke symptomen dus, maar zoals gezegd nog niet uitgebreid mee bezig geweest. Dit bericht dus puur just so u know, you're not alone ;p.

Edit: net een mail gehad waarbij wel alles helemaal goed leek te gaan...

[ Voor 4% gewijzigd door N14 op 23-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Het is fijn dat ik niet de enige ben.
Maar zit er nog steeds mee te knoeien.
Maar heb je de mail app dan ook op de achtergrond laten staan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 10:01
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij moet de mail-app inderdaad geopend zijn om nieuwe mail binnen te halen. Dit in tegenstelling tot de mail-app in iOS.
Ikzelf laat de mail-app altijd automatisch opstarten na inloggen (Systeemvoorkeuren -> Gebruikers en groepen -> Kies gebruiker -> kies tab 'inloggen' -> voeg de app mail toe en vink aan. Dit laatste zorgt ervoor dat er geen mail-scherm wordt geopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Klopt, mail staat ook altijd open bij mij (je kunt het zelfs nog makkelijker doen; rechter muisknop op de geopende app in de dock en dan options>open at login). Maar het is wel een beetje een algemeen bekend probleem aan het worden, veel over te vinden ook met google, maar tot dusver niets dat het echt helemaal zoals het hoort laat werken (direct binnen komende mails, incl. notificatie). Hier in ieder geval een bericht dat ze er wel mee bezig zijn: http://www.macrumors.com/...avericks-mail-app-issues/
Pagina: 1