Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Philips 42PFL7008K VS Samsung UE46ES8000

Pagina: 1
Acties:

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:23
Geachte mensen,

Mijn ouders hebben een oude LG scherm, en wilde deze het liefste ophangen. Deze is te dik en neemt veel plaats in beslag. Nu was mijn idee om mijn TV aan hun te geven en vervolgens voor mijzelf een nieuwe te kopen. Mijn TV is iets te klein voor de kijk afstand.

Dit is mijn TV wat ik heb op dit moment. Philips 37pfl7606h
pricewatch: Philips 37PFL7606H

Nu had ik interesse in 2 TV's, namelijk de

Philips Ambilight 42PFL7008K
pricewatch: Philips 42PFL7008K Zwart

Samsung UE46ES8000
pricewatch: Samsung UE46ES8000

Het is een dure uitgave en wil dan ook jaren plezier van mijn TV hebben. Ga ik er flink op vooruit tegen over de TV wat ik nu heb? Welke van de 2 geeft het mooiste vloeiende en scherpste beeld? Welke is wijs om te kopen, maar mijn hoofdreden is ga ik er op vooruit?

Ik zie bijv. dat mijn TV 400 hertz is, terwijl de Philips 42PFL7008K en de Samsung UE46ES8000 100 en 200 hertz maar staat wel geoptimaliseerde Hertz Philips (700hz) en Samsung (800hertz).

Hier moet ik nog even informatie over opzoeken wat dat precies inhoud. Maar wat ik het meeste doe, volledig HD films op bekijken, PS3 en Xbox 360 (uiteindelijk ook de PS4 en Xbox One), ik speel veel race simulatie vanuit mijn racestoel. Daarnaast maak ik 5k foto's (natuur foto's, zoals landschappen, bloemen etc) die ook wel eens graag kijk op mijn TV.

Het moet ook mooi kleurrijk zijn.

Helaas zijn de 4K schermen nog altijd erg prijzig, anders was ik nu overgestapt naar 4K. Maargoed, dat zijn toekomst plannen. :)

Mocht er een betere zijn voor dezelfde prijs klassen, (800 á 1100) dan hoor ik het graag. Maar mijn hoofdreden is, ik wil erop vooruit gaan en minimaal 4 jaar mee vooruit kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 23-10-2013 00:26 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar mijn mening zijn de beste tv's in deze prijsklasse plasma tv's. Er is geen enkele lcd tv die qua beeldkwaliteit in de buurt komt. De onnatuurlijk schreeuwerige kleuren van Samsung kunnen mij niet bekoren en persoonlijk zie ik ook geen meerwaarde in Ambilight van Philips. In mijn ogen is de Panasonic 42 inch GT60 de beste tv die je kan kopen met je budget. Zelf heb ik met de GT30 een voorganger hiervan staan en hiermee ben ik nog altijd zéér tevreden. Echt stukken beter dan alle lcd's die ik bij familie/vrienden zie en ik zelf hiervoor had.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Toonen1988 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:04:
Ik zie bijv. dat mijn TV 400 hertz is, terwijl de Philips 42PFL7008K en de Samsung UE46ES8000 100 en 200 hertz maar staat wel geoptimaliseerde Hertz Philips (700hz) en Samsung (800hertz).
Nee. Dit zijn de marketingwaardes die weinig zeggen. Hier geldt dat de Samsung ES8000 een 200Hz paneel heeft en de Philips 7008 een 100Hz paneel, net als jouw huidige Philips. Daar zit dus al een groot verschil tussen.

Betreft de kleurrijke en vloeiende beelden ben ik het deels eens met D vd V. De GT60 presteert veel beter op deze twee punten dan beiden LCD's. Sowieso presteert deze televisie zeer goed. Van zo'n aanschaf ga je geen spijt krijgen.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:23
Bedankt voor jullie reactie, maar helaas heeft mijn laptop het begeven. Aangezien ik een nieuwe nodig heb, moet de TV nog even op zich laten wachten.

Heb ik teminste ook meer denk tijd tussen een LCD en Plasma..