Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn laptop nogal naar de grote en zware kant is (dell xps), ben ik op zoek naar een tablet die eigenlijk alle functies van de laptop vervangt. De bedoeling is om het toestel te gebruiken tijdens de lessen, om notities te nemen, powerpoints te bekijken, word documenten lezen, ... simpel schoolgebruik dus.

Nu vroeg ik me af of android hier eigenlijk in voorziet, is er iets van tekstverwerking's achtige apps voor android? Of is het beter om een tablet met windows 8 te nemen?

Ik ben nogal een leek op vlak van tablets, vandaar de waarschijnlijke stomme vraag.

Indien dit geen probleem is met android, had ik er uiteraard graag een toetsenbord bij genomen (http://www.amazon.de/Kabe...TF8&qid=1382470727&sr=1-9).
Trouwens iemand een idee wanneer de nexus 10 2013 uitkomt (ik vermoed november zoals vorig jaar).
Alvast bedankt,
Matthias

Edit: De kindle fire hdx is eigenlijk ook een goede optie, is nog net wat goedkoper, en de 3g/4g optie heb ik niet nodig, ik ga het toestel enkel op wifi gebruiken.
Nu is de vraag dus als volgt: Welk toestel raden jullie aan voor schoolgebruik (notities nemen, zaken opzoeken, documenten en presentaties bekijken, ...): de nexus 7 of 10, de kindle fire hdx, een tablet met windows 8, iets anders, of toch een kleine laptop (waarschijnlijk geen optie wegens beperkt budget).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 22:19 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ja, dit kan eigenlijk met alle tablets, of ze nu Android, iOS of Windows draaien. Textverwerkers te over.

Overigens zag ik dat Lenovo een A10 uit brengt voor onder de 250 Euro, is volgens mij een Android laptopje, kan interessant voor je zijn.
Anders, haal op de markt een bluethooth toetsenbordje voor een paar tientjes en hang hem aan je Android tablet.

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De HDX kan je nu pre-orderen, heb het gisteren gedaan. Komt uit op een euro of 240 met tax en shipping. Er zal vanzelf wel een stock android skin voor uitkomen en dan heb je een prachtig apparaat met snapdragon 800 erin voor erg weinig geld.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:08
Ik had een Sony Tablet S en nu bezit ik de Windows Surface RT. Ik vind voor office de windows surface RT zeer productief, vooral desktop is daarin ideaal. Het gemak van office is in het onderwijs essentieel. Nadeel is dat er geen losse pdf reader is, die in desktop modus draait. Je hebt alleen de legacy apps (microsoft) in desktop-modus.

Android biedt daar-en-tegen juist minder productiviteit maar wel veel meer vrijheid qua apps. De beste tablet is een tablet met Windows 8 Pro, dan heb je alle vrijheid om te werken echter is de prijs er ook naar.

[ Voor 11% gewijzigd door Termi op 09-11-2013 16:44 ]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Android is niet geschikt om productief op te zijn.
Goedkoop kun je een windows RT apparaat kregen, en een pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs heb je ook voor 350 euro. Die heeft windows 8 dus kan alle lichte programma's draaien die je gewend bent.

| live and give like no one else |