[Windows 8.1] E-mail en Exchange

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Het is geen specifiek windows 8(.1) probleem maar het manifesteert zich ook op windows 8.1

Op mijn werk werken we met een Exchange server en met mijn simpele smartphone met Android kan ik gewoon verbinding maken met Exchange. Ik geloof dat dat wel relatief onveilig is :P maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Echter, met outlook en nu ook met Windows mail, kan ik niet connecten en ik denk dat dat te maken heeft met beveiligingsinstellingen (SSL?)

Ik heb gezocht en gezocht en mijn broer die onze systeembeheerder is en best wel verstand heeft van systeembeheer, heeft geen zin of tijd om het op te lossen.
Met een VPN verbinding werkt het allemaal wel, maar het lukt helaas niet om een stabiele VPN-verbinding van modem/router naar modem/router te leggen en bovendien heb ik daar nog steeds niks aan als ik buiten de deur ben met mijn laptop.

Weet iemand hoe ik de mailserver of -client zó configureer, dat ik net zoals met mijn Android telefoon gewoon kan synchen met Exchange?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Iets met certificaten? Apple en Android kunnen ongeldige (en zelf gecreëerde) certificaten negeren, bij Windows en Windows Phone kan dat niet. Dan moet je eerst het certificaat installeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Hebben meer 'collega's' hier last van. Of gebruikt er bij jullie helemaal niemand Outlook / Windows Mail? Had je dit probleem ook al bij eerdere Windows versies?

Ben het wel met CAP-Team eens....dat zou gerust iets met certificaten kunnen zijn, dat zou de systeembeheerder/je broer dus gewoon moeten kunnen oplossen.