• labradot
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen op basis van een intel i5 of i7 dat als workstation moet functioneren. Nu wil ik meerdere monitors aan kunnen sluiten. Qua grafische kaarten denk ik aan een Radeon HD 6570 of HD 6670 met passieve koeling. Deze kaarten hebben drie verschillende aansluitingen voor monitors. betekent dat ook dat je er dus drie monitoren tegelijk mee kunt gebruiken? Of geven die dan alle drie hetzelfde beeld?
Verder vraag ik me af: als je een i5 of i7 cpu met grafische mogelijkheden hebt en een moederbord met een dvi aansluiting + een grafische kaart als de HD 6570, kun je dan 2 monitoren aansluiten? eentje via de grafische kaart en eentje via het moederbord dus?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

1: Waarschijnlijk krijg je dus 3 verschillende schermen (wat je wil dus)
2: Nee, het is helaas of de IGP of de Dedicated GPU

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Je kunt gewoon je mobo aansluiting gebruiken met ernaast de monitor aangesloten op de gpu.
Ik heb zelf nu 4 monitoren aangesloten, 3 op gpu en 1 op mobo. 1 is wel met actieve adapter aangesloten, maar 2 op gpu en 1 op mobo moet wel kunnen denk ik in jou situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 22-10-2013 21:28 ]

|2600k|Asus 290|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, als je de IGP inschakelt kun je daar prima een monitor aanhangen, en de andere aan je videokaart.

Als je multimonitor wilt doen moet je er rekening mee houden dat je als je meer dan 2 monitoren aan wilt sluiten, je gebruik moet maken van een displayport (al dan niet met een actieve adapter).

• labradot
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
TERW_DAN schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:26:
Ja, als je de IGP inschakelt kun je daar prima een monitor aanhangen, en de andere aan je videokaart.

Als je multimonitor wilt doen moet je er rekening mee houden dat je als je meer dan 2 monitoren aan wilt sluiten, je gebruik moet maken van een displayport (al dan niet met een actieve adapter).
Wat is een displayport en zit die op elke grafische kaart? of moet je er dan een uitzoeken die zo'n aansluiting heeft? en een actieve adapter, is dat een soort veredelde verloop kabel die zijn stroom uit een pinnetje van zijn eigen connecter haalt of is het een apart kastje met stekker?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 16:25 ]

Pagina: 1