• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoi,

Mijn oude getrouwe Dell Latitude D531 heeft een AMD Processor:

model: amd turion 64 x2 tl-60
platform: socket S1g1 (638 pin)

Ik draai Windows 7.

Zodra ik het ding aan zet en bijv even ga youtuben of grafische sites ga bekijken (voornamelijk shopping sites) dan begint het ding enorm te blazen. Core Temp leert me dat als ik de laptop aanzet ongeveer 55C is. Bij het openen van youtube gaat dat binnen enkele minuten naar 60-65 en met een kwartier gaat het over de 70C. Ik heb zelfs een piek van 86C gezien... da's toch best warm.

Ter info. De laptop moet altijd op het stroom net zijn aangesloten aangezien de accu niet meer oplaadt.

Verder heb ik in het PowerPlan de maximum processor state terug geschroeft naar 98% (zou blijkbaar moeten helpen...)

Ik probeer er voor te zorgen dat de onderkant van de laptop vrij blijft.

Iemand tips wat ik kan doen?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Hoe zit het met de stofophoping?

De CPU koeler al eens bekeken naar hoeveel stof er in zit en schoongemaakt?
of op zen minst eens met een luchtdruk spuit in de ventilatie gaten gespoten?

• species2175
bedankt. Nee niet gedaan. Ik zal eens kijken of ik wat technische documentatie kan vinden hoe ik die kast open krijg....

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:32

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gewoon, schroeven losschreoeven en den deksel eraf halen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 30-01 09:54
Ik heb dit onlangs nog gedaan voor een ander merk.

Het beste werkt om een groot oppervlak (keukentafel) te gebruiken en desnoods aantekeningen te maken tussendoor. Bv met een papiertje aangeven waar de schroefjes vandaan komen en/of welke volgorde :)

Eea kan nog wel eens verborgen zitten achter een ander plaatje. Meestal ... eerst de accu eruit en vandaaruit alle schroeven aan de onderzijde eruit, dan eens kijken waar geen beweging inzit.

Aarden doe ik eerlijk gezegd nooit tijdens het werken met elektronica, dat krijg ik nog eens gigantisch terug... maar lees voor de volledigheid eens deze post over hoe een vergelijkbare Dell uit elkaar moet

• species2175
Hee bedankt voor de updates! Ik zal eens vragen of we op het werk zo'n luchtdruk spuit hebben.
Pagina: 1