Geluidskaart Hifi set

Pagina: 1
Acties:

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo tweakers
Ik weet niet zeker of dit de goede plaats is om hem te posten, maar hij leek me het meest logisch.

Ik heb een pc met een AsRock mobo en daar heb ik mijn stereo op aangesloten, deze bestaat grofweg uit een Rotel RA-9708 en 2 Kef Q60 Boxen. Heeft het voor mijn nut om een aparte geluidskaart te kopen als het om geluidskwaliteit gaat?

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:48
Hoe heb je hem aangesloten? via S/PDIF ? of op een andere manier ?

Als het S/PDIF is hoef je niet een andere kaart, om hij het signal digital naar de receiver/versterker stuurt.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Deodutie
ik heb hem met een jackplug naar dubbele aux(als die rode/witte pinnetjes zo heten) aangesloten op mijn moederbord en de stereo

Verwijderd

De Rotel RA-9708 is een standaard versterker.
Je kan de geluidskwaliteit verbeteren met een geluidskaart met een digitale uitgang. Je hebt dan een aparte D/A converter (DAC) nodig. Je sluit de geluidskaartvia S/PDIF aan op de DAC en de DAC op je versterker.

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Weet je zeker dat het type nummer van die rotel klopt? Ik dacht zal eens kijken or hij digitale inputs heeft maar kon het betreffende apparaat niet vinden. Mocht hij toslink hebben dan kun je deze beter gebruiken, een Jack is nogal ruisgevoelig. Ik zou geen vervangende geluidskaart nemen ga dan eerder voor een USB>spdif coverter of een USB dac. Die rode en witte stekker wordt trouwens een tulp of RCA genoemd

• Deodutie
Moet het verkeerd afgelezen hebben, het is een RA-970BX

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 17:25

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Een goede stereo (USB of PCI) geluidskaart kan ook gewoon al heel goed werken. Je hoeft niet per sé met S/PDIF en DAC's te werken om goed geluid uit een computer te krijgen maar het is in sommige gevallen wat makkelijker.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11-2025
Een usb DAC met spdif uit is het makkelijkst als je pc geen spdif uit heeft. De meeste moederborden hebben wel een spdif voorziening maar bijbehorende coax of optical uitgang is meestal niet meegeleverd en is apart soms duurder dan een usb dac. Een pc is nogal een bron van storing dus een interne geluidskaart zal meer ruis geven.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 17:25

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

green944 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:14:
Een usb DAC met spdif uit is het makkelijkst als je pc geen spdif uit heeft. De meeste moederborden hebben wel een spdif voorziening maar bijbehorende coax of optical uitgang is meestal niet meegeleverd en is apart soms duurder dan een usb dac. Een pc is nogal een bron van storing dus een interne geluidskaart zal meer ruis geven.
Dat een interne geluidskaart meer ruis geeft is per definitie niet waar. En volgens mij bedoel jij met USB DAC hetzelfde als wat ik bedoel met een USB geluidskaart ;)

Een USB SoundBlaster X-fi HD bijvoorbeeld is niet heel duur en doet wat 't moet doen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1