Toon posts:

[X2300] Asus laptop & Win7: ati2dvag.dll blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het gaat om een laptop (Asus X50VL-AP124C) waar de ATI (Radeon) X2300 in zit.

Een verse Windows 7 Home Premium installatie en dan krijg ik hem met de standaard vga driver niet op de native resolutie. De 11.7 versie driver doet het wel, maar daarmee krijg ik bij het afsluiten van Windows 7 een blauw scherm (met ati2dvag.dll error).

Intussen al een hele reeks drivers geprobeerd, maar het opmerkelijk is al dat de installatie van de ATI drivers succesvol verloopt, maar nadat de installatie voltooid is komt er geen melding om op nieuw op te starten en lijkt er ook niets veranderd. Geen ccc, geen vervanging van de vga driver in apparaatbeheer, etc. Misschien is deze (oude) videokaart niet geschikt voor deze installatie?

Als ik via apparaatbeheer het stuurprogramma handmatig probeer bij te werken, geeft Windows aan dat er geen nieuwer stuurprogramma beschikbaar is. Weet iemand welke driver wel goed werkt in Windows 7 met de X2300?

Update: Intussen 9.1 vista gedownload van guru3d (in die tijd was de 'driver' nog <50MB) en die installatie laat de laptop wel opnieuw opstarten. Helaas daarna weer niets veranderd. Nog steeds standaard vga driver, max 1024x768 en geen ccc 8)7. Ik ga nu 9.3 vista/win7 proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 21:03 ]