Ha Tweakers,
Paar dagen geleden kreeg ik het idee Napoleon Total War (NTW) weer eens uit de mottenballen te halen, aangezien ik deze stiekem toch leuker vindt dan de Shogun 2 games..
Echter, ik loop tegen een vervelende crash aan die ik tot nu toe niet opgelost krijg. Het speelt enkel op de Campaign-map (Britse campaign doe ik op dit moment) van Europa. Meestal na een kwartier tot half uur spelen crasht de game bij het aanklikken van de knoppen rechtsonder (diplomacy / government / etc.) of bij het opslaan. Ik probeer al zoveel mogelijk te saven, maar het probleem gaat er niet van over. Ook loopt de animatie van de map niet helemaal vloeiend als je van de ene naar de andere kant zweeft, en dit wordt langzaam steeds erger totdat de crash dus optreedt. Geen melding trouwens, gewoon 'napoleon total war.exe werkt niet meer..'. Het aparte is dat het probleem niet optreedt tijdens gevechten, dat gaat allemaal enorm soepel en vloeiend.
Mijn specs:
- Fujitsu Siemens mainboard (Intel G31 Express)
- Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 GHz
- 4 GB DDR2 800 (Corsair)
- AMD Radeon HD7850 RoyalKing 1GB
- Coolermaster Silent Pro 600M
- Windows 7 Premium x86
Al geprobeerd en hielp niet:
- Overklok van GPU terugzetten naar fabriekssituatie
- Temperatuur monitoren (PCWizard) > CPU cores blijven onder 70 graden, GPU onder 65.
- Starten vanuit Admin-mode
- Ingame settings terugzetten (van Full HD / Ultra naar 1680x1050 / High)
- RAM gebruik bijhouden > maximaal 70 - 80% volgens task manager
Graag hoor ik of jullie nog een idee hebben!
Paar dagen geleden kreeg ik het idee Napoleon Total War (NTW) weer eens uit de mottenballen te halen, aangezien ik deze stiekem toch leuker vindt dan de Shogun 2 games..
Echter, ik loop tegen een vervelende crash aan die ik tot nu toe niet opgelost krijg. Het speelt enkel op de Campaign-map (Britse campaign doe ik op dit moment) van Europa. Meestal na een kwartier tot half uur spelen crasht de game bij het aanklikken van de knoppen rechtsonder (diplomacy / government / etc.) of bij het opslaan. Ik probeer al zoveel mogelijk te saven, maar het probleem gaat er niet van over. Ook loopt de animatie van de map niet helemaal vloeiend als je van de ene naar de andere kant zweeft, en dit wordt langzaam steeds erger totdat de crash dus optreedt. Geen melding trouwens, gewoon 'napoleon total war.exe werkt niet meer..'. Het aparte is dat het probleem niet optreedt tijdens gevechten, dat gaat allemaal enorm soepel en vloeiend.
Mijn specs:
- Fujitsu Siemens mainboard (Intel G31 Express)
- Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 GHz
- 4 GB DDR2 800 (Corsair)
- AMD Radeon HD7850 RoyalKing 1GB
- Coolermaster Silent Pro 600M
- Windows 7 Premium x86
Al geprobeerd en hielp niet:
- Overklok van GPU terugzetten naar fabriekssituatie
- Temperatuur monitoren (PCWizard) > CPU cores blijven onder 70 graden, GPU onder 65.
- Starten vanuit Admin-mode
- Ingame settings terugzetten (van Full HD / Ultra naar 1680x1050 / High)
- RAM gebruik bijhouden > maximaal 70 - 80% volgens task manager
Graag hoor ik of jullie nog een idee hebben!