Napoleon Total War - Crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ha Tweakers,

Paar dagen geleden kreeg ik het idee Napoleon Total War (NTW) weer eens uit de mottenballen te halen, aangezien ik deze stiekem toch leuker vindt dan de Shogun 2 games..

Echter, ik loop tegen een vervelende crash aan die ik tot nu toe niet opgelost krijg. Het speelt enkel op de Campaign-map (Britse campaign doe ik op dit moment) van Europa. Meestal na een kwartier tot half uur spelen crasht de game bij het aanklikken van de knoppen rechtsonder (diplomacy / government / etc.) of bij het opslaan. Ik probeer al zoveel mogelijk te saven, maar het probleem gaat er niet van over. Ook loopt de animatie van de map niet helemaal vloeiend als je van de ene naar de andere kant zweeft, en dit wordt langzaam steeds erger totdat de crash dus optreedt. Geen melding trouwens, gewoon 'napoleon total war.exe werkt niet meer..'. Het aparte is dat het probleem niet optreedt tijdens gevechten, dat gaat allemaal enorm soepel en vloeiend.

Mijn specs:
- Fujitsu Siemens mainboard (Intel G31 Express)
- Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 GHz
- 4 GB DDR2 800 (Corsair)
- AMD Radeon HD7850 RoyalKing 1GB
- Coolermaster Silent Pro 600M
- Windows 7 Premium x86

Al geprobeerd en hielp niet:
- Overklok van GPU terugzetten naar fabriekssituatie
- Temperatuur monitoren (PCWizard) > CPU cores blijven onder 70 graden, GPU onder 65.
- Starten vanuit Admin-mode
- Ingame settings terugzetten (van Full HD / Ultra naar 1680x1050 / High)
- RAM gebruik bijhouden > maximaal 70 - 80% volgens task manager

Graag hoor ik of jullie nog een idee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Iemand? Mocht ik in het verkeerde (sub)forum zitten, kan een mod mij dan misschien verhuizen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Dit topic hoort thuis in Spielerij - Problemen & Vragen.

Heb je deze workaround al geprobeerd?

[ Voor 27% gewijzigd door Flex0r op 23-10-2013 11:40 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Hmm, ik kan alleen het topic zelf niet verplaatsen..

Heb de actie uit de workaround uitgevoerd, hoewel ik het nog niet helemaal snap. Hoe is het nu mogelijk meer RAM voor de game toe te wijzen als dat geheugen niet beschikbaar is - het moet toch ergens vandaan komen?

Ik zal laten weten of het werkt.

EDIT;

Helpt niets, kan nu zelfs niet meer op de campaign map komen. Krijg al een crash bij het laden van de savegame.

[ Voor 16% gewijzigd door MuFFIN 007 op 23-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Waarschijnlijk is de 2GB een default harde grens die het OS oplegt voor de user.
Op deze manier stel je de grens hoger in, je kunt ook in plaats van 2500 bv. 2700 gebruiken.

Je kunt het terug draaien door bcdedit /deletevalue increaseuserva(+reboot natuurlijik) te doen.

Verder heb je al je drivers up to date(chipset, videokaart en audio)?

[ Voor 11% gewijzigd door Flex0r op 23-10-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Flex0r schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:25:
Waarschijnlijk is de 2GB een default harde grens die het OS oplegt voor de user.
Op deze manier stel je de grens hoger in, je kunt ook in plaats van 2500 bv. 2700 gebruiken.

Je kunt het terug draaien door bcdedit /deletevalue increaseuserva(+reboot natuurlijik) te doen.

Verder heb je al je drivers up to date(chipset, videokaart en audio)?
Dus Windows 7 stelt automatisch een restrictie op dat programma's bij elkaar niet meer dan 2 van de 4 GB RAM in mijn systeem mogen gebruiken? Echt nooit van geweten!

Het zou echter wel kunnen kloppen, heb een oudere savegame geladen en sindsdien geen crash meer :D

M'n drivers zijn allen up-to-date, video kijk ik één keer in de drie maanden na, soms zelfs vaker als er problemen zijn met nieuwe games. Audio is van Realtek, heb ik één keer upgedate toen door onbekende redenen m'n geluid niet meer werkte, maar dat is al jaren terug. Chipset heb ik nog nooit aangezeten, dus daar zal wel gewoon de standaard Intel generic driver opzitten..

Toch trekt de game wel een zware wissel op m'n pc, game draait nog op de achtergrond en vreet alsnog 25% processorkracht en 1.2 GB RAM weg op dit moment :o

Misschien toch maar eens gaan kijken naar een nieuw platform (Mobo / CPU / Ram) en dan gelijk 64 bits OS installeren - kon de bèta van BF4 door x64 restrictie ook al niet spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Volgens mij staat er een link naar uitgebreidere uitleg van microsoft onderaan de workaround.

Je kunt 4 GB in je 32-bit systeem drukken maar effectief houd je daar maar ~3.7 van over.
Windows reserveert memory voor hardware, eigen kernel en nog wat standby.
Vergeet niet dat de minimum specs voor Win 7 1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) of 2 GB RAM (64-bit) zijn.

Al met al houd je dan met wat geluk denk ik zo rond de 250 MB vrij als je de game(die ook meer dan 2GB claimt) erbij doet en tegenwoordig ben je dat al kwijt als je je browser met meerdere tabs opent. ;)

Het is dus aan de krappe kant voor games met slechte optimalisatie, helaas hebben meerdere games dat probleem. Cities xl is daar ook een mooi voorbeeld van.

Maar goed om te horen dat het nu lijkt te werken naar behoren.
Kan trouwens best zijn dat je savegame corrupt geraakt is door één van de crashes.

[ Voor 24% gewijzigd door Flex0r op 23-10-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1