Celeron 466 overklokken met Taiwanfannetje

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Heej allemaal,
ik heb hier nog een Celeron 466, en ik denk erover om het ding over te gaan klokken. Een gast elders op dit forum zei dat dat best op 525 (7*75) zou kunnen.

Wat is de grens aan snelheid, waarop ik het ding kan zetten, zonder dat ik een extra vette koeler moet kopen? Het is de PC van mijn broertje maar, en ik ben blut, dus een extra koeler zit er even niet in.

Kan het zonder extra koeler op 7*75=525, of misschien ook nog op 83*7=581?

Alvast bedankt!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Hallo?
Ik heb het ding nu op 7*72=504 gezet, en het loopt goed. Kan ik nog hoger gaan? Reply even! Als ik mijn Celly opblaas is het JULLIE schuld!!! ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Zet dan de FSB en vcore maar op zijn allerhoogst ;)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Taiwanfannetje? je bedoelt dat ding van intel zelf?
Ik heb dat erop zitten en volage op 2.1 en haal de 583.. maar met dit weer wordt hij dan 50 graden

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hij kan zo hoog dat hij nog stabiel loopt bij een redelijke temperatuur. that's it...

sjonge...het is geen snelservice hier op zondag middag met dit soort weer.
Het is vandaag helemaal geen weer om te gaan overklokken...het is weer om bij het water te gaan liggen. HALLO!!
ok, ik neem de schuld op me als het mis gaat..(dan begin ik wel te lachen)

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Draait hier stabiel op 525 met standaard fan. Itt tot mijn 366@550 die het wat moeilijk heeft met dit weer :'(

Verwijderd

Taiwan-fannetje, ik vind dat je niet zo minachtend moet doen over Taiwanese producten, wist je wel dat misschien wel 70% van alle moederborden en fannetjes en koelelementen en grotere ventilatoren, en zelfs plafondventilatoren en Airconditioners in TAIWAN gemaakt worden, en dat ze nog erg goed zijn ook voor dat geld wat wij er voor moeten betalen, die paar tientjes...

Ook in Japan wordt veel goeds gemaakt, maar de daglonen zijn daar al zo hoog, dat Japan zelfs hun producten uit besteden aan Taiwan of ZuidKorea... ;)

• php
  • Niet online

php

En uit Italie komen de beste vrouwen, hè Harry ;) ;) ;)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
een processor opblazen? je kan gewoon hogere fsb proberen en als je systeem vastloopt (blauw scherm,vast beeld) dan doe je een stapje terug geen probleem. hetzelfde met videokaart. is helemaal niet riskant ofzo hoor. alleen als je op lange termijn hem te hoog klokt krijg je mischien problemen, burn outs enzo. maar om te testen offie het aankan kun je hem echt gewoon erop zetten.

maar met 580 heb je wel extra koeling nodig. meestal kun je 50-60 mhz zonder extra koeler opklokke

• Captain Pervert
De uitdrukking 'Taiwanner' heb ik van tweakers.net, in een overclocking tutorial die ik anderhalf jaar geleden ofsow heb gelezen.
Ik bedoel er verder nix meej.... :)

Verwijderd

ik ken een celly 466@581 met een gewoon simpel fannetje. Daait al bijna een jaar stabiel. :)

kan dus wel...

Verwijderd

had ik ook, een C400 op 564 met intel retail koeler. Toen een keer een wat betere koeler op gezet met een extra Gamma-blower en m'n temp daalde +-9 graden.
Nu haal ik het zelfde met FEP32 koelers zonder Gamma-blower.

Binnenkort eens een Orbje testen
Pagina: 1