Nieuwe goedkope printer!

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:32
Hoi!

Ik zoek een nieuwe printer, een van onder/rond de €50 en met als belangrijkste 'feature', inktcartridges die makkelijk hervuld kunnen worden.

De reden: ik zit hier namelijk met twee oude printers. Een Lexmark Z24 waarvan de zwarte inktcartridge zoek is en een HP Deskjet 840c, die enkel wil printen met een kleurencartridge én zwartcartridge die beiden nog genoeg inkt hebben. Anders weigert hij dienst. Hervullen kan niet, omdat HP de cartridges uitleest op ID. Het kopen van nieuwe cartridges gaat rond de €50 kosten en beide printers zijn antiek (de z24 wordt bijvoorbeeld niet ondersteund op Windows 7), dus vandaar.

Op Pricewatch heb ik nog even rondgekeken maar ik kan niet vinden welke printers wel of niet moeilijk gaan doen. Deze valt in ieder geval op:
pricewatch: Canon Pixma MP230 - Komt deze met inkt?

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Iedere nieuwe printer krijg je halfvolle cardridges met inkt. Het verkoopmodel van deze fabrikanten is dat ze juist verdienen op het verkoop van de inkt.

Zelf heb ik een Canon Pixma MX350 (2009). Deze cartrigdes zijn ook gechipt en kunnen nauwelijks bij worden gevuld(ondanks dat het plaatselijke inktstation het tegendeel beweerde).

Xbox: Gulpener88

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-02 11:07
Investeer in een laserprinter en stop met die inktonzin. Maak nu al ruim anderhalf jaar gebruik van de Xerox 6015NI (gescoord via iBood voor 230) en het is een verademing. Niet elke keer reinigen, niet half-verstopte koppen, niet 6 kleuren van 15-20 euro per stuk die ook opgaan bij zwart/wit printen etc. Altijd klaar voor gebruik en een veelvoud van het aantal pagina's printbaar. Ik ben nog steeds met de halfgevulde startersset bezig. Bij een inkjet was ik met gemak 2-3 setjes verder.

En hervul inkt is bijna altijd prut. Vervaagt vaak snel, chip wordt niet herkend door de printer of weigert sowieso dienst.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ikt
Ik print weining dus een laserprinter is veel te duur voor mijn doen. Ik heb enkel graag een printer zodat áls er iets nodig is, dat ik het ook kan printen.

Ik zal eens zoeken of de MP230 enigzins resetbare cartridges heeft.

• Señor Sjon
Ik print ook niet veel. Maar als ik eens snel een printje nodig had, dan kon ik weer wachten tot de koppen gereinigd waren. Ondertussen werd de halve cartridge leeggesproeid hiervoor. En bij het volgende printje een paar weken later weer. Per velletje wil je niet uitrekenen wat een inktjet kost, vooral bij weinig printjes. Daar rekenen al die testen niet mee.

Foto's printen heeft ook geen zin, een fotocentrale doet dat veel sneller en goedkoper.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 16:09
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor het navullen. Ik heb jarenlang naast het gewone assortiment ook navul cartridges verkocht en kan eigenlijk maar 1 ding zeggen: niet doen. Ik heb er zo veel problemen mee gezien (niet herkennen van cardridge, inferieure afdrukkwliteit, lekkende cartridges of zelfs defecte printers) dat ik er zelf niet meer aan begin en het ook iedereen afraad.

Wat echter wel loont is een wat duurdere printer kopen die gericht is op wat betaalbaardere afdrukken.
Die € 50 - € 100 die je meer betaald aan de printer verdien je namelijk binnen afzienbare tijd terug in lagere afdrukkosten (natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de hoeveelheid die je afdrukt). Als de prijs van de printer zelf hoger is heeft de fabrikant ook de mogelijkheid daar meer winst op te maken en hoeft de winst niet alleen maar uit de verkopen van de cartidges te komen.

Een HP OfficeJet Pro 8100 is bijvoorbeeld zo'n printer. Daar kun je zogenaamde XL cartdiges voor kopen en daar print je echt heel goedkoop mee. Een zwarte 950XL voor 2.300 pagina's kost € 24,50 en de drie 951XL kleuren cartrdiges voor 1.500 pagina's kosten € 18,-

• Señor Sjon
Ook niet mee eens. Ik heb eens geïnvesteerd ;) in een Canon MP980. Toen het topmodel met de veronderstelling dat ie ook wel wat zuiniger zou zijn. Nou, niet dus. De oude HP 5550c die ik ervoor had, was dan een stuk beter. Met geen stok krijg je me meer terug naar een inkjet.

En vergeet niet, in die score voor aantal printjes zit niet het reinigen, uitlijnen en weet ik veel wat die printers allemaal doen voor er een velletje uitkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 22-10-2013 14:51 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 10:09
Kijk eens op ebay.de voor je cartridges. Net 3 setjes van 6 cassettes besteld voor 25 euro incl post, waar ze hier 7-8 euro per stuk kosten. Vergelijk:

http://www.ebay.de/itm/18...ageName=ADME:L:OU:NL:3160

met

http://www.123inkt.nl/search/?search=hp+363

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Standeman

Prutser 1e klasse

ikt schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:44:
Ik print weining dus een laserprinter is veel te duur voor mijn doen. Ik heb enkel graag een printer zodat áls er iets nodig is, dat ik het ook kan printen.
Dan juist is een laserprinter geweldig. Geen gezeur met opgedroogde / verstopte cardridges e.d. Na verscheidende inkjets te hebben gehad, heb ik een simpel samsung laser printertje gekocht die hooguit 3x per maand een printje er uitspuugt. Werkt fantastisch en ik gebruik al 3 jaar dezelfde toner. Alleen jammer dat het zwart/wit is, maar eigenlijk mis ik de kleuren niet.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 16:09
Senor Sjon schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:50:
Ook niet mee eens. Ik heb eens geïnvesteerd ;) in een Canon MP980. Toen het topmodel met de veronderstelling dat ie ook wel wat zuiniger zou zijn.
Ja maar dan heb je het ook niet over een printer die gericht is op goedkoop afdrukken, daar staat juist fotokwaliteit centraal en inderdaad dat dingen zuigt inkt alsof het bier is :-/
Ik geef je gelijk dat lasers in de regel wel goedkoper zijn (en vooral als je ze weinig gebruikt) maar vergis je niet in de mogelijkheden van inktjet printers hoor! Een Epson B510DN doet bijvoorbeeld een dikke 8.000 pagina's met de € 45 kostende extended cartdige - dat evenaart een laser behoorlijk... en dan hebben we het nog niet eens over de fotokwaliteit waar dit apparaat mee kan printen. Maar inderdaad, als je 'm niet regelmatig genoeg gebruikt droogt de boel wel uit.

Afbeeldingslocatie: http://img.youtube.com/vi/fzXiRNJTD9w/0.jpg

Als je een laser zou willen overwegen en wel kleur wilt behouden, dan is dit misschien een optie?
Samsung CLP-365

[ Voor 24% gewijzigd door -Elmer- op 22-10-2013 15:05 ]

• Señor Sjon
-Elmer- schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

Ja maar dan heb je het ook niet over een printer die gericht is op goedkoop afdrukken, daar staat juist fotokwaliteit centraal en inderdaad dat dingen zuigt inkt alsof het bier is :-/
Ik geef je gelijk dat lasers in de regel wel goedkoper zijn (en vooral als je ze weinig gebruikt) maar vergis je niet in de mogelijkheden van inktjet printers hoor! Een Epson B510DN doet bijvoorbeeld een dikke 8.000 pagina's met de € 45 kostende extended cartdige - dat evenaart een laser behoorlijk... en dan hebben we het nog niet eens over de fotokwaliteit waar dit apparaat mee kan printen. Maar inderdaad, als je 'm niet regelmatig genoeg gebruikt droogt de boel wel uit.

[afbeelding]

Als je een laser zou willen overwegen en wel kleur wilt behouden, dan is dit misschien een optie?
Samsung CLP-365
Ik vond de kwaliteit nou ook niet je van het van de MP980. Klein foutje in de papierplaatsing en er was weer een euro verprint. Nee dat is echt mijn ICT miskoop geweest. :P Een fotocentrale doet het veel beter voor veel minder gedoe. En de laserjet produceert voor mij acceptabele plaatjes als ik er één nodig heb.

Dat ding kan wel als een meester dia's/negatieven scannen, dus daarom heb ik hem nog. :+

• ikt
Bedankt voor de input, ik ga nog even overleggen over de laserprinter!
Pagina: 1