Verzoek om "plasmascherm" op wikipedia te updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Bij deze een vriendelijk verzoek aan de Tweakers om het volgende artikel op Wikipedia te updaten:
Wikipedia: Plasmascherm

Dit artikel is hopeloos outdated. Ik zal een aantal voorbeelden geven. Er staat in:
- Lcd-schermen doen vooral als computerbeeldschermen dienst [dit was misschien vroeger zo, maar tegenwoordig is de lcd-tv erg populair]
- Bij gelijke beeldgrootte zijn plasmaschermen in het algemeen duurder dan hun lcd-tegenhanger [volgens mij zijn plasmaschermen al jaren goedkoper dan de top-line lcd-schermen bij gelijke beeldgrootte]
- een lcd van dezelfde grootte verbruikt in het algemeen meer energie [dan een plasma-scherm] door de altijd volop brandende backlight [hier geloof ik vrij weinig van. Ik hoop dat iemand die hier iets meer verstand van heeft een betere vergelijking van energieverbruik van plasma's en lcd's kan maken].
- Een plasmascherm is zeer ondiep (een tiental cm) [Er zijn al veel ondiepere schermen].

Ik hoop dat er een groepje tweakers is die een beetje verstand hebben van plasma-schermen en het hele artikel grondig willen herzien. Zelf heb ik hier niet echt de tijd voor.

Ook het artikel Wikipedia: Liquid crystal display ziet er trouwens vrij oud en incompleet uit.

Voor inspiratie kunt u natuurlijk op de Engelse versie van Wikipedia kijken. Ik verwacht voor de Nederlandse versie geen artikel op hetzelfde niveau, maar het zou mooi zijn als de kwaliteit wel enigszins verbeterd werd.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:43
Bent u soms in de war? U post nu op tweakers.net terwijl u het over wikipedia.org heeft. Waarom zou tweakers.net artikelen op wikipedia gaan aanpassen?

Verder is het idee achter wikipedia dat als iets niet klopt dit door iedereen gewijzigd kan worden. Klopt er iets niet dan mag u dit zelf aanvullen/verbeteren.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 21:32

Shabbaman

Got love?

HenkEisDS schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:36:
Verder is het idee achter wikipedia dat als iets niet klopt dit door iedereen gewijzigd kan worden. Klopt er iets niet dan mag u dit zelf aanvullen/verbeteren.
Op zich vind ik het wel prima om iemand te nomineren om een wiki aan te passen. En aangezien Tweakers tegenwoordig graag genomineerd wil worden...

Toch vreemd, het is en geen vrijdag en geen 1 april...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• dusty-2011
HenkEisDS schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:36:
Bent u soms in de war? U post nu op tweakers.net terwijl u het over wikipedia.org heeft. Waarom zou tweakers.net artikelen op wikipedia gaan aanpassen?

Nee, ik ben niet in de war. Ik heb een vriendelijk verzoek gedaan aan de bezoekers van Tweakers.net om een Wikipedia-artikel te updaten. Ik hoop dat er een aantal Tweakers zijn die wel verstand hebben van plasma- en lcd-schermen, en die voldoende tijd en motivatie hebben om hun kennis te delen met anderen. Indien u geen tijd of zin heeft om Wikipedia te updaten, prima, dan kunt u dit topic negeren.

Zoals ik al eerder zei heb ik zelf op dit moment vrij weinig tijd. Indien geen enkele Tweaker de artikelen wil updaten dan zal ik er zelf in de weekenden eens naar gaan kijken. Maar ik denk dat er andere mensen zijn die meer parate kennis hebben op dit gebied en dus makkelijker en sneller de artikelen kunnen verbeteren.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:43
Ah, dan ben ik zelf abuis. Ik dacht even dat u op zoek was naar de redactie van wikipedia. ;)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb al eens het een en ander aangepast, maar het is echt veel. Misschien dat ik er eens de tijd voor neem, alhoewel ik die tijd beter in mijn eigen website kan steken over televisies.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dusty-2011 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:01:
[...]

Nee, ik ben niet in de war. Ik heb een vriendelijk verzoek gedaan aan de bezoekers van Tweakers.net om een Wikipedia-artikel te updaten. Ik hoop dat er een aantal Tweakers zijn die wel verstand hebben van plasma- en lcd-schermen, en die voldoende tijd en motivatie hebben om hun kennis te delen met anderen. Indien u geen tijd of zin heeft om Wikipedia te updaten, prima, dan kunt u dit topic negeren.

Zoals ik al eerder zei heb ik zelf op dit moment vrij weinig tijd. Indien geen enkele Tweaker de artikelen wil updaten dan zal ik er zelf in de weekenden eens naar gaan kijken. Maar ik denk dat er andere mensen zijn die meer parate kennis hebben op dit gebied en dus makkelijker en sneller de artikelen kunnen verbeteren.
Dus, omdat jij het een probleem vind en zelf geen tijd hebt om het aan te pakken, wil je er nu ons probleem van maken? Nofi, maar dat is wel een beetje hoe het overkomt zo.

En heel eerlijk: als je een beetje doorredeneert, zou je je oproep zelfs onder spam kunnen scharen; namelijk de oproep om naar een andere site te gaan.
Ik snap je bedoeling en die is goed...maar bedenk wel wat je vraagt en hoe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dusty-2011
The Eagle schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:14:
[...]

Dus, omdat jij het een probleem vind en zelf geen tijd hebt om het aan te pakken, wil je er nu ons probleem van maken? Nofi, maar dat is wel een beetje hoe het overkomt zo.

En heel eerlijk: als je een beetje doorredeneert, zou je je oproep zelfs onder spam kunnen scharen; namelijk de oproep om naar een andere site te gaan.
Ik snap je bedoeling en die is goed...maar bedenk wel wat je vraagt en hoe :)
Ik wil er niemands probleem van maken. Zoals ik eerder al zei, mocht u geen tijd of zin hebben, prima. Dat kunt u mijn oproep gewoon negeren.

Mijn post kun je zien als een oproep voor vrijwilligerswerk. De mensen die stukjes schrijven op Wikipedia zijn allemaal vrijwilligers. U krijgt er niets voor betaald, maar helpt mee aan het verbeteren van de kwaliteit van een gratis toegankelijke encyclopedie. Ik haal er geen enkel financieel voordeel uit als iemand aan deze oproep gehoor geeft, en Wikipedia zelf is een non-profit organisatie. Ik zou mijn post zelf dus niet als spam omschrijven. Ik heb de regels goed bestudeerd voordat ik mijn oproep deed en heb hieruit geconcludeerd dat het legaal was. Maar als een mod hier andere ideeën over heeft dan hoor ik dat graag.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-02 22:55
Bij deze een vriendelijk verzoek aan Nederlanders om het volgende voorwerp op te ruimen: Foto: opengereten vuilniszak

Dit voorwerp is hopeloos smerig. Ik zal een aantal voorbeelden geven:
- Opengereten vuilniszakken trekken ongedierte aan [dit was niet zo toen hij dicht was, maar inmiddels is hij onder katten razend populair]
- Ze stinken vanwege de luchten van rottende producten die eruit opstijgen.
- Het hoort hier helemaal niet zo te liggen
- Het ziet er niet uit

Ik hoop dat er een groepje Nederlanders is die weten waar je zo'n opengereten zak kunt laten en hem eens grondig willen opruimen. Zelf heb ik hier niet echt de tijd voor.

Ook dit voorwerp Foto: opengereten zak verderop ziet er irritant uit.

Voor inspiratie kunt u natuurlijk op de site van de gemeentelijke reinigingsdienst kijken. Ik verwacht hier in de straat natuurlijk niet dat jullie het op hetzelfde niveau opruimen, maar het zou mooi zijn als de kwaliteit wel enigzins werd verbeterd.

Beetje flauw misschien maar wat houdt je tegen om zelf de Engelse pagina te vertalen en als uitgangspunt voor aanpassingen te nemen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:08
Ik zal wel de enige zijn die het gewoon daadwerkelijk zag als een onschuldig en goed bedoelde vraag en snap dan ook niet helemaal waarom er op deze manier op gereageerd denkt te moeten worden. Oh well.

Nickname does not reflect reality

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-02 22:55
Ik zie ook wel dat de TS zich van geen kwaad bewust was. @ts: was flauw van mij dus trek het je niet aan.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kan je niet op Wikipedia zelf een artikel aanmerken voor updates?
Dan zou iemand uit de Wiki community het zelf op moeten pakken lijkt mij.

Last.fm | Code Talks

• dusty-2011
Afvalzak schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:13:
Kan je niet op Wikipedia zelf een artikel aanmerken voor updates?
Dan zou iemand uit de Wiki community het zelf op moeten pakken lijkt mij.
Ik heb even uitgezocht hoe dat kan. Na even zoeken vond ik de zogenaamde Hitlist waar je artikelen op kunt zetten die wel voor verbetering vatbaar zijn. Ik heb het plasma-artikel en het lcd-artikel er beide opgezet, zie:
Wikipedia: Wikipedia:Hitlist
Ik hoop dat iemand uit de Wiki community hier mee aan de slag gaat.
Ik zie ook wel dat de TS zich van geen kwaad bewust was. @ts: was flauw van mij dus trek het je niet aan.
Ik kon wel lachen om je vuilniszak verhaal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even puur uit niewsgierigheid: wat heeft je eigenlijk doen besluiten je hulpkreet te doen posten? De meesten zouden hun schouders ophalen, de wiki afdoen als een voor LCD en plasma TV's ongeschiktt informatiemedium, en een site zoeken waar e.e.a. wel goed of up to date beschreven staat.

TenIj je wikipedia graag als waarheid beschouwt natuurlijk. Maar dat lijkt me sowieso in de basis al geen slim plan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 23:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dan mag deze eigenlijk wel dicht.. er zullen ongetwijfeld users van Tweakers op Wikipedia editten, maar het forum is daar geen board voor.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.