Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] Switchen naar desktopversie

Pagina: 1
Acties:

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-11 14:02

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Ik hoor persoonlijk vaker de vraag naar een knop om alsnog naar de volledige site te kunnen. Is dit ook mogelijk?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Voor alsnog zit dit niet in de scope van het project. Ik wil op den duur wel iets ontwikkelen a la /devicedetect, maar gezien ons dev-team fors verkleind is moeten we maar even kijken of dat nog realistisch is :(

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Ay das jammer. Gedachte erachter is dat je op een mobiele site alles moet her ontdekken en sommige hebben daar geen zin in. Dus gebruikerservaring is minder bij het niet realiseren.

• Misha
Yep, klopt :)

Wat je vaak ook ziet is dat mensen automatisch terugvallen naar de desktopversie, omdat ze verwachten dat de .mobi bijv. niet alle info heeft en ze niks willen missen. Dat heb ik al in meerdere studies gelezen en merk het ook bij mezelf. Nou hebben wij geen .mobi, maar een responsive site en vraag me af in hoeverre het daarvoor ook geldt (sowieso vraag ik me af of de average joe weet dat hij niet op een .mobi zit :+)

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:16
Zelf ook zoiets ondervonden inderdaad. Dat wanneer je switcht in bijv. Chrome op een Android telefoon naar desktop-modus, dat je dan blijft in de mobile-modus.

Wellicht dat er nog iets getweakt kan worden aan de user-agent selectie?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waarom zou je op desktop de mobile versie willen gebruiken? :?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Zoals eerder door micha en mijzelf gezegd:
- Mensen denken content te missen
- Snappen de mobile versie niet en kunnen dingen niet terug vinden waardoor ze denken dat ze content missen

Heel veel mensen kunnen _niet_ tegen veranderingen. Ga maar naar een random bedrijf tijdens het verhuizen van XP naar Windows 7. Iedereen hoor je dan klagen.

[ Voor 30% gewijzigd door Stekeltje op 06-11-2013 09:29 ]

• Misha
Xaero schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:28:
Zelf ook zoiets ondervonden inderdaad. Dat wanneer je switcht in bijv. Chrome op een Android telefoon naar desktop-modus, dat je dan blijft in de mobile-modus.

Wellicht dat er nog iets getweakt kan worden aan de user-agent selectie?
Ik heb geen idee hoe het werkt in Chrome, maar skipt hij dan niet gewoon geforceerd de .mobi? Gezien wij geen .mobi hebben, en het doen met media queries, denk ik dat die feature gewoon niet bedoeld is voor RWD-sites?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Misha schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:50:
[...]

Ik heb geen idee hoe het werkt in Chrome, maar skipt hij dan niet gewoon geforceerd de .mobi? Gezien wij geen .mobi hebben, en het doen met media queries, denk ik dat die feature gewoon niet bedoeld is voor RWD-sites?
Chrome stuurt denk ik alleen een andere user agent mee als je de "forceer desktop versie" functie gebruikt. Zoals je zelf al aangeeft werkt dit niet met media queries omdat je hier vaak met resoluties en maximale breedtes werkt.
Pagina: 1