Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 3.0 port replicators

Pagina: 1
Acties:

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:45
Sinds ik mijn vaio pro heb zit ik te kijken naar een usb 3.0 port replicator om ook mijn workstation te vervangen, maar dat ik niet elke keer zit te klooien om alles weer aan te sluiten. Een usb 3.0 PR lijkt hiervoor dus de geschikte oplossing.

Nu heb je de HP 3005pr, maar daar staan echt TE veel slechte verhalen over. En dan heb je nog de Toshiba DynaDock U3.0. Deze lijkt ook aan mijn eisen te voldoen, maar daar is weer bar weinig over te vinden.

Wie heeft hier ervaring mee (of met andere producten)? Ik ben niet merken gek, als het maar werkt..

De meeste PR's hebben wel, gigabit, hdmi, audio jack en weer meer usb poorten ter beschikking, dat is ook het enige wat ik er van verwacht.

Voor de Sony vaio pro is geen dockingstation te krijgen, dus dat valt al af, dus dan gaan we naar de next best thing (voor zover dat mogelijk is uiteraard:))

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:45
Niemand die hier ervaring mee heeft?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Bij Scholten awater kan ik deze weken de targus usb 3.0 docking station testen !!
http://www.sa.nl/demo-docking-stations/

Mits je zakelijk gebruik kan aantonen..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:04

Sick Nick

Drop the top!

Ik gebruik een Targus met m'n VAIO Duo 13, werkt als een zonnetje:

http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=ACP70EUZ

2 externe monitoren (1920x1200 elk), gigabit LAN, toestenbord/muis ontvanger en printer in de USB en dan nog wat vrije USB poorten voor USB sticks. Vooral de 2 aan de zijkant zijn erg handig.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sick Nick schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:55:
Ik gebruik een Targus met m'n VAIO Duo 13, werkt als een zonnetje:

http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=ACP70EUZ

2 externe monitoren (1920x1200 elk), gigabit LAN, toestenbord/muis ontvanger en printer in de USB en dan nog wat vrije USB poorten voor USB sticks. Vooral de 2 aan de zijkant zijn erg handig.
Ik vind deze persoonlijk wel voldoende, maar niet goed. De muis beweegt niet soepel en als je snel typt dan is er vertraging op je scherm. Als je FullHD video bekijkt en je kopieert een groot bestand van een fileserver naar een USB3 schijf, dan wordt de vertraging soms heel groot en dan wordt het gebruik van de muis gewoon irritant. Ook haalt de ethernetpoort in mijn ultrabook hogere snelheden dan de ethernetpoort in de dock.

Ik heb er 2x1920x1080 beeldschermen op aangesloten, dus dan zou er iets meer bandbreedte over moeten blijven dan bij 16:10. Misschien is mijn USB 3.0 poort niet krachtig genoeg omdat het bij jou wel als een zonnetje werkt?

Mijn advies: koop de dock bij bij de betreffende laptop hoort. Dat werkt in de praktijk veel beter. Ik heb jarenlang met de Dell docks gewerkt en die hadden nooit last van de bovengenoemde problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 24-10-2013 13:24 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het komt niet vaak voor dat ik 1080p full screen bekijk en tegelijk vanaf m'n NAS naar een USB3 schijf grote files kopieer (opslag is tenslotte op de NAS :P ). Het is voor mij meer voor productiviteit, denk aan de dagelijkse office taken (outlook/word/powerpoint/excel). De muis gaat hier wel soepel en ook snel typen is geen probleem. Kan me wel voorstellen dat USB3 op den duur toch verzadigd is als je jouw zware taken allemaal tegelijk wil doen ja. Je kan het nog een beetje verlichten door maar 1 monitor op de dock aan te sluiten en de andere op je laptop (wel weer een extra stekker natuurlijk).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CasGas schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:09:
En dan heb je nog de Toshiba DynaDock U3.0. Deze lijkt ook aan mijn eisen te voldoen, maar daar is weer bar weinig over te vinden.

Wie heeft hier ervaring mee (of met andere producten)? Ik ben niet merken gek, als het maar werkt..
Ik gebruik de DynaDock U3 sinds een half jaar of zo, ik had de DynaDock V10 en na de driver/software upgrade werkte dat goed (zie mijn productreview), en wilde twee beeldschermen kunnen gebruiken en USB3.

De DynaDock U3 werkt goed, maar ook hier was er wel een driverupgrade nodig, in dit geval van mijn USB3 drivers. Ik combineer het met een Toshiba Z830 ultrabook, en ben er heel tevreden mee; de twee schermen werken mooi zonder al teveel drag op de processor (ik heb een 22" 1650*1080 en een 17" 1280*1024 scherm aangesloten), en keyboard, muis, numeriek toetsenbordje, externe harde schijf etc :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Trommelrem
Sick Nick schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:26:
Het komt niet vaak voor dat ik 1080p full screen bekijk en tegelijk vanaf m'n NAS naar een USB3 schijf grote files kopieer (opslag is tenslotte op de NAS :P ). Het is voor mij meer voor productiviteit, denk aan de dagelijkse office taken (outlook/word/powerpoint/excel). De muis gaat hier wel soepel en ook snel typen is geen probleem. Kan me wel voorstellen dat USB3 op den duur toch verzadigd is als je jouw zware taken allemaal tegelijk wil doen ja. Je kan het nog een beetje verlichten door maar 1 monitor op de dock aan te sluiten en de andere op je laptop (wel weer een extra stekker natuurlijk).
Mwah, dat was juist bij mij het probleem. Als ik een youtube filmpje kijk op het ene scherm en op het andere scherm in Word aan het werk ben, dan wordt de muisaanwijzer en de toetsenbordreactiesnelheid toch heel erg traag. In Word is dat gewoon irritant. Als ik een toets in druk, dan wil ik dat die direct verschijnt, zonder vertraging. Bij een beetje internetten is het nog vervelender, omdat je niet meer kunt voorspellen waar je muis terecht komt als je je muisbeweging stopt. Snel doorklikken is er niet meer bij.

Er is echter wel prima mee te werken en daarom vind ik dat het apparaat opzich voldoende werkt. Maar mijn ervaring is dat de merk-specifieke docks gewoon veel beter zijn omdat ze niet via USB3 communiceren maar via een eigen protocol. Aangezien de merk-specifieke docks voor ongeveer dezelfde prijs worden verkocht als de Targus dock, raad ik de Targus dock alleen bij merken die beperkte accessoires hebben (Acer, Apple, etc.).

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

In dit geval gaat het om een VAIO Pro, die heeft ook geen specifieke dock zoals de oudere S/Z series. Dus de enige optie is een USB3 dock :)

• Trommelrem
Dan zou ik die Targus opzich wel aanraden. Het heeft z'n beperkingen, maar er valt wel mee te werken. Het is niet zo dat er toetsen wegvallen ofzo, maar er zit gewoon een kleine vertraging tussen het indrukken van de toets en het daadwerkelijk verschijnen van de letters.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 10:47
Ondanks alle negatieve recensies van niet-laptop specifieke port replicators heb ik sinds kort de HP 3005PR.
Ik heb namelijk van alle oude laptops nog nu zinloze dockings liggen, die onbruikbaar zijn voor de nieuwere...
En met USB3 lijkt de connectie me echt snel genoeg voor netwerk, video en audio.

Belangrijkste doel was de vaste Gigabit netwerkverbinding, omdat mijn Lenovo Yoga alleen het trage Wifi (BGN) op 2,4 GHz ondersteunt. Lenovo BIOS accepteert (voorlopig nog) geen Intel 7260 wifi kaartjes met AC op 5 GHz.

Tot nu erg tevreden over het gemak van aansluiten van mijn laptop op beeldscherm, speakers, bedraad netwerk, USB-gateways en externe schijf.

Geen enkele vertraging in de externe monitor (Dell 1920*1200) via HDMI, het lijkt zelfs alsof audio afspelen minder resources kost door de externe audiokaart....

[ Voor 28% gewijzigd door emmerx op 16-07-2014 12:45 ]

Draadloos laden op onze Zon

Pagina: 1