Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik zit met een vreemd probleem binnen Exchange 2007. We ontvingen van onze provider de melding dat er dagelijks veel mail wordt verstuurd naar 1 specifiek mailadres. Het lijkt er zelf op dat alle reguliere mail ook wordt gezonden naar dit ene specifieke mailadres. Daaropvolgende heb ik protocol logging aangezet en kan idd bevestigen dat dit over de send connector heen gaat.

Het gaat het om de 'waarom'. Om meer in detail te treden, er draait ook een exact server met synergy hier en het mailadres wat 'gebruikt' wordt heeft hier ook mee te maken smg@smg.domeinnaam.nl. Het gewone domein is voor het gemak even domein.nl.

Er bestaat een contact binnen de exchange omgeving met dit mailadres. Dit zou nodig zijn voor de gateway koppeling met Synergy (synergy is ooit geplaatst door een extern bedrijf, het fijne weet ik er niet van). Verder is er een Send connector met de naam Synergy Mail Gateway. Die is echter al een tijd uitgeschakeld. Ik trof ook aan een Accepted domain smg.domein.nl / ingesteld als external relay. als laatst een Receive connector. Die wordt gebruikt zodat de Exact Synergy server mag mailen.

De vraag is, waarom er zoveel mail wordt verstuurd naar dit mailadres? Voor zover bekend zijn er geen processen die dit automatisch doen. Kan ik meer logging ergens doen om meer te weten te komen?

Dank.

Marcel

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01
Externe bedrijf bellen die dat gemaakt heeft? Ik ga er vanuit dat ze dat daar wel weten. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Ik ben absoluut geen synergy expert. Maar je kunt met SMG alle email automatisch op laten slaan (doorsturen) in synergy. In dit geval zal het voor alle mailboxen ingesteld zijn.

Waarom? Er zal ooit voor gekozen zijn alle email in synergy op te gaan slaan.

Hoe en waar dit precies in te stellen is weet ik niet. Bel even met Exact.