Toon posts:

Klein maar toch zwaar irritant probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey, een aantal jaar geleden heb ik een 'Sony dav-dz260' gekocht. Vervolgens aangesloten op mijn xbox360 en alles werkte prima. Toen ik hem aan heb gesloten op mijn PC kwam er geen geluid meer uit mijn centrale speaker. Als ik via de Dav zelf alle speaker controleer doen deze het allemaal. Gebruik ik de centrale speaker (met alle andere speakers) voor DVD, USB, Audio of TV (m'n pc dus) dan doet de speaker het niet meer.

Als ik de centrale Speaker aansluit op een andere ingang doet deze het wel....

Iemand enig idee waar de fout kan liggen?

Alvast bedankt

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Wat bied je aan aan geluid?

2.0 of 2.1 of 5.1?

Lijkt mij een typisch "settings" verhaal

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 23:31
Dus als je een DVD met 5.1 afspeelt in de Sony zelf werkt de center ook niet? Want dan zou hij het sowieso moeten doen. Als hij met de witte ruis test wel nog een signaal geeft, lijkt me iets wat in de Sony de geest heeft gegeven, zoals de sound decoder.

Gebruik je Pro logic, 2CH Stereo, A.F.D STD of A.F.D Multi als audio setting bij de pc?
Aangesloten via optical?

Verwijderd

Topicstarter
CeesKees schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:44:
Wat bied je aan aan geluid?

2.0 of 2.1 of 5.1?

Lijkt mij een typisch "settings" verhaal
5.1, heb all mn settings na gelopen, waar zou dan de fout moeten liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Tronic schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:45:
Dus als je een DVD met 5.1 afspeelt in de Sony zelf werkt de center ook niet? Want dan zou hij het sowieso moeten doen. Als hij met de witte ruis test wel nog een signaal geeft, lijkt me iets wat in de Sony de geest heeft gegeven, zoals de sound decoder.

Gebruik je Pro logic, 2CH Stereo, A.F.D STD of A.F.D Multi als audio setting bij de pc?
Aangesloten via optical?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik gebruik..., heb het met een enorme omweg aan moeten sluiten. Scart plug gekocht daarop een kabel gezet die naar 3.5mm jack gaat en die in mn pc gedaan.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan krijg je ook maar 2.0.binnen, dus dat klopt.

Kijk in de specs van je PC of je een optische uitgang hebt (toslink / spdif) of koop een klein extern USB kaartje dat die uitgang heeft. Digitaal kun je wel 5.1 versturen.

Hoe had/heb je de X360 aangesloten? Als analoog: kijk eens naar virtuele surround instellingen, misschien dat die eerst nog aanstonden en de speakers dus wel geluid gaven maar geen echt eigen signaal binnen kregen.

[ Voor 96% gewijzigd door mr.paaJ op 22-10-2013 21:25 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:16:
Dan krijg je ook maar 2.0.binnen, dus dat klopt.

Kijk in de specs van je PC of je een optische uitgang hebt (toslink / spdif) of koop een klein extern USB kaartje dat die uitgang heeft. Digitaal kun je wel 5.1 versturen.

Hoe had/heb je de X360 aangesloten? Als analoog: kijk eens naar virtuele surround instellingen, misschien dat die eerst nog aanstonden en de speakers dus wel geluid gaven maar geen echt eigen signaal binnen kregen.
Uitgang voor Toslink/spdif heb ik niet (had ik in eerste instantie naar gekeken) m'n Xbox360 had ik wel via Toslink aangesloten. Dan zou daar het probleem wel liggen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je kunt ook een geluidskaartje met coaxiaal (tulp) spdif kopen en de andere digitale ingang op het setje gebruiken. Tweedehands hiface komt in me op, maar met flink vertraging (kun je in bijv VLC wel compenseren), en vast goedkopere opties.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik gebruik..., heb het met een enorme omweg aan moeten sluiten. Scart plug gekocht daarop een kabel gezet die naar 3.5mm jack gaat en die in mn pc gedaan.
Je biedt helemaal geen 5.1 aan! Gewoon 2.0!

Dan snap ik wel dat er niet meer uitkomt dan 2.0!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:44:
Je kunt ook een geluidskaartje met coaxiaal (tulp) spdif kopen en de andere digitale ingang op het setje gebruiken. Tweedehands hiface komt in me op, maar met flink vertraging (kun je in bijv VLC wel compenseren), en vast goedkopere opties.
Hoe duur zou zo'n kaartje dan ongeveer zijn en wat voor andere opties zijn er dan? Wat betreft de vertraging, is deze erg merkbaar tijdens games ?

Verwijderd

Topicstarter
CeesKees schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Je biedt helemaal geen 5.1 aan! Gewoon 2.0!

Dan snap ik wel dat er niet meer uitkomt dan 2.0!
Daar heb ik zelf nooit aan gedacht omdat mijn subwoofer en surround speakers gewoon functioneren.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01 10:41
Waarschijnlijk spelen de surroundspeaker hetzelfde geluid af als je frontspeaker. Het zogenaamde Multi channel stereo. De subwoofer ontvangt zijn signaal van de receiver, deze speelt alles wat +/- lager is als 150khz

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Hoeft echt niet veel te kosten zo'n kaartje :)

pricewatch: Asus Xonar DG

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 12:49
Cornelison schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:32:
Waarschijnlijk spelen de surroundspeaker hetzelfde geluid af als je frontspeaker. Het zogenaamde Multi channel stereo. De subwoofer ontvangt zijn signaal van de receiver, deze speelt alles wat +/- lager is als 150khz
Ik neem aan dat je 150khz een typo is ;) en je 150Hz bedoelt? :+

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad niet veel :D

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit alles verklaard volgens mij niet waarom de Centrale speaker het niet doet tijdens DvD's/Cd's/USB gebruik ik zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1