Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Python] Beginners handleiding, tutorial, boek, etc.

Pagina: 1
Acties:

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey mede-tweakers.

Na een aantal jaren van SickBeard/Couchpotato/Headphones gebruikt te hebben gemaakt wil ik me wel eens verdiepen in hoe deze programma's/web apps zijn gemaakt. Ook kwam ik laatst XDM tegen en dit leek me een mooie vervanging voor de bovenstaande programma's. Het enige probleem met deze programma's is dat ze bijna allemaal in beta zijn en een aantal zaken bevatten die ik graag anders zou zijn. Ik zou zelf graag voor mezelf leren hoe deze programma's in elkaar zitten en hoe ik ze zelf voor mezelf kan verbeteren. Al deze programma's zijn geschreven in Python en ik ben nu op zoek naar een goed begin voor Python. Ik heb al een groot gedeelte van het internet afgezocht (google/python website) en ben een groot aantal verschillende boeken/handleidingen tegengekomen. Alleen heb ik totaal geen idee welke het beste is voor iemand die wel iets van af weet hoe je zou kunnen programmeren (logica van programmeren), maar het zelf nog niet kan.

Oftewel, zou iemand me kunnen aanraden wat ik kan gebruiken om met Python te beginnen?

eXtink

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Heb je al veel ervaring met programmeren?

zo nee, een goede start is de cs101 course van Udacity .. begint ook gelijk met python, zodat je de basis begrippen een beetje snapt:

https://www.udacity.com/course/cs101

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• eXtink
  • Niet online
Ik heb op de middelbare school twee jaar een soort van cursus gehad van java, al moet ik zelf zeggen dat ik daar niet zo heel veel van heb meegekregen :)

Zal eens naar deze kijken, ben zelf al wel learnpythonthehardway tegengekomen, maar wist niet of dit een goed begin was. Bedankt alvast!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 15:53
Of als je wat praktischer ingesteld bent: http://www.codecademy.com/tracks/python

Verwijderd

codeacademy is een heel leuke, is tot nu toe de meest prettige tutorial die ik gevolgd heb.

• eXtink
  • Niet online
Heel erg bedankt voor al jullie tips! Ik ben nu bezig met de lessen van codeacademy en tot nu toe bevalt het me erg goed!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
Google heeft ook wat lessen op youtube geplaatst. Ik heb ze zelf nog niet gekeken, maar het is een hele serie.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om je maar meteen even uit de droom te helpen: je gaat code zoals die van Sickbeard niet snel begrijpen als je alleen wat schoolervaring met Java hebt en de taal Python zelfs nog moet leren. Ik zou je willen aanraden om vooral eerst wat eigen projectjes te maken voordat je je waagt aan spul als Sickbeard, want dat zit redelijk lastig in elkaar en ik weet uit ervaring dat sommige dingen in die codebase wat lastig te bevatten zijn. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• eXtink
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:32:
Om je maar meteen even uit de droom te helpen: je gaat code zoals die van Sickbeard niet snel begrijpen als je alleen wat schoolervaring met Java hebt en de taal Python zelfs nog moet leren. Ik zou je willen aanraden om vooral eerst wat eigen projectjes te maken voordat je je waagt aan spul als Sickbeard, want dat zit redelijk lastig in elkaar en ik weet uit ervaring dat sommige dingen in die codebase wat lastig te bevatten zijn. ;)
Deze apps zijn ook meer een inspiratie van wat ik hopelijk ooit zou kunnen doen :)
Ben nu al aardig op weg met codeacademy en ik vind het erg fijn werken! Thanks!
Pagina: 1