[Windows 8.1] Bluescreen en andere problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernal Five
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb sinds ik windows 8.1 geinstalleerd veel problemen op mijn laptop, die ik met windows 8 niet had.
Na de update heb ik vaak last van bluescreens of het beeldscherm dat uitvalt.

De foutmelding van de bluescreen is IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, maar ik heb ook een SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED foutmelding gehad.
Telkens kwam de driver nvlddmkm.sys of dxgkrnl.sys naar voren in bluescreenview, dus het lijkt me dat het probleem bij de videodriver ligt.
Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd maar dat wou niet baten, ook heb ik de laatste beta versie geinstalleerd maar dat hielp ook niet.(Ik heb een Geforce GT 555M)

Kan iemand mij hier mee helpen? Ik werk vaak ook op deze laptop en kan met dit probleem haast niks doen.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 14:30

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je een upgrade gedaan of een schone install? Kun je eens kijken of je andere devices kunt disablen en dan langzaam alles erbij zetten totdat je weer last van bsods krijgt? Die IRQ less or Equal is wel degelijk een driver probleem.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernal Five
  • Niet online
ElCondor schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:02:
Heb je een upgrade gedaan of een schone install? Kun je eens kijken of je andere devices kunt disablen en dan langzaam alles erbij zetten totdat je weer last van bsods krijgt? Die IRQ less or Equal is wel degelijk een driver probleem.
Ik heb een upgrade gedaan naar 8.1, vanuit de store.
Met devices disablen bedoel je in apparaatbeheer appareten uitzetten en opnieuw opstarten?

Het bluescreen probleem is volgens mij ook random, zoals gister heb ik er de hele ochtend geen last van gehad, maar gister middag kreeg ik er opeens 5 achter elkaar. Opeens werd het tekengebied in photoshop zwart en ging mijn scherm knipperen. Volgens mij kreeg ik ook een bluescreen toen ik internet explorer 11 opende.
(ik weet niet of dit helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szz
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Szz

Maybe a long shot, maar probeer anders eens je graphics drivers te updaten.
Zowel photoshop als IE11 hebben GPU rendering, dus dat kan het mogelijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ethernal Five,

Er is sinds gisteren een nieuwe driver update uit voor Windows 8.1, ik raad jouw het volgende aan.
Zoek en download de nieuwe GeForce 331.58 WHQL driver voor je Notebook.

Start Windows 8.1 op in veilige modus dit kan je doen door op het login scherm op de knop Shift + herstart aan te klikken. En dan verwijder eerst je oude driver via Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen.

Installeer daarna de nieuwe driver, Gebruik de custom install / clean install optie.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernal Five
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:19:
Beste Ethernal Five,

Er is sinds gisteren een nieuwe driver update uit voor Windows 8.1, ik raad jouw het volgende aan.
Zoek en download de nieuwe GeForce 331.58 WHQL driver voor je Notebook.

Start Windows 8.1 op in veilige modus dit kan je doen door op het login scherm op de knop Shift + herstart aan te klikken. En dan verwijder eerst je oude driver via Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen.

Installeer daarna de nieuwe driver, Gebruik de custom install / clean install optie.

Succes ermee!
Ik heb dit net uitgevoerd en ben tot nu toe geen problemen tegen gekomen, als hij het aan het eind van de dag het nog doet zal ik dit topic afsluiten

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor het graag terug!, mocht het probleem zich alsnog voor doen hoor ik het graag!
Maar ik zelf verwacht dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook behoorlijk wat onhebbelijkheden na de upgrade. Nadat ik bij Asus alle drives voor het mobo had geupdate naar 8.1 versies (die stonden er dus) loopt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernal Five
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:14:
Ik hoor het graag terug!, mocht het probleem zich alsnog voor doen hoor ik het graag!
Maar ik zelf verwacht dat het opgelost is.
Ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, dus ik denk dat het opgelost is. Zal ook wel alle andere drivers updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super!
Pagina: 1