Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Een vriendin van mij heeft een probleem.
Er zit een coax/tv aansluiting in de ene hoek van de woonkamer.
De tv (die ze nog moet kiezen/kopen) komt in de andere hoek van de kamer.
Kabel trekken is GEEN optie.

Wat zijn nu de mogelijkheden?
Ik heb op internet gezocht en kwam op op het volgende: http://www.marmitek.com/n...n/digital-tv-anywhere.php

Ik lees hier echter ook negatieve verhalen over. Heeft er iemand ervaring met dit soort apparaten?

Edit- de tv die ze gaat kopen zal zeer waarschijnlijk geen losse decoder hebben. De smartcard gaat dus direct de tv in

Alvast bedankt, ik wist trouwens niet waar ik dit het beste kon plaatsen dus vandaar dat het in dit topic staat.

Gr. Bamihapje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 09:48 ]

Verwijderd

Hmm denk niet dat dat echt gaat werken. Misschien eens na de BBC of Mediamarkt ofzo heen gaan. Stel dat zoiets dan niet werkt kan je het zo terug brengen ;)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17

timovd

Voorsprong door techniek

Heeft de kabelaar bij jou geen Android Apps? In dat geval kun je een goedkope Android TV aanschaffen en met de app tv kijken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als je echt zou willen zou je een losse decoder en tv zender / ontvanger en een infrarood verlengset kunnen kopen. Maar een kabel trekken is makkelijker.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 18:21
Mr_gadget schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:13:
Als je echt zou willen zou je een losse decoder en tv zender / ontvanger en een infrarood verlengset kunnen kopen. Maar een kabel trekken is makkelijker.
en betrouwbaarder vanwege interferentie in de lucht.
kans is groot dat het op dezelfde ferquenties als wifi of andere dingen werkt, waardoor het meer gaat storen.

PSN: Europhea

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:36:
Hallo allen,

Een vriendin van mij heeft een probleem.
Er zit een coax/tv aansluiting in de ene hoek van de woonkamer.
De tv (die ze nog moet kiezen/kopen) komt in de andere hoek van de kamer.
Kabel trekken is GEEN optie.
Mag ik vragen waarom niet? Of wil ze dat gewoon niet omdat het "lelijk" is? Als het in de woonkamer moet gebeuren van een normale eengezinswoning kun je 2 gaten in de vloer maken aan weerszijden van de woonkamer en via de kruipruimte een kabel trekken. Zie je niks van en levert nauwelijks rommel.
Wat zijn nu de mogelijkheden?
Ik heb op internet gezocht en kwam op op het volgende: http://www.marmitek.com/n...n/digital-tv-anywhere.php

Ik lees hier echter ook negatieve verhalen over. Heeft er iemand ervaring met dit soort apparaten?
Ik heb zo'n ding gehad en dat werkt inderdaad voor geen meter. Veel haperingen en blokken in beeld. Nee, dat noemt Marmitek "geen storing dankzij digitale doorgifte van het signaal", maar het is dus digitale compressie op een al digitaal gecomprimeerd beeld. Vergeet HD, daar wordt effectief SD van gemaakt.

Als je vriendin dat geen probleem vindt en tegen wat haperingen in het beeld kan, moet ze dit vooral nemen ipv kabels trekken, maar ze moet wel beseffen dat een kabel met afstand de beste manier is om het signaal van A naar B te krijgen.
Edit- de tv die ze gaat kopen zal zeer waarschijnlijk geen losse decoder hebben. De smartcard gaat dus direct de tv in
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen losse decoder kunt gebruiken, maar dan nog moet je een draadloze transmissie gebruiken of een kabel (scart/hdmi) trekken. Daar los je dus niks mee op, dan zou ik gewoon de coax verlengen richting de tv. Of, als dat mogelijk is, de inrichitng van je woonkamer veranderen zodat je geen kabel hoeft te trekken.
Alvast bedankt, ik wist trouwens niet waar ik dit het beste kon plaatsen dus vandaar dat het in dit topic staat.
Staat hier prima ;) Oh, en groeten is niet nodig op ons forum :)

Als je je vriendin hebt overtuigd van de oplossing met een kabel, koop dan de duurdere van de twee kabels die bij bouwmarkten te koop zijn. Kost je wellicht 25ct/m meer, maar met goede metalen pluggen aan weerszijden heb je nauwelijks tot geen last van storing doordat je externe signalen oppakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 24-10-2013 12:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Kruipruimte is niet aanwezig. Ook geen kelder.
Marmitek gaat het dus niet worden.
Kabel trekken wilde ze absoluut niet omdat het inderdaad lelijk zou zijn.
Nu blijkt dat er in elke kamer in de woning een coax aansluiting zit. Dus gaat ze kijken of ze het ook doen.
Als dit het geval is zal ze waarschijnlijk van een (1) van de kamers boven een gat boren naar beneden zodat de coax kabel uit het plafond komt direct boven de TV.

Ik zal haar vertellen dat ze de duurdere kabels moet nemen.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien beter TV via internet nemen (neem aan dat je TV zenders wilt kijken), zoals bij KPN/Tele 2, combineren met powerline ethernet

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11-2025
Waarom zou het trekken van kabels lelijk zijn? Je kunt ze heel netjes wegwerken achter een plint of een subtiel kabelgootje.

Dan lijkt het me mooier om een kabel achter een plint oid te laten lopen dan dat er een kabel uit het plafond komt. Die laatste is veel meer in het zicht en een stuk lastiger om netjes weg te werken. Tenzij je een meubel hebt dat tot het plafond komt oid...

[ Voor 51% gewijzigd door Beempje op 25-10-2013 15:43 ]

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 21:14
Hier ervaringen met zo'n 'draadloze coax'. (Beetje zoals wifi = draadloze ethernet)

Werkt voor geen meter (blij als je SD haalt). Als er iemand door het signaal wandelt, krijg je maartse buien op je scherm...
Nog niet te spreken over de kost van zo'n ding en de stroom die het trekt. De installatietijd is al snel langer dan voor het trekken van een kabel, om het ding goed te krijgen. 8)7

Grootste probleem was eigenlijk het signaal van de afstandsbediening: dit is het enige signaal dat 'stroomopwaarts' gaat, via een aparte frequentie en antenne.

Brol, sorry.

[ Voor 19% gewijzigd door freelh op 25-10-2013 15:18 ]

Pagina: 1