Toon posts:

32-bits processen op 64-bits systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal toepassingen draaien op mijn 64-bits systeem die 32-bits zijn. Ik heb geen ervaring met 64-bits systemen, dit is mijn eerste, en ik vraag me af of dat wel goed is. Waar ik het meest van te kijken sta is dat Skype, mijn Internet Security en Adobe Reader Touch 32-bits zijn. Dat het proces van mijn geluidskaart 32-bits is is misschien normaal, maar ik heb de driver wel onder de 64-bits sectie van de download-pagina gedownload.
Kan iemand daar wat meer over vertellen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:28
Lees dit eens of vertaald in NL, of gebruik Bing :P

[ Voor 8% gewijzigd door MuVo op 22-10-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het artikel gelezen. Windows Powershell is bij de installatie wel geïnstalleerd, maar daar heb ik geen verstand van. Het valt me op dat bepaalde applicaties zowel 32- als 64-bits processen hebben. Zo heeft mijn internet security o.a. een 32- en 64-bits firewall met 32-bits software (volgens taakbeheer). Hetzelfde geld voor mijn geluidskaart, een 32-bits AsusAudioCenter met twee processen, HsMgr Application en HsMgr Application (32 bits). Ik denk dat het te maken heeft met de icoontjes rechtsonder op het bureaublad.
Maar waarom Skype en Adobe Reader Touch 32-bits zijn is me een raadsel, ze zijn gisteren pas geïnstalleerd bij wijze van spreken, 64-bits is niet van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is heel normaal, de meeste apps (ook Office) gebruik je over het algemeen (ook op een 64bits systeem) gewoon in 32 bits uitvoering. Alleen bij bv. geheugen intensieve applicaties zoals Photoshop of Excel kan het in sommige gevallen verstandiger zijn om voor een 64bits uitvoering te kiezen (in het geval van Excel krijg je dan natuurlijk gelijk een 64bits versie van Office).