Geen internettoegang bij router op router.

Pagina: 1
Acties:

• Dimmendaal
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2014
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb hier internet van Telfort. De router die wij gekregen hebben van Telfort is de Zyxel P-2601HN-F1. Echter is het draadloze bereik van deze router zo slecht dat ik op de bovenverdieping een draadloos toegangspunt wil maken met een router die ik een tijdje terug van Tele 2 heb gekregen.

Die router van Tele 2 (een Davolink DV-2020) had ik nog liggen, omdat ik ook nog een abonnement heb bij Tele 2. (lang verhaal waarom 2 abonnementen) Maar deze word dus niet gebruikt, nogmaals, internet van Telfort dus. De router van Tele 2 wil ik dus puur als draadloos toegangspunt gebruiken. Ik heb deze gewoon verbonden door een UTP kabel in een LAN poort te stoppen van de Telfort router, en de andere kant in een LAN poort van de Tele 2 Router.

Om dit werkend te krijgen heb ik wat instellingen moeten aanpassen. Aangezien je niet de DHCP server in de Tele 2 router kan uitzetten, heb ik gewoon het bereik aangepast. Het IP van de telfort router begint bij 192.168.1.33, dus heb ik het IP adres van de Tele 2 router gezet op 192.168.7.1 zodat dit geen conflicten kan opleveren.

Alleen gebeurt dit helaas wel, wat erg vervelend is. De ene keer doet WiFi het wel, de andere keer niet. Geeft dan vaak aan ''geen internettoegang'' Heb ik soms iets fout gedaan of iets vergeten?

Alvast bedankt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omdat het nog steeds een gok is welk ip adres hij krijgt
omdat beide dhcp's nog gewoon aan staan

Iperf

• Dimmendaal
En is hier een oplossing voor?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja dhcp uitzetten ... duh ...

koop dus een andere router of een ap

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 21-10-2013 23:18 ]

Iperf

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:32
Of de pc een statisch ip adres geven.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dimmendaal schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:57:
De router van Tele 2 wil ik dus puur als draadloos toegangspunt gebruiken.
Stel hem dan als dusdanig in en klaar ben je. :)
fish schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:18:
Ja dhcp uitzetten ... duh ...

koop dus een andere router of een ap
Geen router, maar een switch of zo dan, eigenlijk wil je slechts 1 router in je netwerk hebben.
En aangezien het over WiFi gaat, lijkt een acces point mij voldoende en waarschijnlijk ook de goedkoopste oplossing als de Tele2 router niet in te stellen is als enkel AP (alle 'services' behalve WiFi uit).

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2013 23:22 ]

• Dimmendaal
Fish, DHCP is niet uit te zetten op de router die word gebruikt voor het draadloze toegangspunt.

Maarten, ik verbind niet alleen met mijn laptop, maar ook met mijn iPhone. Dus dat is een beetje lastig.

CptChoas, ja dat heb ik naar mijn weten ook gedaan door de DHCP bereik anders te zetten zodat het geen conflicten oplevert met de Telfort router. Maar dit schijnt dus niet te werken...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je moet het bereik van de DHCP niet aanpassen, daardoor krijg je nu dus problemen. Je moet de DHCP uitschakelen.

• Dimmendaal
Dat gaat dus niet... Dit heeft Tele 2 schijnbaar geblokkeerd.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan moet je kiezen. Of de Zyxel door de ISP in bridge laten zetten en vervolgens alles aansluiten op de Fritzbox. Of de Fritzbox uit het netwerk halen en een fatsoenlijk acces point ophangen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.Maarten schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:19:
Of de pc alle apparaten een statisch ip adres geven.

Iperf

• Dimmendaal
Oke, dus de laptop bijvoorbeeld 192.168.1.25 en de iPhone 192.168.1.26?
En wat moet ik met de DHCP van de Tele 2 router doen? Gewoon dus terugzetten naar de standaard?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Statische IP-adressen betekent wel dat je ook voor gasten een vast IP-adres moet instellen voordat zij het netwerk op kunnen. Niet vergeten dat ook weer terug te zetten als zij weggaan...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dimmendaal schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:49:
Oke, dus de laptop bijvoorbeeld 192.168.1.25 en de iPhone 192.168.1.26?
En wat moet ik met de DHCP van de Tele 2 router doen? Gewoon dus terugzetten naar de standaard?
boeit niet, je gebruikt dan geen dhcp toch ?

niet vergeten de dns ook goed te zetten natuurlijk

Iperf

• Dimmendaal
Er komen geen gasten op het netwerk, alleen ikzelf.
Ik ben een groentje op dit gebied, dus wat moet ik precies met de DNS doen?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DNS stel je in op de Zyxel, of een andere DNS, net wat jouw voorkeur is. Zoals bijvoorbeeld 8.8.8.8 en/of 8.8.4.4 voor Google DNS of OpenDNS (weet even het IP-adres daarvan niet).

• Dimmendaal
Eigenlijk heb ik geen voorkeur. Wat is de beste optie?
Die van Google?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou opendns doen

Iperf

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dimmendaal schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:24:
Eigenlijk heb ik geen voorkeur. Wat is de beste optie?
Die van Google?
Dan zou ik de eigen DNS gebruiken op het interne IP van de router.

• Dimmendaal
Ik heb nu gewoon alle apparaten die gebruik maken van het netwerk statisch gemaakt. Als ik inlog in de Telfort router, kan ik alle apparaten selecteren en aangeven dat ze het IP adres behouden en het niet meer wisselt.

Nu schijnt alles te werken zonder conflicten. Hopelijk blijft het zo.
Iedereen bedankt!

• Dimmendaal
Oke alles als statisch selecteren in de router heeft dus niet geholpen. Weer waren er conflicten tussen de apparaten.

Wat kan ik nog meer doen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dimmendaal schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:59:
Ik heb nu gewoon alle apparaten die gebruik maken van het netwerk statisch gemaakt. Als ik inlog in de Telfort router, kan ik alle apparaten selecteren en aangeven dat ze het IP adres behouden en het niet meer wisselt.
Jij hebt geen statische IP-adressen ingesteld op je clients, maar static DHCP in je router ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Dimmendaal
Dat heb ik wel gedaan, maar steeds als er dan een nieuw apparaat via de Telfort router word aangemeld op het draadloze netwerk, krijgt die geen toegang...

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Omdat je de IPs moet instellen op de client's zelf.. niet in de router.

Als je nou al dit gedoe en gedonder wil voorkomen, tel dan 3 tientjes neer een koop een Access Point..

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Dimmendaal
Mijn laptop en iPhone hebben allebei nu een statisch IP. Deze apparaten zijn aangemeld op het draadloze toegangspunt van de router van Tele 2 (Die met een UTP kabel is verbonden met de Telfort router)

Alleen als iemand dus rechtstreeks aanmeld op de Telfort router met hun mobiel bijvoorbeeld, hebben ze toch geen statisch IP nodig?

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat heeft er niks mee te maken op welke router je aanmeldt.. je hebt gewoon 2 DHCP servers in je netwerk die broadcasten, en die maken ruzie met elkaar. Los van welk bereik of welke instellingen ze hebben.

Edit:
Kijk eens, voor 4 tientjes heb je een routertje met prima bereik, waar je alles op kan instellen, en je dus ook de DHCP uit kan zetten.
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

[ Voor 38% gewijzigd door ShadowAS1 op 22-10-2013 14:13 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Dimmendaal
Oke, dus het antwoord is eigenlijk simpel; je kan alles statisch instellen, maar zolang je niet de DHCP kan uitzetten, blijft het conflicten opleveren.

Klopt dit?

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Niet helemaal, als je ALLES statisch instelt zou t geen problemen moeten geven.. maar 1 simpel dingetje kan dan wel al roet in het eten gooien.

• Dimmendaal
Woon in een studentenhuis, dus om bij iedereen een statisch IP adres in te stellen gaat niet werken.
Dus als ik die router aanschaf moet het allemaal goed werken?

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Jup, dan moet je wel natuurlijk DHCP op die router uitzetten ;) en de kabel naar de rest van het netwerk in een LAN poort van de router doen, niet de WAN.

Veel meer over hoe je dat precies doet is hier op het forum te vinden

• Dimmendaal
Oke, nog 1 vraag. Kan het ook met deze router?

http://www.bol.com/nl/p/n...-router/1003004008173287/

of

http://www.replacedirect....B0-4D8F-8C1F-AFE5C27FB6AC

[ Voor 53% gewijzigd door Dimmendaal op 22-10-2013 14:37 ]

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:35
Als je DHCP uit kan zetten wel, vervolgens een vast ip geven in hetzelfde subnet buiten de DHCP range van de telfort router.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dimmendaal schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:20:
Woon in een studentenhuis, dus om bij iedereen een statisch IP adres in te stellen gaat niet werken.
Dus als ik die router aanschaf moet het allemaal goed werken?
Dimmendaal schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:55:
Er komen geen gasten op het netwerk, alleen ikzelf.
Ik ben een groentje op dit gebied, dus wat moet ik precies met de DNS doen?
wtf ???? 8)7

Iperf

Pagina: 1