[W8] Wat valt er onder de OEM licentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 11:35
Hallo,

Ik ben onlangs begonnen met het samenstellen van mijn eigen game computer. Door budget problemen moet ik het aanschaffen van de videokaart enkele weken opschuiven. Nu zou ik het systeem wel graag in gebruik nemen.

Het probleem is dus dat ik Windows 8 met een oem licentie heb gekocht. Kan ik deze activeren en de videokaart later bijplaatsen of is dit echt niet mogelijk?

Graag alleen reacties van mensen die het zeker weten, zou enorm zonde zijn als dit fout gaat.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Maar wat heb je zelf al gevonden, heb je überhaupt gezocht? Dit onderwerp is namelijk al een keer op 1000 voorbij gekomen op Tweakers. Voor zover ik het weet is het bijplaatsen/vervangen van een videokaart geen reden om je activatie ongedaan te laten maken. Mocht dit nu wel een probleem zijn, dan kun je Windows ook gewoon telefonisch activeren.

Als je daar uitlegt dat je de videokaart vervangen hebt, dan zal dit echt geen probleem zijn.

Het is dat je jarig bent, want anders had ik je dit zelf laten uitzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert.O
Bedankt voor je snelle reactie en je fellicitatie TheVMaster!

Heb er op Google naar zitten zoeken zowel in het Engels als in het Nederlands maar wat ik heb kunnen vinden waren tegenstrijdige of halve antwoorden en dan ga je toch zeker twijfelen.

Dan ga ik Windows morgen activeren, komt dan hopelijk allemaal goed.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 23:42
Onder de OEM-licentie voor persoonlijk gebruik mag je hem zelfs overzetten naar een andere pc, dus dan zullen ze denk ik niet moeilijk doen over een andere videokaart. http://personaluselicense.windows.com/nl/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert.O
Bedankt voor je antwoord remco.

Hier kan een slotje op.

Héél erg bedankt voor jullie hulp!