Toon posts:

welke router voor gastnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een router die geschikt is voor het aanmaken van een "open" gastaccount (dus zonder password) waarvan ik de bandbreedte kan instellen. Dit om echte downloaders tegen te houden waardoor ik zelf dus niet fatsoenlijk meer kan internetten.

Ik heb hiervoor al behoorlijk wat gegoogled echter zonder goed resultaat. Mijn vraag, zijn deze routers er überhaupt? Of hebben gastaccounts altijd de volle bandbreedte? Kunnen jullie me een beetje op weg helpen? Bedankt iig..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 21:07 ]

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De vigor 2130n series kunnen het.
Je kunt twee SSID's aanleggen. Je gast netwerk zet je dan op zet je dan op "Isolate LAN" en "Isolate Member".
Via "Session Limit" en "Bandwith Limit" kun je dan een reeks ip's beperken. Niet helemaal "waterdicht",maar je komt een end.

[ Voor 78% gewijzigd door vinnux op 21-10-2013 21:15 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Volgens mij kan RouterOS (router OS van Mikrotik routers) dit (ook) standaard....tegen een heel prettig prijskaartje!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Dlink DIR-825 en die kan het volgens mij ook. Of de nieuwere modellen van Dlink het ook kunnen weet ik niet. Maar als ik jou was zou ik even op smallnetbuilder.net kijken. Daar staan ze zo'n beetje allemaal met naam en functies genoemd. En je weet nou waar je op moet zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon een router pakken waar OpenWRT op kan.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

En de Asus RT-N66U kan ook prima meerdere gastnetwerken aanbieden in, ook nog dualband. Mijn oude Dlink DIR-655 kan het ook, volgens mij is dit toch wel redelijke basisfunctionaliteit voor een beetje router.

Wel zonder bandbreedte limitiet, enkel tijdlimiet.

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 22-10-2013 06:26 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen! Heb zelf ook nog even zitten zoeken, en wat blijkt de TP-link routers bieden beide functionaliteiten en prijs is erg interessant. Ga voor de WDR-4300. Bedankt nogmaals!
Pagina: 1